A
|
z Úr az
egymással való együttélést szabályozza, meghatározza, hogyan viselkedjenek,
mire figyeljenek (5Móz 22,1-23,1). Fontos a közömbösségtől való szabadulás, az Úr
gyermekei nem lehetnek egymás iránt közömbösek. Fontos, mi történik a
testvérrel. A közömbösség melegágya az
önzés, ami ma nagyon jellemző. Nem érdekes semmi és senki más, csak ami velem
történik, mindig én vagyok a fontos. Urunk kiemel ebből a bezárt világból, és rámutat az egymás iránti
felelősségre. Ma annyi számunkra távoli és hozzánk nem kötődő személyről tudunk, napi szinten figyelmemmel kísérjük
életüket, de a hozzánk közel állókra, a hitben testvérekre már nem figyelünk.
Az ige a másik ember, a testvér tulajdonának a védelmét is szívünkre
helyezi. Nem csak annyit kér, hogy ne tulajdonítsuk el azt, ami a másiké, hanem
ha baj éri a testvér tulajdonát, segítsük őt. Ez a fajta magatartás teszi
erőssé Isten népét, felelős vagyok a másikért, nem a bajának örülök, hanem
segítségére sietek. Azonban ez a fajta hozzáállás tőlünk nem telik, Isten igéje
formál újjá és munkálja ki ezt bennünk.
Az Úr népének figyelni kell a nemek keveredésére, legyen mindig
egyértelmű, ki kicsoda, mert férfivá és nővé teremtette az embert. Másrészt a nő védelme is felbukkan ebben az
igében, mert azzal, hogy a nő női ruhába öltözik, az Úr megvédi. Messziről
tudhatja mindenki, hogy nővel találkozott, így bárki közeledik hozzá, tudatosan
teszi.
Megjelenik a természet és az állatvilág védelme. Nem lehet felelőtlenül
rabolni a természet kincseit. Mennyire másképp él a mai ember. Mindent
kizsákmányol és pusztít, szétrombolja az állatok élőhelyeit, mert mindig csak
a profit lebeg a szeme előtt. Sajnos, úgy
gondolkodunk, mintha ez a világ a miénk lenne, pedig ez az Úr tulajdona, csak
ránk bízta. Ezért felelősséggel viseltessünk környezetünk iránt is. Akinek a
szíve az Úré, az másképp tekint erre a világra is, az tudja, hogy minden az Úr
kegyelmének ajándéka, és utánunk jön egy új generáció, akik szintén szeretnének
élni ezen a földön.
Az Úr a fiatal lányokat, a házasságot is védelmezi. Az Úr számára fontos
a házasság, annak tisztasága és megbecsültsége. Egy kapcsolat tönkremeneteléért
mindkét fél felelős. Isten nem hárít
minden felelősséget az egyik személy nyakába. A férfinak védenie kell a nőt. Mennyivel másabb lenne a világunk, ha
komolyan vennénk az igét, és védenénk a családot, és úgy alakítanánk az életet,
hogy a család szerepe erősödjön. Fontos-e számunkra ma a férj-, a feleség-, az
anya- és az apaszerep? Úgy tűnik, hogy erőteljesen beáldoztuk a karrier és a
jólét érdekében.
A második fenevad is felbukkan, a Bárányéhoz hasonló szarva van, tehát az
egyik szerepe a megtévesztés (Jel 13,11-14,13). Isten gyermekeit, de az egész
világot is meg akarja téveszteni, a külső, a látszat alapján elhiteti, hogy ő a
krisztusi személy. A fenevadak mögött egy embert kell látnunk, aki teljesen
átadja magát a sátán szolgálatának. Ez a második fenevad az első
kultuszminisztere vagy prófétája. Mindent bevet az Úr népe ellen.
Jó csendben végiggondolni, nem hasonlítok-e én is ehhez a szörnyeteghez,
aki kívülről Krisztushoz hasonlít, de belülről a sárkány lényét tartalmazza? Az
vagyok-e belül is, aminek kifelé mutatom magam? Könnyű megtéveszteni másokat,
sőt, van, amikor még mi is elhisszük, hogy elég a külső, a formalitás. Azonban az Úr
a belső tartalomra teszi a hangsúlyt. Ki lakik bennem? Kivel, mivel van tele a
szívem? Mert a szív teljességéből szól a száj. Ez a hamis próféta a beszéde
által lepleződik le. A sárkány, tehát a gonosz beszédét szólja, a sátán lénye
árad belőle. Isten gyermekeiből Krisztus jó illata árad, az tölti be a levegőt.
Mi ez a jó illat? Isten tisztelete, az élet védelme. Krisztus soha nem tett
életellenes cselekedetet, és nem is biztatott rá.
Miről lehet ezt a hamis szellemet megismerni? Nem Krisztust dicsőíti,
hanem az első fenevadat. Ráveszi az embereket az első fenevad imádatára. Olyan
mindegy, miben hiszünk alapon. Azonban nem mindegy. Mert Istenhez Krisztus az
út, és nincs más. Üdvösség sincs másban, csakis Őbenne és Őáltala. Vigyázzunk,
mert a megtévesztés, a fenevad imádására való buzdítás ma is működik. Azonban,
aki a be van írva a Bárány életkönyvébe, aki Hozzá tartozik, és az igéből
merít, mert számára az az élő víz, abból nyer útmutatást, az válik képessé a gonosz felismerésére.
Sátán a gazdasági rendszert is úgy alakítja, hogy érdekeltté teszi az
embereket benne. Magához láncolja őket. Megélhetésük tőle függ. Jó meglátnunk,
hogy míg a gonosz magához köti, függőségben tartja az embereket, Jézus szabaddá
tesz. Nem láncol magához, hanem kínálja
az örök életet, az Atya kegyelmét, de miénk a döntés. A gonosz birodalmában
kényszerpályán vannak az emberek.
Azonban vannak, akik ellenállnak, mert tudják, az Atya gondoskodik róluk.
A látszat ellenére sem a fenevad rendszerétől, hanem Isten országától függnek,
és az Úrnak van hatalma övéiről gondoskodni. Ne engedjük magunkat
megtéveszteni, de bízzunk Urunkban, hiszen Ő életével pecsételte meg irántunk
való szeretetét. Élete által nyerünk új és örök életet.
Ezek után János a győztes Bárányt látja, mert Ő kerül ki győztesen. Sátán
már legyőzetett a Golgotán, de még megpróbál mindent az ember Istentől való
elszakítása érdekében. De ne ijedjünk meg, szemléljük a Bárányt, és hallgassuk
az új, a Krisztust dicsőítő éneket. Azok éneklik, akik győztek önmaguk, régi
természetük és a világ kívánsága fölött is. Ők követik a Bárányt, ahova megy. Én követem-e Őt, ahova csak megy? Az-e a legfontosabb, hová megy a Bárány,
merre vezet útja?
Még mindig van lehetőség, az örökkévaló evangéliummal repül egy angyal.
Isten mindent felhasznál az ember megmentése érdekében. Fő eszköze az
evangélium, nincs más. Hallani kell az igét, mert általa juthatunk megtérésre,
új életre. Az igében van erő, ami újjá formál, kiemel a mélységből.
Az örömhír elmondja, Isten teremtett mindent, és ezért dicsérjük Őt. Minden,
ami az élethez szükséges, az Ő ajándéka számunkra. Adjunk Neki dicsőséget, mert
nem adja másnak.
Az Úr gyermekei számára örömhír Babilon leomlása. Mi jelent nekem örömöt: Babilon növekedése vagy megszűnése? Minek örülök: a világ befolyásának, kínálatának,
vagy Isten országának?
Nehéz idők lesznek ezek, de boldogok, akik az Úrban halnak meg, vagyis
végig hűségesek maradnak Megváltójukhoz.
Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem
1. Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem, Míg üvölt a habtusa, S nő
a vész a tengeren, Rejts el, rejts el, itt ne hagyj, Míg eláll a fergeteg;
Biztonságos révet adj, S majd fogadd el lelkemet.
2. Nincs nekem más enyhelyem, Szívem Téged hív s keres, Ó, maradj itt,
Mesterem, Őrizz, adj erőt, szeress! Véled állom a vihart, Hit s erő Te vagy, Te
Szent, Szárnyad árnyával takard Fejemet, a védtelent.
3. Csak Te kellesz, én Uram, Benned mindent meglelek; Támogasd, ki
elzuhan, Gyógyítsd meg, ki vak s beteg. Szent szavadra hallgatok, Tévedés az én
bajom, Én hamisság s bűn vagyok, Te igazság s irgalom.
4. Kegyelem vagy, égi jó, Mely minden bűnt eltörül, Hagyd, hogy gyógyító
folyó Tisztogasson meg belül. Élet-kút vagy, lüktetés, Vízmerítni drága hely,
Ó, buzogj fel bennem és Öröklét felé emelj.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése