M
|
alakiás
próféta könyve következik, ő Isten követe, ezt jelenti a neve (Mal 1,1-5). És ebben benne van, hogy Isten küldte őt népéhez
üzenettel. Mert a próféta nem a maga nevében beszél, hanem a rábízott üzenetet
adja át. Mindig ez a követ feladata, megbízója nevében jár el, őt
képviseli. Mi is az Úr követei vagyunk.
Minden Krisztusban hívő ember követ, az a feladata, hogy Ura üzenetét adja
át. De vajon ezt tesszük-e? Mondjuk-e
mindenkinek azt, amit ránk bízott a mi Urunk?
Azért bízza ránk, mert azt akarja, hogy mindenki meghallja. És ha egy
hozzájuk hasonló ember hirdeti, talán odafigyelnek rá.
A babiloni fogságból Zerubbábel vezetésével hazatérő, az újjáépítést
megkezdő nép között munkálkodik Malakiás. Nekik hirdeti Isten szavát. Meglepő, amit
olvasunk: Izráel ellen. Isten a népe ellen beszél, méghozzá most, amikor nemrég
tértek haza? Igen! Miért? Mert nem
ismerik fel Isten munkáját az életükben, és nincs bennük hála. Szeretlek benneteket – mondja az Úr, de ők
azt kérdezgetik: Miből látható ez? Mi is
gyakran így vagyunk, miből látszik, hogy szeret az Úr? Abból, amit tett értünk.
Kiválasztott, és elhívott a maga népévé. Szeretetéből elküldte a földre a Fiát, Jézust, majd adta a keresztre,
hogy megmentsen bennünket. Ahogyan a zsidók nem látták meg Isten szeretetét
abból, hogy megszabadultak a fogságból, és nekikezdhettek az újjáépítésnek, úgy
mi sem ismerjük fel, mindabból, amit tett értünk. Isten szeretete
gyakorlati. Ott látható a kereszten.
Kell-e ennél több? Nem, mert nem is
lehet több annál, amikor valaki a fiát adja értünk.
A kiválasztásuk is jelzi Isten szeretetét. Az, hogy ők lettek Isten népe, és nem Ézsau leszármazottai. Isten elhívása jelzi, hogy szeret és terve van
velem. Szeretete a nem méltókhoz is odafordul, mert Jézusban mindenkit hív. De
erre nekünk kell válaszolni. Amikor hív, induljunk el Felé. Bizony, mi is
feltesszük a kérdést: miből látható, hogy Isten szeret? Azonban csak fel kell néznünk, és meglátjuk a
keresztet. A kereszt demonstrálja Isten szeretetét. Aki feltekint rá, az meg is
tapasztalhatja. A kereszten függő Jézusban Isten a bűnösnek kegyelmet ad. Magához fogad, akármerre is jártunk
eddig. Már ne kérdezgessük, miből
látható, mert ott a kereszt. És ameddig a kereszt áll, addig megtapasztalható
Isten szeretete. Ennél többet nem lehet adni. Kérjük, hogy vegye le az Úr a hályogot
a szemünkről, és forduljunk az Úrhoz bűnbánattal.
Az Újszövetségből is új könyv kerül ma sorra, Péter második levele (2Pét
1,1-11). Ez azt üzeni, volt már egy
első, de nem volt elég. Nem, mert megálltak a növekedésben. Ezért Péter ismét ír. Nem fárasztó számára
újra írni, mert így tovább tudja segíteni őket.
Péter vállalja, hogy korábban ő Simon volt, egy kegyelemre szoruló bűnös,
aki csak nehezen hitt az Úr szavának.
Nem több ő azoknál, mint akiknek ír. Jézus kegyelme által lett Simonból Péter, azaz kőszikla. De ez jelez
nekünk is, az Úr Jézus új emberré tud formálni. Lehetünk mi a szüleinktől
örökölt emberből krisztusivá.
Azonban Péter nem az apostolt, a „titulust” teszi első helyre, hanem a
szolgát. Ha el is hívta őt az Úr, és
követévé is tette, ő csak szolgának tudja magát.
Igen, ő Jézus Krisztus rabszolgája, akinek a Gazda szabja meg az
életét. A tanítvány mindig szolga, bár
mi ezt nem szeretjük. Mi valakik akarunk lenni. Látszódni akarunk, ha lehet,
jobban, mint Jézus. Azonban Ő arra hív el, hogy szolgáljuk Őt.
Nem tartja magát többnek másoknál, azt üzeni, mindenki az apostolokkal
azonos minőségű hitet kapott. De vajon
felismertük-e ezt? Használjuk-e a mindennapokban hitünket? A Krisztusba vetett
hit ma is hat, csak használnunk kell.
Ráépíthetünk a hitünkre, és megtapasztaljuk, hogy az Úr ma is
cselekszik.
Isten ajándékozó Isten.
Legnagyobb ajándéka az Úr Jézus Krisztus, aki által üdvösséget
nyerhetünk. Ő mindent megtett, hogy örök
életünk legyen. Ezt az ajándékot csak át kell vennünk. Időnként úgy élünk,
mintha semmink se lenne. Megtorpanunk, mint Saul Góliátot látva, pedig mindent
megkaptunk Jézusban, amire a győztes élethez szükségünk van. Mert a
megajándékozás nem a világ kínálatának megszerzését jelenti, hanem az igazi
életet. Az üdvösséghez, a célba éréshez biztosítja a szükséges eszközöket az
Úr. Azonban ezek az ajándékok Jézus
megismerése által lesznek a miénk. Minél jobban megismerjük Őt, annál erősebbé
válik a hitünk.
Isteni természet részeseivé válthatunk Jézus által. A megromlott
természetünket lecseréli a sajátjára. Csakis isteni természettel boldogulunk
és élhetünk az Atya tetszésére.
Az isteni természet által kerülhetjük el a világ romlottságát. Saját természetünk elbukik, mert nem tud a
kívánságnak ellenállni. A világ kínál, nagyon sok mindent elénk ad, mert
tudja, hogy mi megkívánjuk azokat. Az Urat is
megkísértette sátán, de őt nem a kívánság vezérelte, hanem az ige, Isten
akaratának a megcselekvése. Az Úr nemet mondott a kísértőnek, ezért tud nekünk
is segíteni.
Ahhoz, hogy célba érjünk az örök országba, növekednünk kell. Mégpedig az Úr megismerése és az ige
megélése, megcselekvése által. A növekedés azt jelenti, hogy láthatóvá válik
rajtunk a krisztusi természet. Így
világosan kitűnik, kihez tartozunk.
Már keresztem vállra vettem
1. Már keresztem vállra vettem S érted mindent elhagyok.:/: Mindenem
vagy, árva let-
tem, Honjavesztett szív vagyok. Vágyat, célt a múltnak adtam, Nincs már
bennem vak
remény, Mégis gazdag úr maradtam: Isten és a menny enyém.
2. Ember bánthat és zavarhat: Szíved áldott menedék; :/: Sorsom próbál és
sanyargat:
Édes csenddel vár az ég. Nincsen búm, mely könnyet adjon, Míg szerelmed
van velem,
Nincs öröm, mely elragadjon, Hogyha nem benned lelem.
3. Lelkem, teljes üdv a részed, Hagyd a bút s a gondot el; :/: Légy
vidám, ha meg-meg-
érzed: Tenni kell még s tűrni kell. Gondold el: ki Lelke éltet, Milyen
Atya mosolya; Meg-
váltód meghalt teérted: Mit bánkódnál, menny-fia?
4. Kegyelemből dicsőségbe Szállj, hited majd szárnyat ad, :/: S az örök
menny fénykö -
rébe Bévezet majd szent Urad. Véget ér itt küldetésed, Elszáll
vándoréleted, Üdvösség -
gé lesz reményed, Égi látássá hited.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése