E
|
zékielnek az
egész templomot megmutatja kísérője, végig megy a külső udvaron, látja a
szentélyeket, kamrákat és falakat (Ez 41,16-26). Amit látott azt leírja a
próféta. Feltűnik neki, hogy az ablakok csukhatók voltak. Az ablak fontos elem,
mert rajta keresztül árad be a világosság és űzi el a sötétséget, teszi jól
láthatóvá a helyiséget. A lelki életünk számára is szükséges a fény és ez
szívünk nyitott ablakain áradhat lényünkbe. Az Úr Jézus a világ Világossága,
nyissuk ki szívünket, hogy beáradhasson oda és így tiszta, meleg, átlátható és
ragyogó legyen az életünk. Ha Krisztust beengedjük, mi is világossággá válunk.
Azért vagyunk itt, hogy fényt, krisztusi fényt árasszunk ebbe a a sötét
világba.
Az ablak nemcsak arra szolgál, hogy a fény beáradjon és világossá tegye a
helyiséget, hanem rajta keresztül rálátás nyílik a világra. Az ablakon ki lehet
tekinteni és nem lesz bezártság érzésünk, és tudjuk, hogy mi is a világhoz
tartozunk, nem vagyunk magunk. Noénak is kellett a bárka tetejére ablakot készíteni,
és így amikor a víz mindent elárasztott ő nem a vizet látta, hanem rálátott az
égre. A kék ragyogó ég mögött pedig feltárult a menny, Isten láthatatlan világa.
Ezáltal az égre nyíló ablak reménységet gyújtott a szívében, tudta, nemcsak víz
van, hanem élő Isten, Aki uralja a vizeket is.
Az ablak tehát lehetőséget biztosít a kitekintésre, a felfelé nézésre.
Azért csüggedünk el, mert csak magunkra, a minket körülvevő közegre nézünk, és
amit látunk, gyakran nem biztató. Azonban ha felnézünk az égre, lényünk nyitott
ablakán keresztül, meglátjuk, amit József is látott a rabszolgasorban és a
börtönben is, Isten vele van. Ez a lényeg, hogy mindenkor rálássunk az Isten
országára és Urunkra. Ha Őt látjuk a
legreménytelenebb helyzetben is elmondható lesz rólunk az, amit Ábrahámról ír
Pál: „Ő pedig a reménység ellenére reménykedve hitte, hogy sok nép atyjává
lesz, ahogyan megmondatott” (Rm 4,18).
Ezékiel kiemeli az ablaknak azt a funkcióját, hogy általa ki lehet
rekeszteni mindazt, ami kívül van. Az ablakot be lehet csukni és így kívül
maradhatnak azok a zajok, amelyek elvonják figyelmünket az Úrról. Ezt nekünk is
komolyan kell vennünk, hiszen ma sok minden beáramlik a világból az életünkbe.
Ha tudjuk, hogy az ablakot be is lehet csukni, akkor nem fog minden ránk hatni.
Nem muszáj mindent látnunk és hallanunk, mert pont a látáson és a halláson
keresztül igyekszik célját elérni a gonosz. Ezeken az érzékszerveinken
keresztül formálja gondolkodásunkat, látásunkat és építi ki szívünkben a világ
kívánását. Azonban ha az ablakot becsukjuk, sok minden kívül maradhat és a
kialakult csöndben könnyebben meghalljuk Urunk hangját, a halk és szelíd szót.
Megláthatjuk a korinthusi levél folytatásában, hogy Pál különbséget tesz
az Úr üzenete és a saját véleménye között (2Kor 11,16-23). Kimeri mondani, hogy
most nem az Úr szerint szól, nem azt mondja, amit kapott, hanem azt, amit ő
jónak tart abban a helyzetben. Erre a megkülönböztetésre a mai tanítványoknak
is szükségük van, mert nem minden Isten üzenete és akarata, amit szólunk, amit
képviselünk. Ha nincs pontos útbaigazításunk az Úrtól, merjük vállalni, hogy
csupán a mi látásunk. De saját véleményünket soha állítsuk be úgy, mintha az az Úr véleménye
lenne, mert a mi látásunkban lehet tévedés.
Kiemeli az apostol, hogy a hívőség nem egyenlő a hülyeséggel, tehát fel
kell ismerni, amikor Krisztus nevében meg akarnak téveszteni. Nem a hit talaján
áll az, aki engedi magát becsapni, vagy kihasználni. Ez tévedés, összekeverjük
az alázattal és a szolgálattal. Az alázat, amikor Krisztus szelídségével és
határozottságával utasítjuk el a megaláztatást.
Pál azt is hangsúlyozza, hogy az evangélium szolgája nem a testvéreit
nyomja el, használja ki, hanem maga vállalja Krisztusért az üldöztetést,
bántást, fogságot, amint az Pál életében is látható. Pál apostolt a munka és a
szenvedés hitelesíti. Nem mások fölött zsarnokoskodik, hanem másokért vállalja
a különféle szenvedéseket. Krisztushoz való tartozásunkat mindig az hitelesíti,
amit vállalunk érte? Egy régi történet szerint Zinzendorf gróf Svájcban
múzeumokat látogatott és egyszer egy kép megdöbbentette. A festmény Jézus
keresztre feszítését ábrázolta és alá oda volt írva: Én ezt tettem érted, te
mit teszel értem? Ez a kérdés megrendítette Zizendorfot és átadta Krisztusnak
az életét. Legyen ma ez a mi kérdésünk: mit teszek én Érte?
Csak nyisd ki a szíved
1.
Csak nyisd ki a szíved, és sose félj, mert él az Úr!
Csak nyisd ki a szíved, s kérd te is Őt, hogy Ő legyen Úr!
2.
Az Úr áldása van teveled és békesség.
Az Úr áldása van teveled és békesség.
3.
Salom haverim, salom haverim, salom, salom!
Löhitraot, löhitraot, salom, salom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése