E
|
szter könyve
kerül sorra ószövetségi olvasmányként, a név csillagot jelent (Eszt 1,1-22).
Ezzel máris fontos üzenetet kapunk. A csillag a sötét éjszakai égen látható, a
nap fényét sugározza tovább. Nincs önálló fénye, hanem a naptól kapja azt.
Isten gyermekei is csillagok ebben a sötét világban, és ez jelzi, nem a saját
fényüket sugározzák a világba, hanem az Úr világosságát. Meg kell látnunk, hogy csak
addig tudunk világítani, ameddig az Úr felé fordulunk, amíg engedjük, hogy az Ő
fénye átjárja lényünket. Urunk azért helyez a világba, hogy csillagként
ragyogjunk. Sokan sztárok akarnak lenni,
pedig ez azt jelenti, csillag, és ha az Úrra bízom az életem, csillagként élhetek.
Olyan csillaggá válhatok, ami nem emberek véleményétől függ, csillag vagyok,
mert Krisztus által újjászülettem, és így az Ő Lénye és fénye betölt. Sugárzó ember lehetek. De nem az én belső
hangulatom, érzelmi világom sugárzom szét, hanem az evangélium örömét.
Először Ahasvérus udvarába nyerünk betekintést. Hatalmas birodalom élén
áll, sok népet leigáztak, a pompa rengeteg könnyhullatásba került. A világ
hatalma és jóléte mögött mindig szenvedés húzódik meg. A király a maga
dicsőségét, hatalmát és gazdagságát mutogatja, ezzel kíván hatást kifejteni a
meghívott behódoló királyokra. Ahasvérus nem Istennek adja a dicsőséget, nem is
ismeri Őt, a hatalom és a gazdagság hamis útra tereli, elhiteti vele, hogy
mindenek felett ő uralkodik, és nem gondol arra, hogy van egy élő Isten, Aki előtt
neki is meg kell állni. Isten nem borul
le előttünk, nem nyűgözi le a pompánk, kiépített hatalmunk. Isten minket keres,
a szívünket.
Van azonban ezen a lakomán megemlítésre, sőt, követésre méltó mozzanat.
Nem erőltettek senkit sem az ivásra. Szabad volt nem inni. Urunk soha nem
erőltet semmit ránk, megvárja, hogy felismerjük, hogy amit Ő kínál, arra szükségünk
van. Ezt, bizony, lehet ma is alkalmazni, gyakran szeretünk dolgokat másokra
erőltetni. Akkor is kínálgatunk, amikor világosan kijelenti a kínált személy,
hogy ő nem kér. A kegyelmet is kínálja, de nekem kell azt elfogadni.
Az már nem pozitívum, hogy a feleségét az alkohol hatása alatt lévő
férfiak elé szólítja. A királyné szépsége nem tartozik másokra, csak a
királyra. Az Úr védi a házastársi kapcsolatot, a benne történő dolgok nem
tartoznak külső személyekre. Jó látni,
hogy Vasti királyné is így gondolja.
Nemet mond, mert a házastársi hűség nem azt jelenti, hogy mindent meg kell
tenni, amit a másik elvár. Ha olyat kérnek,
ami az Úr akaratával, igéjével nincs összhangban, arra mondhatunk nemet. Néha
azonban azt látni, nincs meg ez a határozottság, ez a bátorság, és a hívő társ
a látszatbékesség kedvéért olyat is megtesz, ami eltávolítja az Úr
közeléből. Az Úr kegyelméből szabad és
lehet nemet mondani, meg kell ezt tanulnunk. Mindig az Úr akarata legyen az
első számunkra. Soha ne tegyük félre az igét vagy a gyülekezeti alkalmak
látogatását, merjük Urunkat vállalni akkor is, ha annak következményei
lesznek. Urunk is vállalt minket, nem
szállt le a keresztről, amikor az emberek azt kérték Tőle. Tudta, hogy Isten
akarata a kereszthalál, és általa megmenti a bűnös embert. Ha enged a nép
akaratának, elveszettek maradunk.
Jakab levelét olvashatjuk most,
ő az Úr Jézus Krisztus testvére, de nem erre hivatkozik, hanem az Ő
szolgájaként mutatja be magát (Jak 1,1-18).
Nem azért ír, mert Jézus testvére, hanem azért, mert az Úr
szolgája. Jakab az Úr Jézus feltámadása
után döbbent rá arra, hogy éveken keresztül egy fedél alatt lakott Istennel, és ő
ezt nem vette észre. Most azonban megrendül, és átadja az életét Neki. Most már
nem csupán testvér, hanem Úr az élete fölött Jézus. Örömmel szolgálja Őt
Jakab. Felismerted-e már, hogy Jézus több,
mint egy ember, Ő maga az élő Isten.
Azért jött, hogy megmentsen, és aki hittel érkezik Hozzá, az lelki-testi
gyógyulás részesévé válik. A szolga
kifejezés arra utal, hogy innentől kezdve nem a maga álmait, vágyait kergeti,
hanem Jézusnak engedelmeskedik. Azt teszi, amit az Úr mond Neki. Nem az Úr
Jézust fogja be vágyai igájába, hanem ő ajánlja fel magát Jézus szolgálatára.
Megtörtént ez már az életedben?
Beszél a kísértésekről, amiket teljes örömnek tart. Van kísértés, mert sátán mindent megtesz,
hogy eltántorítson az Úr mellől, a maga igájába akar befogni. Jézust szolgálni
szabadság, míg a sátán által kínált szabadság nem más, mint rabság. Olyan
rabságba rángat bele, amiből a magunk ereje által képtelenek vagyunk szabadulni.
Azonban Jézust segítségül lehet hívni. Ő a Szabadító. Ha olvassuk az igét,
meglátjuk a világ valódi arcát. De elénk tárul Isten Lényének szeretete és
irgalma is. Isten mindig menteni akar, Ő semmivel sem tesz tönkre, hanem inkább
újjáteszi, amit a bűn megrongált.
A kísértés azonban próba is, Isten ezáltal megvizsgálja a hitünket.
Kiderül, hogy valóban azok vagyunk-e, mint akiknek mutatjuk magunkat. A próba azt is
megmutatja, rendelkezünk-e már életbölcsességgel. Mert az Úr bölccsé akar tenni, ami által
meglátjuk azt a Tőle való utat, amin járnunk kell. A bölcsesség nem születik velünk,
azt kérni kell, és Ő adja. Olyan jó ezt olvasni, szemrehányás nélkül adja,
annak, aki kéri. Isten ajándékozó Atya, legnagyobb ajándéka az Úr Jézus, Benne
van elrejtve az ismeret és a bölcsesség minden kincse. Aki az Úr Jézust egyre
jobban megismeri, az a bölcsességet is megkapja. Jézus ismerete készít fel az Isten szerinti életre. Fontos elem a hit, ha hit nélkül kérünk, ne várjuk,
hogy kapunk is valamit. Kérjük hittel az Úr bölcsességét a mai napra is, és azt
követően induljunk úgy tovább, hogy Ő menet közben meg is adja. Ahogyan a tíz
leprás útközben megkapta a tisztulást, úgy kaphatjuk meg engedelmesség közben
Isten bölcsességét.
Hálára kötelez az ige, mert rámutat arra, hogy minden tökéletes ajándék az Atyától
száll alá. Ez azt jelenti, hogy ne futkossunk összevissza, csak mondjuk el Atyánknak
mindazt, amire szükségünk van.
Hálaadással tárjuk fel Előtte kéréseinket. Ha minden jó ajándék Tőle
származik, akkor ne forduljunk a világ szereplőihez. Akkor ne emberektől
várjunk megoldást, anyagi segítséget. Szabad az Úrhoz fordulnunk. Mi a garancia, hogy Ő meghallgat, és ad
nekünk is Szentlelket és jókat? Az,
hogy Ő nem változik meg. Ő ugyanaz, Amit az egész Bibliában megismertünk. Az Úr
ma is az, Akinek az Úr Jézus bemutatta.
Ma is megteszi mindazokat a dolgokat, amiket akkor. Ma is érvényes minden
szava. Ha mi megtesszük a magunk részét, ami annyi, hogy amikor hív, hogy
kövess engem: akkor elindulunk Utána. Akkor Ő gondoskodik rólunk. Ha Vele
megyünk, megmagasztaljuk, hogy célba is érünk. Akkor a vihar is lecsendesedik,
és partot érünk. Így induljunk nyomában.
Isten élő Lelke jöjj
1. Isten élő Lelke, jöjj, Áldva szállj le rám, Égi lángod járja át szívem
és a szám! Oldj fel,
küldj el, Tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, áldva szállj le rám!
2. Isten élő Lelke, jöjj, légy vezérem itt, Ó, segíts, hogy hagyjam el
bűnök útjait! Oldj fel,
küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, légy vezérem itt!
3. Isten élő Lelke, jöjj, hadd lehessek szent, S Jézusommal légyek egy
már e földön
lent! Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, hadd
lehessek szent!
4. Isten élő Lelke, jöjj, győzedelmet adj, S majd a végső harcon át
mennybe fölragadj!
Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel! Isten élő Lelke, jöjj, győzedelmet
adj!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése