2022. április 13., szerda

Az Úrhoz menekülj!

 

D

ávid bűnének megvannak a következményei, Isten megítéli a bűnt (2Sám 13,1-19). Mivel Dávid nem Isten szerinti tisztaságban élt, hanem paráználkodott és gyilkolt, a családjában egyre több probléma keletkezik. Dávid egyik feleséget vette a másik után, nem figyelt az Úr szavára, ment a test vágyai után. A feleségektől gyermekek születtek, és köztük ellentét alakul ki. Minden feleség elsőnek született fia elsőszülöttnek tartja magát, így rivalizálnak egymással. Nem Isten akaratát keresik, nem az a kérdés, hol akar engem Isten látni, hanem vitatkoznak és harcolnak. Mindegyik első akar lenni. Milyen indulatok vannak bennem?  Kérdezem, hol akar az Úr látni, mi a Tőle elkészített helyem?  Vagy rám is az a versengés a jellemző, amit a tanítványok is folytattak egymással? Azonban nekik az Úr elmondta, hogy köztük ne úgy legyen, mint a világban, Isten országában más a rend. Azonban Dávid sem ezt a rendet követte. Ő is a más, a pogány országokban látottakhoz igazította tetteit. Az Úr gyermekei számára nem lehet a világ szokása a minta. Isten az igében lefekteti akaratát, országának alaptörvényeit, és azt akarja, hogy azok szerint éljünk. A használati utasítást be kell tartani, mert ha nem tesszük, abból baj származik.

Ahogyan Dávidnak a másik nem irányában voltak problémái, nem tudta az ige szerint fegyelmezni vágyait, ez a probléma a gyermekei életében is előjön. Amnón a testvérét, Támárt kívánja meg. Annyira látszódik, hogy itt csupán a test vágyairól van szó. Hiszen miután megerőszakolta a húgát, meggyűlöli.  Tehát csak a testét szerette meg. Amnónnak Támár féltestvére, már ez távol kellett volna, hogy tartsa őt a lánytól. Már ez önmagában bűn Isten előtt. Azonban Amnón semmibe vette Isten akaratát, csak magára figyelt, nem harcolt a kívánság ellen. Nem tett meg mindent, hogy ellenálljon. Ez a történet arról is beszél, hogy ma sokan csak a testet látják a másikban, és a test iránti vágyakat gondolják igazi szeretetnek. Ez azonban nem Istentől való szeretet, és egy idő után elmúlik, vagy épp ellenkezőjére változik. A szeretetből gyűlölet lesz. Ezért fontos, hogy a fiatalok Isten igéjéből tanulják meg, milyen is az Úrtól való szerelem és szeretet. Ez már nem csupán a külsőre, hanem a belső tartalomra is figyel. A teljes ember fontos, nemcsak az, ami látható.

Az sem mindegy kik a barátaink, és mit javasolnak egy nehéz helyzetben. Amnónnak olyan barátja van, aki nem ismeri Istent, hanem a világ szokásait fogadja el. Amnón pedig hallgat rá. És ez a lényeg. Azt nem tudjuk megakadályozni, hogy tanácsot kapjunk, de abban már a miénk a döntés, elfogadjuk-e, vagy sem? Azonban a bűnnek nagy ereje van. Ha nem állunk ellent neki, ha nem mondunk rá nemet, teljesen átveszi az irányítást. Az egyik bűn hozza a másikat. A kívánság megfoganva bűnt szül. Előbb hazugság alakul belőle, majd erőszakká, paráznasággá alakul. Itt már nincs megállás. Azonban az ige elmondja, ha megismerjük az Urat, Vele nemet tudunk mondani. Ő hatalmasabb a bűnnél, a bennünk lévő természetnél. Ő az, Aki meg tud szabadítani a kívánság hatalmától.  Ő ad új szívet és életet. Azonban erre a szívre és életre vigyázni kell. A templomot tisztán kell tartanunk. Napi kapcsolatra van szükségünk ahhoz, hogy ellenállhassunk. Mert egyedül nem tudunk megállni, csakis Vele és Általa.

Megdöbbentő, a szent és az igaz, Aki soha senki ellen nem vétett, ott áll a vezetők előtt, és ellene határoznak (Mt 27,1-14). Nagyon megrázó pillanat, Jézus ellen döntenek. Az élet fejedelmét halálra ítélik. Ezek az események Jézus haláláig és azon túl is döntésre indítanak. Hogyan döntök? Jézus mellett vagy ellene? Megláttam-e már, hogy Jézus valóban az, akinek mondja magát? Ő az Isten Fia. Nincs Hozzá fogható. Ha az életét vizsgáljuk, azt kell látnunk, mindig az emberért cselekedett. Azon fáradozott, hogy a bűnből megszabadítson, és az Atyával hozzon kapcsolatba. A bűn okozta sebeket begyógyította, az elromlott életeket helyreállította.  Bemutatta Isten országát, és képessé tett annak törvénye szerinti élésre. Azonban ez nem kellett, inkább az emberben lévő erőszak, a fegyveres megoldás mellett döntöttek. Ki vagy mi mellett döntünk? Rádöbbentünk-e már, hogy Ő az egyedüli megoldás? Nincs más, Aki tudna rajtunk segíteni. Jézus nélkül minden marad változatlan, a bűn tovább végzi munkáját. Azonban az Úr ad még lehetőséget az újrakezdésre. A szenttel úgy bánnak, mint egy bűnözővel. Nagyon megrendítő ez, megkötözik, pedig Jézus nem menekül el, vállalja még a gyilkosait is. Értük is életét adja. Ha meglátják mit tettek, és az Úrhoz fordulnak, és bocsánatát kérik, Ő megbocsát.

Júdás is megkapta  a lehetőséget. Rádöbbent, hogy rosszul cselekedett, de nem a megfelelő helyre ment a bánatával. Jézust kellett volna keresnie. Ne emberekhez, hanem az Úrhoz forduljunk bűneinkkel, nyomorúságainkkal. Sok ember ott rontja el, hogy az élete problémáival nem Istent keresi. Nem az Úrhoz mennek az emberek, hanem egy másik emberhez. Ember nem segíthet rajtunk, képtelen levenni a bűn terheit, ezt Jézus tudja megtenni. Ő felvitte a fára bűneinket, adóslevelünket, így ha Hozzá megyünk, és átadjuk Neki, szabaddá válunk. Ne cipeld tovább a terheket, hanem vidd Hozzá azokat! Ő ad felszabadulást, bűnbocsánatot.

Jézust továbbküldik Pilátushoz, ő megkérdezi: Te vagy a zsidók királya! És Jézus elfogadja, igen, Ő király, de nem úgy, ahogyan gondolják. Ő az életünk Ura kíván lenni. Jézus a vádakra, a hamisságokra nem felel. Csak az őszintén, Őt keresőknek ad választ. Keressük Őt őszintén, addig amíg szól az ige.

 

 

Az Úr Isten az én reménységem

 

1. Az Úr Isten az én reménységem, Erősségem Mindenféle ínségben; Csak tőle várom

Igaz boldogságom: S meg is találom.

2. Benne élek, haláltól nem félek: Jót reménylek, Hogy tőle el nem térek; El nem enyé -

szem A sírban egészen: Mennyben lesz részem.

3. Semmi engem tőle el nem választ, Jól tudván azt, Hogy sok jóval eláraszt; Erősít en-

gem Erőtlenségemben És szükségemben.

4. Azért egész életem fogytáig Csodálom itt Szent kezének munkáit, S intem lelkemet:

Áldjad Istenedet, Üdvözítődet.

5. Oltalmazzad, Uram, egyházadat, Szent nyájadat, mely vallja szent Fiadat, Ki bűnein-

kért Ártatlan bárányként Szenvedett sok kínt.

6. Hogy e földön szent gyülekezeted Dicséretet Zengvén, áldja nevedet, Míg szemtől

szemben Magasztalunk mennyben Mind egyetemben.

 

 

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése