V
|
isszaemlékezik
Mózes a mögöttük lévő útra, benne Isten értük végzett munkája, a nekik adott kijelentésre
és a szövetségkötésre (5Móz 5,1-21). Mielőtt birtokba vennék a földet,
felelevenítik az Úr csodáit, és szívükbe vésik a szövetségkötés alapokmányát, a
tíz igét. Isten a szívükbe akarja írni
parancsolatait, hiszen ebből fognak erőt meríteni, és ez határozza meg további
életüket. Ismerni kell ahhoz, hogy tudják alkalmazni. Az igét ismerni kell,
mert benne jelenti ki magát az Úr, és e kijelentés által ismerhetjük meg. És csak akkor tudjuk az Úr akaratát
képviselni, akkor szabhatjuk életünket az igéhez, ha ismerjük. Mennyire ismerem
én az igét? Táplálék az számomra, vonz engem, szomjas vagyok rá?
Mózes emlékezteti őket a szövetségkötésre, ez azt jelenti, nem egy nép ők
a sok közül, hanem Isten tulajdonba vett népe. Életük eseményei nem véletlenül
mennek végbe, hanem az Úr akaratából, mert kiválasztotta és elhívta őket. Lássuk meg mi is, hogy nem véletlenül vagyunk
a világban, nem véletlenül értük meg a mai napot sem. Az Úr Jézus Krisztusban
szövetséget kötött a bűnös emberrel, azt akarja, hogy éljünk. Aki ezt meglátja,
felismeri élete célját. A szövetség az Úrhoz való tartozást jelenti, azt, hogy
Őt képviselem ebben a világban. De erőt is ad, mert tudom, hogy tartozom Valakihez,
és azt is tudom, ki az a Valaki. Jézusé
lehet kegyelemből az életem, és Őt ismerem, tudom, miket cselekedett, hallottam
tanítását, és átéltem megmentő kegyelmét. Tudom, hogy értem halt meg a kereszten, a borzalmas szenvedést értem
vállalta, és jó ehhez a Jézushoz tartozni. A te szíved is öröm járja át, hogy
Jézushoz tartozhatsz?
Izráel népe megkapja a szövetség alapokmányát, a tíz igét. Ez lesz a látható
pecsétje Isten elhívásának, annak, hogy ők valóban Hozzá tartoznak. Életük
Isten szolgálatában áll. Kit szolgálok én?
Megtudjuk az okmányból, hogy Egyiptomból az ígéret földjére a szabadítás
vezet. Isten szabadítása az az út, amely elvezet a rabszolgaságból az életbe.
Így van ez ma is, a szabadítás útja által juthatunk el a bűn világából Isten
országba. Ezt készítette az Úr
számunkra. Van szabadítás. Saját erőből képtelenek vagyunk elhagyni a szolgaság
házát, szabadításra van szükségünk.
A szabadítás a hit forrása, belőle meríthetünk frissítő, megújító
vizet. Általa megbátorodunk, reménység
gyúl a szívünkben, mert a múltban átélt szabadítás a jelenben reménységgel tölt
el, és rámutat: ma sem reménytelen a helyzet, mert Isten számára semmi sem
lehetetlen.
Fontos, hogy soha ne feledjem el, honnan hozott ki az Úr, szolga voltam,
a bűn földjén, és ha az Úr nem könyörül rajtam, még ma is a gonoszt szolgálnám,
vagy nem is élnék már. Olyan könnyen
megfeledkezünk arról, hogy kik voltunk, és ez gőgössé tesz. Azonban Isten gyermeke
soha nem feledheti el, honnan indult, mert ez mindig hálára kötelezi és
alázatban tartja.
Mindkét kőtábla igéi Istentől való jelzőtáblák, segítségek a számunkra. Segítik és helyes mederben tartják az Istennel való kapcsolatunkat. Az első kőtábla
nélkül bálványimádókká válunk, istenképzeteinket vetítjük bele az anyagba vagy a természetbe, és azt imádjuk. Az ige azonban világosság teszi, hogy Istent
kiábrázolni nem lehet, mert Ő élő valóság. Őt nem lehet belemerevíteni
semmilyen ábrázolásba, Ő ma is él és cselekszik.
A második kőtábla pedig formálja emberi kapcsolatainkat, jelzi, milyen
irányba alakítsuk őket, de védelmet is nyújt a gonosz rombolása ellen. Azért
van szükség ezekre az igékre, hogy megismerjük az Isten szerinti életet, és
ehhez tartsuk magunkat. A világ egészen másképp él, másképp éli meg a másik
emberhez való viszonyulását is. Isten
népe az ige nyomán fel tudja mutatni, mit jelent Isten országában élni. Mert ha
ezt megtartja a nép, mindenki számára láthatóvá válik, hogy Isten népe ők.
Vajon látható-e, hogy Isten gyermekei vagyunk? Mert ez nem a teológiai
tudásunkban, hanem az életünkön válik láthatóvá.
A következő levélben csupa dicséretet, pozitívumot olvasunk (Jel 3,7-13).
A filadelfiai gyülekezetet nem feddi meg az Úr, ők hűek, kiállják a próbát,
vállalják Urukat életveszélyben is. Nekik is elmondja, hogy tudja a dolgukat,
vagyis ismeri őket. Így azután arról
beszél, amit lát náluk. A levélben róluk van szó. Ők nemcsak úgy érzik, hogy róluk beszél
János, hanem valóban róluk és hozzájuk szól az Úr. Amikor igét olvasok, látnom kell, hogy rólam van szó. Mert az Úr mindig hozzám szól, és velem akar beszélgetni, az én
életem a téma. Mindig az én történetem a lényeges, és nem a másé. Isten, amikor velem beszél, nem egy másik
személlyel foglalkozik, hanem mindig velem.
Kevés erőd van, mégis megtartottad beszédemet - mondja az Úr. A kis gyülekezet, a kevés
lehetőségekkel rendelkező közösség is hű maradhat. Mégis megtartottad beszédemet; meg lehet maradni az Úr szavánál, annak ellenére, hogy nehéz körülmények közt
élünk. Megtartotta, mert az Úrból merített hozzá erőt. Ő az erőtlent nagyon
erőssé teszi. Nem tagadta meg az Úr nevét a megpróbáltatás, szorongatás idején
sem. Nem a könnyebb utat választotta, nem alkudott meg, hanem vállalta Megváltóját, élete veszélyeztetésével is.
A gyülekezet azért van jelen ebben a világban, hogy élete által
felmutassa Isten szeretetét. Mindenkinek meg kell tudni, hogy Isten szereti a
bűnös embert, és őket ez a szeretet élteti. Nem a külső körülmények, a jobb
megélhetés, az anyagi gazdagság, hanem Isten szeretetének a felmutatása a cél.
Nem is tudásban, képességben különbözünk, hanem abban, hogy jelen van az Úr.
Hiszen az agapé szeretet Ő maga.
Ismét szól az Úr a megpróbáltatásról, Isten népe mindig számíthat
próbákra, sőt, az egész emberiség megpróbáltatik, és így kiderül, kihez
ragaszkodik, kiben bízik. A nyomorúság mindig hűségpróba, mindig megmutatja, mi
van a szívünkben. Szól a bátorítás: tarts ki, tartsd meg, amid van, mert
eljövök hamar. Ez azt jelzi, hogy nem tart sokáig a megpróbáltatás, az Úr véget vet
neki. Mert mindig elkészíti a szabadulás útját is, és nem rak ránk több terhet,
mint amit el tudunk hordozni. Hamar
eljön az Úr, ez erősítsen, vigasztaljon és lendítsen át a holtponton.
Velem vándorol utamon Jézus
1. Velem vándorol utamon Jézus,
Gond és félelem el nem ér.
Elvisz, elsegít engem a célhoz,
Ő, a győzelmes, hű vezér,
Ő, a győzelmes, hű vezér.
2. Velem vándorol utamon Jézus,
Ott az oltalom hű szívén.
Ha a szép napot fellegek rejtik,
Ő az éltető, tiszta fény.
Ő az éltető, tiszta fény.
3. Velem vándorol utamon Jézus,
Ez a vigaszom, baj ha jő.
Bármi súlyosak rajtam a terhek,
Segít hordani, ott van Ő,
Segít hordani, ott van Ő.
4. Velem vándorol utamon Jézus,
Bár az út néha oly sötét.
Soha nincs okom félni a bajtól,
Amíg irgalmas karja véd,
Amíg irgalmas karja véd.
5. Velem vándorol utamon Jézus,
Túl a sír sötét éjjelén.
Fenn a mennyei, angyali karban
Nevét végtelen áldom én,
Nevét végtelen áldom én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése