A
|
z Úr
felvázolja népe előtt a jövőt: eljön a szabadulás, és Jeruzsálem ismét az Úr
nevéről tesz bizonyságot (Ézs 62,1-12). Mégpedig az élete lesz bizonyságtétel,
meg fog látszani rajtuk, hogy az Úrhoz tartoznak. Isten az Ő mai népét is kézbe
veszi, formálja, alakítja, és megláttatja rajtuk dicsőségét. Az egyházat
figyelve meg kell látni, hogy az Úr kezében van, Ő hordozza. De vajon
látszik-e? Életünket szemlélve látják-e Urunkat, felismerik-e munkáját
rajtunk? Mert arra vagyunk elhíva, hogy
életvitelünk által meglátszódjék, kihez tartozunk. A mindennapi életnek is Róla
kell beszélnie.
Akit az Úr Jézus elhívott és kiemelt a bűnökből, az többé nem elhagyatott,
mert a hívő az Úr menyasszonya. És Ő nem hagyja magára menyasszonyát. Jó látni,
hogy Hozzá tartozhatom, és Ő törődik velem. De vajon gyönyörködik-e bennem az
Úr? Nem vagyok-e hűtlen Hozzá? Mert Ő gyönyörködni akar az övéi életében. Mikor
tud bennünk gyönyörködni? Amikor engedelmesek vagyunk. Amikor azt tesszük, amit
mond, és mindennél Ő a fontosabb a számunkra.
Az Úr őröket állított Jeruzsálem falaira, akiknek figyelni, vigyázni és
bizonyságot tenniük kell. Milyen őrök vagyunk? Nem a néma kategóriába
tartozunk? Képviseljük mi az igét, és belekiáltjuk a világba, térjetek meg,
mert elközelített a mennyeknek országa? Beszélünk mi az igéről, Jézus értünk
való áldozatáról, és rámutatunk a bűnökre? Vagy elnémultunk, nem merünk már
Isten akaratáról beszélni, különösen nem merjük a bűnt bűnnek nevezni, mert az
sértené a környezetünket?
Urunk azonban azt akarja, hogy hirdessük az evangéliumot, vállaljuk, hogy
a mai ember számára is Jézus Krisztus jelenti az örömhírt, a megoldást. Ma
annyiféle lehetőséget kínál ez a világ, így nagyon kevesen hiszik, hogy
életükre nézve Jézus a megoldás. Kevesen fordulnak Hozzá és kérik segítségét,
de vajon mi Őt hívjuk-e az élet gondjai közepette? Vagy mi is a világ sok-sok
lehetőségét vesszük igénybe?
Mit is hirdessünk? Jön már Szabadítód! Ennél nagyszerűbb üzenet nincs,
mert sok megkötözött ember van, és sokan élnek reménytelenségben, félelemben,
de jön a Szabadító, jön Jézus. Ő tud megszabadítani minden nyomorúságból. Hívd, és jön. De úgy is reménységet jelent az ige, hogy az Úr visszajön, és minden
nappal közelebb vagyunk Hozzá. Várd az Úr érkezését, bízzál, mert Ő nem késik.
Mennyire közvetlen Jézus, kétszer látjuk igénkben leülni (Mt 13,1-23).
Először a tenger partján a homokba ül le, nem félti ruháját, nem zavarja, hogy
körülveszik az emberek. Majd a halászhajóban foglal helyet, nem undorodik a
halszagtól, a szennyezett padtól, benne van az élet valóságában. Így válik
megközelíthetővé az emberek által. Isten beleérkezett a mi halszagú, olajos,
büdös világunkba. Ő nem finnyáskodik vagy érzékenykedik, oda megy, ahol meg tudjuk találni, jelen van az élet véres valóságában, mert azt akarja, hogy Rátaláljunk.
Kimegy a házból, megjelenik az emberek közt, a munkások közt, viszi
számukra Isten szeretetét, az örömhírt. Az
emberek pedig letelepednek köré, majd amikor a hajóba száll, akkor is
ottmaradnak a parton. Ennyire közvetlen
Ő. Vajon így képviseljük Őt, általunk bizalom nyílik Jézus felé az emberek
szívében?
Példázatokban beszél a jelenlévők felé, így teszi lehetővé, hogy amit
mond, azt magukkal tudják vinni. Ha mindent nem is értenek meg azonnal, de
megragad bennük a képanyag, és majd otthon is tudnak róla gondolkodni,
beszélgetni.
A mindenkinek elmondott példázatot a tanítványok számára elmagyarázza
az Úr. Ehhez azonban kérdezni kell Őt. Ez a mi feladatunk, amit nem értünk, azt
kérdezzük meg Tőle. Ne szégyelljük, hogy nem értjük, Jézushoz oda lehet menni,
szabad kérdezni. Tehát nem az a gond, ha nem értjük mindjárt az igét, vagy nem
minden részletet értünk, a gond az, ha nem is akarjuk érteni. Gyakran nem
kérdezünk, hanem továbbmegyünk, ha nem értem, hát nem értem. Tanuljunk a
tizenkettőtől, ők meg akarták érteni az elhangzottakat, és ezért kérdeztek.
Ránk is vonatkozik: nektek megadatott, hogy megismerjétek a mennyek
országnak titkait. Ez nagy kiváltság, éljünk vele. Örüljünk, hogy szól az ige,
és törekedjünk megérteni azt. A sátán célja elhitetni, hogy unalmas és érthetetlen
könyv a Biblia, ma már nem lehet vele mit kezdeni. De nem így van, a Biblia az
élet könyve, érthető, csak akarni kell megérteni. Akarni kell azt érteni, amit
mondani akar, és ne azt akarjam érteni, amit hallani szeretnék.
Az ige hirdettetik, hull az életünk talajába. Azonban van ellensége, mert
a gonosz azt akarja, hogy hallgassuk, de ne értsük, ne váljon életté, és ne
cselekedjük. Az ördög érdeke, hogy ne váltson ki hatást az ige bennünk. Ha hallgatjuk is, de ne szülessünk újjá általa. Többféle módon igyekszik célját elérni, minden korban tudja, melyik
módszer a legmegfelelőbb. Ma talán a
legtöbb esetben a világ gondja és a gazdagság csábítása által von el az Úr
közeléből, és fojtja meg. Azonban, aki az Úrba veti bizodalmát, aki hiszi,
hogy ha számára első Isten országa, akkor gondoskodik róla az Úr, az ellen tud
állni a gonosznak. Annak a szívében teremni fog az ige. Mit terem? Új életet,
ami mások számára is láthatóvá válik. Terem bizonyságételt az Úr munkájáról. Az
ige mindennap hull, de befogadom, vagy már megszoktam? Mire hallgatunk: az Úr szavára, vagy a világ, a
gazdagság csábításra?
Kimegy a magvető
Kimegy a magvető,
Hinti szét a magot;
Aranyló magocskák,
Jó földbe hulljatok!
Ne útfél fogadjon,
hol a láb eltapos,
károgó madarak
éhesen lesnek ott.
Ne kemény köves föld,
szomjazó kis gyökér
bárhova indul ott,
mindenütt követ ér.
Tövises földbe se
jussatok, hulljatok,
Hol a gyom rabol el
levegőt és napot.
Égi mag, Ige-mag
hova hull, hova jut?
Annyi szív csupa gyom,
vagy kemény, mint az út.
Új szívet kérek én
Tőled, ó, Istenem,
Te segíts, hogy e szív
puha, jó föld legyen!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése