E
|
bben a
fejezetben az Úr tanítja népét, eléjük tárja az Isten népévé válás útját,
megmutatja az életüket vezető és védő törvényeket, rámutat a legfontosabbakra
(5Móz 4,1-49). Isten országában az Úr szava, az ige a legfontosabb, az, hogy
megtartsák, amit Isten mondott a számukra. Csak akkor lesznek képesek a többi
néptől eltérően élni, ha mindig az igéhez igazodnak. Számunkra is fontos üzenet
az ige, az ige az Úrral való kapcsolat eszköze, általa pillanthatunk bele
Lényébe, és tárul fel előttünk az Ő akarata is. Az igéből ismerjük meg igazán
Urunkat, és általa válhatunk Isten népévé. Az ige vezet az úton, segítséget ad
a krisztusi emberré való formálódáshoz. Az Úr felhívja figyelmünket, hogy ne tegyünk
az igéhez, vagyis ne tegyük bele azt, amit benne szeretnénk látni, ami után
vágyunk. De ne is vegyünk el belőle, azaz ne könnyítsünk rajta, az ige így jó,
mert Isten tudja, milyen jelzőtáblákra és mire van szükségünk.
Az igét azért adta az Úr, hogy aszerint éljük, megtartsuk. A népnek is a szívére köti mindezt. Ha
megtartják az Úr parancsolatait, élni fognak, de ha nem veszik komolyan, amit
tanultak, akkor elvesznek. Fontos, hogy nem csupán törvényt kaptak, hanem az Úr
személyesen is bemutatkozott nekik. Látták hatalmas tetteit, átélték
szabadítását, így van mire támaszkodni. Az Úr tettei a mában és a jövőben is
biztatást jelentenek, erőt adnak. Beléjük lehet kapaszkodni, mert jelzik: ahogyan korábban megsegített az Úr, úgy fog most is. A mi Istenünk élő
valóság, Krisztus feltámadott, és a mai napig lehet vele találkozni.
Aki keresni kezdi az Urat, az meg is találja. Azonban csak akkor, ha
teljes szívvel keressük Őt. Ne az ajándékait keresd, ne arra várj, hogy valamit
adjon, hanem Őt magát keresd. Milyen jó, amikor az Isten megismerése utáni vágy
ott van a szívünkben, amikor szomjazunk Utána, mint a szarvas a folyóvízre. Az
ígéret pedig arról szól, hogy aki így keres és vágyakozik, az megtalálja Őt. Ha
nyomorúságba jutottunk is bűneink és vétkeink miatt, de ezt meglátva teljes
szívvel keressük, megtaláljuk életünk Urát. Isten ma is megtalálható, hisz
azért jelentette ki magát az igében, majd Jézusban, hogy megismerhessük Őt.
Ezért meg is tesz mindent, utánunk jön, mert igazából Ő az, Aki keres, mert nem
akarja, hogy elvesszünk.
Izráel történetének a megvizsgálása, más népek történetével való
összevetése is azt mutatja, hogy nincs más Isten, csak az Úr. Ő mutatta meg
tettekkel is szeretetét és hatalmát. Megjelent Mózesnek, majd sok-sok csodát
vitt végbe, hogy Izráelt megmentse és az ígéret földjére bevezesse. Nincs más
Isten, csak egyedül a Jézus Krisztus Atyja. Ő az örökkévaló, nincs Hozzá
fogható. A népek istenei nem istenek, egy sem azonos a Biblia Istenével. Kegyelem,
hogy mi is megismerhetjük Őt. Kegyelem, hogy Jézus Krisztus által a gyermekei
lehetünk.
Istenről megtudjuk, hogy Ő esélyt ad mindenkinek, még a nem szándékosan
gyilkoló embernek is. Menekültvárosokat jelöl ki, és aki oda megérkezik,
oltalmat talál. A mi menedékvárosunk a kereszt, aki odamenekül, életet nyer,
mert Jézus magára vette az ítéletünket.
Istenről bizonyságot kell tenni, ismertessük meg Őt gyermekeinkkel, a
következő nemzedékkel. Merjük elmondani az Úr tetteit, merjünk bizonyságot tenni
nevéről, akkor is, ha nem fogadják azt el. Hadd tudják azonban, hogy Isten jelen
van, bármikor segítségül hívható.
A levélírás folytatódik, Jánosnak nincs szünete, a Gazda sorra küldi az üzeneteket
az Övéi számára (Jel 2,18-3,6). És olyan jó, hogy folytatódnak, hogy ma is, és
minden napon van üzenet, hiszen olyan szükségünk van rá. Személyes kapcsolat
nélkül nagyon nehéz az élet, tartozni kell valakihez, és Isten lehajol
Jézusban, és azt mondja, enyém vagy, Hozzám tartozol. Ezt naponta megerősíti,
amikor kinyitjuk az igét. Ez nagyon jó, hiszen vannak, akik azt mondják, nincs
senkijük, magukban vannak, sőt, gyakran még azok is egyedül érzik magukat, akik
körül vannak véve emberekkel, de úgy érzik, velük senki nem törődik, ők senkinek
sem fontosak. Ez a levél és az egész Biblia azt üzeni, az Úrnak fontos vagy, Ő
most is neked üzen. Mert olyan csodálatos, amikor az igét kézbe vesszük, azt
éljük át, hogy most velem beszél az Úr, akkor is, ha időközben mások is leülnek az
ige mellé. Az ige által mindig én vagyok megszólítva, és most is szól az Úr.
Legyen öröm a szívünkben, és fogadjuk nyitott szívvel mindazt, amit mond. Ha
néha kemények a szavak, az is azt bizonyítja, hogy szeret, mert meg akar akadályozni
rossz döntésben, rossz irány felé való haladásban.
Most két levélre is figyelhetünk egyszerre, mindkettőben bemutatkozik az
Úr, és kétféle oldaláról ismerhetjük meg. Olyan, mint a tűzláng, mint a csipkebokorban megjelenő Isten, a láng nem
pusztít, hanem bevilágít a szíveinkbe. Megmutatja, kik vagyunk, feltárja a
bajokat is, sőt, a tűz tisztít is. A beteg szívet megtisztítja. Tisztító,
megújító szeretetével jön felénk Istenünk.
De Ő az, Akinél a Dávid kulcsa található, Ő nyitja meg előttünk az élet,
az Isten országa kapuját, és senki be nem zárhatja azt előttünk. Ez nagyszerű hír, Isten országának ajtaja nyitva
áll, csak be kell rajta lépni, ha elindulok, senki nem zárhatja be előttem,
mert az Úr vár. Azonban az is fontos, hogy ha Ő már bezárja, senki és semmi sem
nyithatja azt ki. Ha bezáródik az ajtó, nem nyitja már semmi, sem a jó
cselekedetek, sem az egyházhoz való tartozásra való hivatkozás. Ezért még most
kell igyekeznünk bemenni, az ajtót a Jézus nevében való hit nyitja. A hit, hogy az Ő neve által nyerünk
bűnbocsánatot és új életet. Nincs más kulcs, csak a hit, és a hit előtt feltárul
az ajtó és az ország titka.
A thiatirai gyülekezetben az Úr látja a hitet, a szeretetet és a
szolgálatot; vajon ez a hármas jelen van-e az én életemben? Agapé, pisztisz, diakónia, ezek a keresztyén
élet alapjai, csak együtt működnek. Ha valamelyik nincs jelen, hiányos az
életünk.
Azonban nemcsak a jót, hanem a rosszat is meglátja az Úr, és felszólít
annak megváltoztatására, eltávolítására. A rossz, a világ életmódjának,
szokásainak, isteneinek a beengedése a krisztusi élet felhígítása. Az anyagi
élet, a megélhetés területén kíván a világ kiszolgáltatott helyzetbe hozni.
Csak akkor tudnak megélni, ha a kézművesipar különféle egyesületeibe belépnek,
áldoznak isteneiknek, és részt vesznek kultikus orgiáikon. Aki ezt nem teszi
meg, tönkremegy, mert kizárják a céhből. Nem tud érvényesülni nélkülük. Nagyon nehéz helyzet ez, veszélybe kerül
az eddig felépített élet, a család, a gyerekek jövője. Mit lehet tenni? Vagy megalkudni és belépni,
úgy élni, ahogy ők, vagy elutasítani és áldozatok árán is vállalni Krisztust.
Sokan vállalták az Urat, és így nehéz helyzetbe kerültek. Ám volt egy csoport,
amelyik azt mondta, nem kell ennyire merevnek lenni, semmi rossz nincs abban, ha
ezeken az alkalmakon részt vesznek. A keresztyénnek is kell szórakozás. Az Úr azonban ezt nem fogadja el. Övéi élete
nem a világtól függ, a tanítványok nem követhetik a világ életmódját, nem lehet
minta az, ami a világban van, mert így meggyengül a gyülekezet. Elveszíti sóízét és a hatását Isten népe, ezt pedig az Úr nem fogadja el, megítéli. Bizony, ez nagyon mai probléma, a mai egyházba is beszivárgott, sőt, már beömlött a
világ, de Urunk ezt megítéli, időt ad, hogy megtérve az Ő akaratához szabjuk
magunkat, és úgy éljünk, ahogyan Ő élt.
Aki pedig nem vette át ezt az irányvonalat, tartsa meg a hitet, az
evangéliumot, és továbbra is ragaszkodjon az Úrhoz, akkor is, ha ebben az
életben ez sok hátránnyal jár. De Urunk el fog jönni, egyszer lejár a kegyelmi
idő, véget ér a szenvedés, és az Úrral leszünk.
Fontos azt is látni, hogy soha nem érezhetjük magunkat biztonságban, a gonosz
nagyon ötletes, és soha nem adja fel, mert azt szeretné, ha a világosság nem
lobogna. Ezért Urunk azt kéri, legyünk
éberek, igen, ma is légy éber, figyelj Uradra, és ne feledd, ma is Őreá van
szükséged.
Vissza kell emlékezni a tiszta evangéliumra, a megmentő igére, hogy
egyedük kegyelemből van üdvösségünk, hit által, és nem tőlünk van, hanem Isten
ajándéka. A kegyelem, az új élet és a benne való megmaradás és növekedés is
Isten ajándéka. Minden az Ő munkája bennünk. Erről a munkáról tehetünk
bizonyságot, adhatjuk tovább az életmentő igét, mert a lelki halálból is az Úr
szava képes kiemelni.
Vannak, akik nem szennyezték be ruháikat, vagyis meg lehet maradni
tisztán, az Úrral való kapcsolat által elkerülhetjük a szennyet, a bűnt. De ha
bekoszolódnánk, az Úr vére megtisztít.
Légy éber reggel
1.
Légy éber reggel, bár felhőtlen égbolt
Vihartalan, csendes napot ígér.
Kelhet vihar szívedben, mely a vándort
Lesújtja, míg honába tér.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
2.
Légy éber délben, míg a földi zajban
Az ég békéje feledésbe megy!
Ó, lelj egy percet lenni egymagadban,
Hogy ott kiöntsd a szívedet!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
3.
Légy éber este, míg csend száll a tájra,
Keresd fel égi hű Barátodat!
Úgy fáj a szíve, ha hiába várna,
Ha jössz, kitárt karral fogad.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
4.
Légy éber, ó, napod bármerre fordul,
Mert szüntelen vigyáz az ellen is,
S a szentek szentjét elfoglalja orvul,
Ha égő hittel telve nincs!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése