T
|
ovábbra is a
távoli jövőben felépítendő templomról van, mert az Úr nemcsak gondos, hanem
előrelátó is (Ez 43,13-27). Már most felkészíti népét arra az időre, amikor mindezek
megvalósulnak. Ne akkor kelljen találgatni, hanem elő tudják venni a megadott
tervet és az alapján készíthetik el a szenthelyet. A templomról való leírás
bátorítás is, amikor majd a késői korok gyermekei kezükbe veszik Ezékiel
próféta könyvét és elolvassák a templomról szóló látomást rőt, reménységet és
békességet nyernek. Hosszú évszázadokon táplálta ez az ígéret a zsidóság
reményét, mert ha Isten a távoli jövőben funkcionáló templomot mutatott az azt
üzeni, véget ér a szétszóratás időszaka ismét hazakerül a nép.
Így kell nekünk is erőt, bátorítást és reménységet merítenünk a
Szentírásból. Azért adta számunkra az Úr, hogy építsünk ígéreteire. Amint beteljesedtek
a zsidóságnak adott ígéretek, megvalósultak a Messiásról szóló próféciák, úgy
lesznek valóssággá az utolsó időkről szóló jövendölések is. Ad-e számunkra
biztatást földi vándorlásunk idején az új égről és az új földről szóló
üzenet? Amikor sok nyomorúságot látunk a
földön, napról-napra szembesülünk a sátán embergyilkos lelkületével, ad-e
reménységet, hogy egyszer ezek véget érnek? Bízunk-e abban, hogy ez
beteljesedik, a sátán és a bűn eltöröltetik, és az új földön Isten hűséges gyermeki
örökké tartó boldogságban élhetnek. Ott már nem lesz betegség, halál, nem
lesznek bűncselekmények csak Isten lesz minden mindenekben, Isten pedig a
szeretet. Ezt tarjuk-e szem előtt mindennapi vándorlásunk során? Figyeljük-e a
célt, vagy csak lefelé nézünk. Ha lefelé figyelünk, elcsüggedünk, azonban Pál
mást mond nekünk: „Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek,
amik odafent vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten jobbján ül. Az odafennvalókkal törődjetek, ne a
földiekkel. Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a Krisztussal
együtt az Istenben” (Kol 3,1-3). Ha mi is az odafennvalókkal törődünk a
legtöbbet nem ér csalódás bennünket, akkor erőt kapunk és tovább tudunk
vándorolni. Tovább, mert szívünket nem visszahúzza a világ, hanem vonzza Isten
országa.
Az oltárról kap útmutatást Ezékiel, azt kell majd áldozatokkal
használatba venni. Mielőtt használnák bűnért való áldozattal szentelik föl.
Kifejezi ez azt, hogy a jövőben is, mint bűnös állhatunk meg az Úr előtt, ezért
szükségünk van áldozatra és bűnbocsánatra. Ahhoz, hogy áldozatot mutassanak be,
látni kell bűneiket. A fogság az ott átélt sok nyomorúság bűnbánatra készíti
fel a népet. Isten gyakran a nyomorúságon, tragédiákon keresztül szólítja meg
asz embert. Miért? Mert ezek nélkül nem akar hallani. Amíg jó sora volt a
tékozló fiúnak el felé akart menni otthonról, és az idegenben is azért kellett
eljutnia a teljes összeomláshoz, mert ha jól alakultak volna dolgai, nem megy
haza. Ha befut sikeres politikusként, vállalkozóként eszébe nem jut az Atyja,
eszébe nem jut hazamenni. Ehhez a nyomorúság fekete komondoraira volt szükség.
Bizony ma is sokak életében így van ez. Gondoljunk a magunk életére. Mi volt az
ami az Úr felé irányított? Sokakat valamilyen nyomorúság, megoldhatatlan feladat
késztetett Isten felé. Ha minden jól alakult volna Isten nélkül is az
életünkben, nem biztos, hogy ma tanítványok lennénk.
Az is lényeges, hogy az áldozatok bemutatása nem a selejtezést szolgálja.
Nem azért mutatnak be áldozatot, hogy így likvidálják az értéktelen a selejt
egyedeket, hanem hálából van az áldozat, és a legjobbat, az épet, a hibátlant
adják. Mert Isten is a hibátlan és szeplőtelen Báránynak,
Krisztusnak a vérén váltott meg, atyáinktól örökölt hiábavaló életmódunkból
(1Pét 1,19). Tehát mi se az értéktelent adjuk Urunknak, hanem életünk és
mindenünk legjavát. Ne úgy gondolkozzunk, hogy Istennek az is jó lesz, mármint
a selejt, hanem lássuk meg, hogy Ő egyszülött Fiát adta értünk. De nem is késő
vénségében, amikor betelt az élettel, hanem fiatalon, amikor még előtte volt az
élet. Jézus ereje teljében indult az Atyát szolgálni, majd ment a keresztre. Mi
se érjük be kevesebbel.
Pál Krisztusra tekintve jól látja önmagát, vállalja mindazt, amit az Úr
tett általa, tehát nem tesz úgy, mintha semmit nem cselekedett volna, de
önmagát mégis semminek tekinti (2Kor 12,11-18). Vagyis Pál nem száll el
magától, tudja, hogy a benne élő Krisztus cselekedett általa, Ő tette képessé
mindarra, amit eddig elvégzett. Úgy szolgált, hogy mindenütt az Úr hatalma
nyilvánuljon meg, és ragyogjon fel. Jelek, csodák mutatták Krisztus bűn felett
való hatalmát. Engedjük, hogy a mi életünkben is nyilvánvalóvá legyen Urunk
hatalma. Fontosnak tartotta azt is, hogy nemcsak a csodák jelzik az evangélium
útját, Pál apostolságának hitelességét, hanem türelme is. Az Úrért tud tűrni.
Az Úr ügyéért tűri el a bántásokat és nem fejezi be a szolgálatot. Tudja, hogy
az Úr is elhordozta érte a kereszten a sok szenvedést.
Pál arra is ügyel, hogy a korinthusiak ne érezzék tehernek Pál jelenlétét.
Ez is fontos, úgy éljük meg hitünket, hogy környezetünk ne tehernek, nyűgnek
lásson minket, akiktől szabadulni kell. Legyen hitünk másokat is vonzó. Ez
pedig akkor lesz így, ha azt látják, hogy életünk Krisztussal többlet tartalmat
hordoz. Akkor leszünk vonzók, ha látják az emberek, hogy ugyanazokban az
élethelyzetekben mi másképp viselkedünk. Ha azt látják, hogy mi nem zúgolódunk
a nehézségek idején, nem félünk, amikor egyedül vagyunk, vagy veszély fenyeget
bennünket. Azonban ha mi jobban zúgolódunk, panaszkodunk, lázadozunk és félünk,
mint a nem hívők, nem vágynak Krisztus után.
Fontos még a számomra, hogy a tanítvány mindig Krisztus nyomain jár. Ő
megy előttünk, mi pedig nyomaiba lépve követjük Őt.
Vágyom
melletted élni
Vágyom melletted élni, Jézus.
Csendben Veled beszélni, Jézus.
Békét, üdvöt remélni, Jézus,
Segíts, hogy úgy legyen!
Vágyom utadon járni, Jézus,
érted küzdeni bátran, Jézus,
Gyáván meg nem hátrálni, Jézus.
Segíts, hogy úgy legyen!
Vágyom jobbodnál állni, Jézus,
Fénylő orcádat látni, Jézus,
Téged örökké áldni, Jézus,
Segíts, hogy
úgy legyen!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése