J |
ób visszagondol életének arra a
szakaszára, amikor egészséges volt Jób (29,1-25). Szeretne ismét olyan lenni,
mint hajdanán, melyik beteg ne szeretne meggyógyulni, egészségesként élni.
Melyik szegény ne akarna jobban élni. Jób a saját régi életét kívánja vissza.
Úgy szeretne élni, ahogyan betegségéig, a tragikus napokig élt. Úgy gondolta, az
egészség és a jólét Isten jelenlétének és áldásának a bizonyítékai. Azonban Isten elvezeti Őt arra a felismerésre,
hogy ez nem így van. Ma is sokan gondolják azt, ha jól megy az életük áldottak,
ha bajok vannak, akkor eltávozott Isten az életüktől.
Igénken keresztül az
Úr megszólít és rámutat, ismerjük fel, hogy a nyomorúság idején sincs Ő távol. Ne
gondoljuk, ha megszűnnek a bajok, jobbak lesznek a körülmények, akkor fogjuk megtapasztalni
Isten jelenlétét. A Szentírás világosan mutat
rá, már a nyomorúságban is Hozzá fordulhatunk. Azt kell megtanulni, hogy már
abból az élethelyzetből forduljak Hozzá, amiben vagyok. Mert Ő ad segítséget,
szabadítást, de ha nem tenné is, a legnagyobb kincs, hogy Vele lehetünk. Jób úgy látja, fiatalkorában, amikor felfelé
ívelt az élete, vele volt a Mindenható. Isten azonban most is jelen van, csak
nekem kell Őhozzá fordulnom. Nekem kell hittel vennem, Isten nem ember. Ha az
emberek elfordulnak is tőlünk, Ő nem fordul el. Aki addig kapcsolatban volt
Vele, az a nyomorúság idején is megtapasztalhatja kegyelmét. Az ószövetségben többen is kerültek nehéz
helyzetben, de azt nem úgy élték, meg, hogy Isten elfordult tőlük. Inkább azzal tettek bizonyságot, hogy akár a tüzes
kemence, akár az oroszlánok verme előtt is hitték, Isten jelen van. És velük
lesz akkor is, ha bevetik őket a pusztulás helyére. Hitték, hogy az Úr
hatalmas, onnan ki tudja őket hozni, mert nincs az a hely, ahonnan Ő ne
szabadíthatna meg. De megvallották, ha
nem tenné is, ha nem szabadítja meg őket, ők akkor sem tagadják meg az Urat. A
tüzes kemencében és az oroszlánok közt is jelen volt az Úr.
Jób elmondja,
szolgáló életet élt. Odafigyelt másokra.
Érzékeny volt a társadalmi, szociális problémákra. Nem másoktól várta el a
segítséget, hanem ő segített, ahol tudott. Gazdagságát nem csupán önmagára
fordította, hanem felebarátjai javára. Milyen az életem? Én is szolgálok? Én is
észreveszem a másikat, a bajban lévőt, és igyekszem segíteni?
Kicsit az is benne
van, Jób fájlalja, hogy vele nem törődnek.
Az jön le mindebből, Jób úgy éli meg napjait, hogy hiányolja, azt az
együttérzést, odafigyelést, segítséget, amit ő adott meg, azoknak, akik bajban
voltak. Ha arra figyelünk, mit kapunk vissza
másoktól, megkeseredünk. Urunk arra hívta fel övéi figyelmét, hogy tegyenek
jót, semmit sem várva érte. Ne várjunk hálát, ne mondjuk, bezzeg én, hanem ha
elhagynak is éljük meg az evangélium üzenetét. Pál soha nem arra figyelt, vajon
meglátogatják-e? Eszébe jut-e valakinek, hanem ahol volt, ott igyekezett
bizonyságot tenni Krisztusról.
Igénk azt is elmondja
mi is szolgálhatunk úgy, ahogyan Jób tette. Ha megtapasztalom az Úr kegyelmét
az életemben, én is lehetek a vak szeme, a sánta lába. A tanítvány ha lábbá,
kézzé szemmé lesz mások számára, akkor tulajdonképpen, Krisztus eszközévé
válik. Krisztus segítő kezei lehetünk. Mert Ő a tanítványok által érkezik meg
az emberek életébe. Mi vihetjük Krisztus
kegyelmét, gyógyító erejét, szeretetét az emberek közé. Az Úr Jézus ma az övéi,
az egyház által munkálkodik a világban.
A szentíró tovább
hangsúlyozza az Úr Jézus főpapi tisztét (Zsid 7,1-10). Rámutat, Ő mindenkinél
hatalmasabb. Megtapasztalták, hogy él. A szentíró maga is megbizonyosodott
arról, hogy Jézus feltámadt és él. Nekünk élő Urunk van. Meghalt ugyan a kereszten, de Isten kihozta
Őt a halálból. Ma is meg lehet, sőt meg
is kell erről bizonyosodni. Mert Jézus csak akkor reménység az ember számára,
ha él. Halottak, a múlt szereplői nem segítenek rajtunk. Nem régi izgalmas és
szép történetekre van szükségünk. Nem meghatódni akarunk, hanem, szabadulni a
bűn hatalmából, szenvedélyek megkötöző erejéből. Gyógyulni szeretnénk betegségeinkből,
és át akarjuk élni, Isten bocsánatát. Mindezekhez élő Megváltóra van
szükség. És ez a Megváltó, a názáreti
Jézus.
Mivel él, kiálthatunk
Hozzá, és kiáltsunk is. Így tapasztalhatjuk meg, hogy valóban Ő az, Akit Isten
küldött. És ha az igében egyre jobban elmélyülünk egyértelmű lesz, hogy Őbenne
Isten lépett be a világunkba. Nincs ő messze egyikünktől sem. Melkisédek rendje
szerint való örök főpap Ő. Azt jelenit, hogy Ő képviseli Isten igazságát, eleget
tesz neki. Hogyan? Önmagát adja áldozatul a bűnért. Így megnyitja az ember
előtt az utat a szentek szentjébe, Isten jelenlétébe. Nélküle nem juthatunk Isten elé. Bűneink,
elbukott állapotunk elválaszt Tőle. De a Jézusban való hit által közel
kerülhetünk Hozzá.
Melkisédek áldotta
meg Ábrahámot, mert ő a nagyobb. Így az Úr Jézus, nagyobb, minden emberi
papságnál. Ő az egyedüli főpap. Áldozata tökéletes. Önmagát adta, és így élete
által nyerhetünk életet. A Fiú értünk adta magát, nincs más megoldás ma sem. Aki
hisz a Fiúban örök élete van. De nem elég csak elhinni, hanem mindez azt
jelenti, Övé az életem. Most már, Úr Ő éltem felett.
Rád tekint már hitem, Megváltóm,
Istenem
1. Rád tekint már hitem,
Megváltóm, Istenem, A Golgotán: Halld könyörgésemet, És
vedd el vétkemet; Mostantól hadd
legyek Tied csupán.
2. Szívemet töltse be Kegyelmed
ereje Buzgósággal! Meghaltál érettem; Add: szívem s
életem Teérted éghessen Forró
lánggal!
3. Ha elfog utamon Félelem s
fájdalom: Fogd kezemet! Derítsd fel éjemet, Szárítsd fel
könnyemet: Tévelygésben ne hagyd
Én lelkemet!
4. Éltem ha fogyva fogy, És a
halál ahogy Jön már felém: Megváltóm, ments te meg
Kétségtől engemet, Nálad hogy
üdvömet Meglássam én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése