I
|
sten lényébe
pillanthatunk bele a próféta segítségével (Hós 11,1-12). Megtudjuk, hogy az Úr
lénye szeretet. Ő a szeretet, az igazi szeretet, ami nem értékel, nem köt
feltételhez, hanem azért szeret, mert szeret, mert nem tudja magában tartani,
meg kell osztani valakivel. Azzal osztja meg, aki rezonál Rá, aki befogadja.
Izráelt sem azért szerette, mert megérdemelte, hanem annak ellenére való
szeretettel nyilvánult meg feléje.
Még gyermek volt Izráel, még nem fejlődött néppé, még csak egy nagy
család volt, de Isten már szerette. Csodálatos, hogy Ő már akkor szeret, amikor
még nem is igazán ismerjük Őt; valóban igaz, hogy Ő előbb szeretett minket.
Adjunk hálát Neki ezért, magasztaljuk Őt szolgáló élettel. Az Úr a kisgyermek
növekedésének a képét használja fel - olyan volt Izráel, mint a járni tanuló gyermek,
akinek a szülő segítségére van szüksége. Isten vezette őket lépésről lépésre a
néppé, a felnőtté válás útján. Így van ez, az Úr támogatására van szükségünk a
felnőtté válás útján. Hiszen Nélküle, törvénye nélkül nem tudjuk, mi a helyes.
Úgy vezette őket, mint anya a gyermekét, a szeretet kötelével vonta őket
magához. Tehát nem diktatórikus módon közelített hozzájuk, hanem cselekedett
értük. Nem kényszerítette őket, hanem szabaddá tette Izráelt, és várta, hogy
erre viszont szeretettel válaszolnak. Úgy akarta, hogy önként szeressék és
kövessék szabadítójukat. Ez ma sem változott, az Úr hív, és azt akarja, hogy
önként kövessük Őt. Jézust nem kötelező követni, hanem szabad. Jó, ha ezt
felismerjük, és azt is meglátjuk, hogy csak az a jó számunkra, ha elindulunk
Jézus nyomában. Mert az Ő nyomai jó irányba, szabadságra, életre vezetnek.
Nézzük meg, miként válaszolt Izráel Isten cselekvő szeretetére? Azt
látjuk, nem szerették viszont, nem közeledtek Hozzá, hanem inkább egyre csak
távolodtak Tőle. Nem akarták, hogy szeressék őket. Különösen azt nem akarták,
hogy úgy szeresse népét Isten, ahogyan azt Ő akarja. Inkább a bálványokhoz
fordultak. Mert az ördög Istent zsarnokként állítja be, szolgálatát pedig
rabságnak. A bálványok imádását, a pogány népek szabadosságát pedig
szabadságnak. Pedig a bűn útja a rabság, hiszen onnan már saját erőből
képtelenek vagyunk kiszabadulni. A bűn
szolgaságából csak az Úr képes megszabadítani. Izráel is szolgaságra jutott. A
kezdeti jólétet felváltotta a rabszolgaság. Mert így működik a gonosz, látszatszabadsággal magához csábít, majd szenvedélyek bilincseit, igát helyez ránk. Az
Úr azonban leveszi az igát, Ő ad igazi szabadságot, mert akit a Fiú megszabadít, az
valóban szabad lesz.
Izráel problémája, hogy nem akar megtérni. Ez a mi problémánk is. Nem
akar a mai ember sem az Úrhoz térni és az Ő útján járni. Inkább támaszkodunk mi
is a világra, politikára, mint az Úrra. Isten azonban mindezek ellenére
hívogatja övéit, de ők nem indulnak el felé. Isten hív téged is, és engem is, de
elindulunk-e? Megindultál-e már az Úr felé? Az elindulás azt jelenti,
abbahagyom, amivel eddig foglalkoztam, otthagyom bálványaimat, és követem az
Urat.
Nemcsak negatív élményben, elutasításban volt része Jézusnak, hanem
pozitívban is (Jn 7,31-39). Voltak, akik hittek Benne. Igen, voltak olyanok,
akikre nem volt hatással a vezetők véleménye, hanem saját tapasztalataikra
hagyatkoztak. Komolyan vették, amit láttak és hallottak, hittel rezonáltak az
Úr szavaira. Mert nemcsak kudarc van a keskeny úton, hanem eredmény is. Nem
mindig látjuk ezt, de az Úr elvégzi a szívekben a munkát.
A vezetők féltékenyek és irigyek lettek Jézusra. Nem Hozzá irányították a
gyógyulni vágyókat, hanem igyekeztek eltávolítani az Urat a nép köréből. Még egy kevés ideig veletek vagyok - mennyi ez
a kevés idő? Nekik három év volt összesen, addig volt lehetőségük felismerni a
Messiást. Mi már több időt kaptunk, de éltünk-e már a lehetőséggel? Mire
használtuk fel az időnket? Jézus megismerésére, Isten akaratának cselekvésére vagy az élvezetek halmozására? Ragadjuk meg a lehetőséget és keressük az Urat.
Csodálatos, hogy amikor veszélyben van az élete, akkor is hívogat. Belekiált Jézus életünk forgatagába, a minket
körülvevő zajba, és azt mondja: „Ha valaki szomjazik, jöjjön Hozzám és
igyék.” Ki nem szomjazik most? Mindenki átéli, hogy ebben a melegben folyadékra vágyik. Azonban lelki szomjúság is van - ezt nem oltja a víz,
a különféle üdítők. Lelkünk szomját a Jézus által kínált élő víz képes
csillapítani. Halljuk meg a hívást, és jöjjünk Hozzá. Valljuk meg: Uram, nagyon
szomjazik a szívem, ezért jövök. Próbálkoztam sokfelé, de szomjas maradtam.
Lelkünk szomját nem az italboltokban csillapítják, hanem az Ige, a Jézussal
való áldott kapcsolat viszi ezt végbe. Jézus hív, azt mondja, ne a szenvedélyek,
a pótmegoldások felé indulj, hanem Őhozzá. Az Ő közelségében elégszik meg
lényünk. Aki komolyan veszi a hívást, és elindul az Úr felé, az átéli, hogy
benne fakad fel az élet forrása. Ez a forrás soha nem fog kiapadni, mert a
Krisztusba vetett hit táplálja. Másrészt túlárad rajtunk, és így életünk
áldássá, üdítővé válik mások számára is.
Lelkem drága Jézusa, Hozzád
hajt a félelem
1. Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem, Míg üvölt a habtusa, S nő
a vész a tengeren, Rejts el, rejts el, itt ne hagyj, Míg eláll a fergeteg;
Biztonságos révet adj, S majd fogadd el lelkemet.
2. Nincs nekem más enyhelyem, Szívem Téged hív s keres, Ó, maradj itt,
Mesterem, Őrizz, adj erőt, szeress! Véled állom a vihart, Hit s erő Te vagy, Te
Szent, Szárnyad árnyával takard Fejemet, a védtelent.
3. Csak Te kellesz, én Uram, Benned mindent meglelek; Támogasd, ki
elzuhan, Gyógyítsd meg, ki vak s beteg. Szent szavadra hallgatok, Tévedés az én
bajom, Én hamisság s bűn vagyok, Te igazság s irgalom.
4. Kegyelem vagy, égi jó, Mely minden bűnt eltörül, Hagyd, hogy gyógyító
folyó Tisztogasson meg belül. Élet-kút vagy, lüktetés, Vízmerítni drága hely,
Ó, buzogj fel bennem és Öröklét felé emelj.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése