B
|
álám királya
nagyon meg akarja átkoztatni Izráelt, de Isten akaratával szemben mindenféle
mágus tehetetlen (4Móz 23,1-30). Ő is csak azt mondhatja, amit az Úr a szájába
ad. Isten gyermekeit nem lehet megátkozni, mert nagyobb az Úr mindenféle idegen
és gonosz erőnél, emberi mágiánál. Aki el van rejtve Krisztusban, annak nem
kell félnie, az nincs kiszolgáltatva, mert az Úr pajzsa az övéinek, és ez a
pajzs felfogja a gonosz minden tüzes nyilát. Figyeljük meg, Isten népe nem is tudja, mit terveznek ellenük, mi folyik
körülöttük. Nem ők védik meg magukat, hanem az Úr oltalmazza őket. Így ad ma is
védelmet igéje által övéinek az Úr.
Bálámot Isten teljesen a kezében tartja, szájába adja igéjét, vagyis Ő határozza
meg, hogy mit is mondjon, és ezen nem tud változtatni. Bálám nem képes mást
mondani, mint amit az Úr a szájába ad. Nincs
ereje a király szavának, sem a pénznek, az Úr üzen Moábnak is. Bár meghallanák
az üzenetet, és meghallaná a mai ember is. Nem eltávolítani vagy lehetetlenné
tenni kell Isten népét, hanem segíteni, hozzájuk csatlakozni. Mert nem a népen,
hanem az Úron van a hangsúly. Minden embernek Izráel Istenére és az Ő Fiára,
Jézusra van szüksége. Amikor Isten népe felbukkan, az mindig a megtérés, az
újrakezdés lehetőségét hozza el a számunkra.
Bálák nagyon erősködik, mindenképpen célt akar érni. Trükközik, nem
akarja meglátni, hogy itt Istennel van dolga. Amikor Izráelt támadja, az élő
Istennel helyezkedik szembe. Ne
szembehelyezkedjünk Istennel, hanem inkább keressük Őt ma is. Ő az egyetlen
megoldás a számunkra. Ő nem azért közelít hozzánk, hogy mások ellen használjuk
fel, saját kis céljainkat érjük el. Istent nem lehet mások ellen felhasználni,
Ő nem átkot, hanem áldást kínál. Amikor a nevére hivatkozunk mások ellen
harcolva, másokra fegyvert fogva, az a hivatkozás ellenére sem az Ő akarata. Az Újszövetség népe áldásmondásra, megbocsátásra, az ellenség felé való jó
cselekvésére küldetett el.
Bálámnak kijelenti magát az Úr, csodálatos dolgot közöl vele, Ő nem
ember, ezért nem is úgy viselkedik, mint az ember. Nem hazudik, nem változik
meg egyik percről a másikra, Ő mindig ugyanaz. És amit Ő mond, azt meg is
teszi, amit ígér, azt teljesíti. A mi Istenünk megbízható. Rá lehet építeni.
Mindezt az Újszövetségben láthatjuk igazán. Az évezredekkel korábban adott
próféciákat, ígéreteket az Úr Jézus Krisztus eljövetelében beteljesítette.
Felállította a keresztet a Golgotán, és magára vállalta mindazt, amit mi nem
tudunk teljesíteni. Belehalt a bűneinkbe, és így életet ajándékoz mindazoknak,
akik hisznek Benne. Az Úr mindig állja szavát, nem változtatja meg, amit mondott.
Ezért az igére mindig lehet építeni. Szilárd talaj az Úr szava.
A gyülekezet ebben a világban szolgálatra rendeltetett, nem azért, hogy
jól lelavírozza az életet (Ef 5,16-17). Mi gyakran úgy gondoljuk, ha hitre
jutunk, szép csendesen és nyugodtan élhetünk, kiélvezzük Isten kegyelmét.
Azonban Ő azért állít ide, hogy bizonyságtételek legyünk, hirdessük az igét,
mondjuk el másoknak, kicsoda Ő, mit tett értünk. És az életünkkel pedig mindezt
támasszuk alá. Arról beszélt, hogy bölcsen éljünk, mert a napok gonoszak. Miért gonoszak? Mert elmúlnak. Letelik az
idő.
A tanítvány azért kapja az időt,
hogy tanítvánnyá tegyen másokat. Annyira fontos, hogy áron is meg kell vennünk
az alkalmat. Ez azt jelenti, hogy amikor az Úr készít alkalmat a bizonyságtételre,
éljünk vele. Ne áldozzuk fel a kényelmünkért. Tehát itt nem arról van szó, hogy
mi erőltetjük magunkat másokra, hanem arról, amikor az Úr hozza a másik embert
elénk, és ad lehetőséget a vele való foglalkozásra, akkor ezt ragadjuk meg,
akkor is, ha éppen nem alkalmas nekünk az idő. Talán éppen már indulni készülünk
valahová, vagy kezdődik a kedvenc műsorunk, és akkor jön valaki, mert már
régóta arra vár, hogy meghallgassák és segítséget kínáljanak neki. Ilyen
esetben mindig a másik ember mellett döntünk? Nem kísért meg a gondolat, hogy most
nem alkalmas? Hányszor saját kedvtelésünket mások elé helyezzük.
Az ige pedig arról beszél, hogy áron is megvegyük az alkalmat. Hozzunk
áldozatot érte. Mondjunk le a magunk programjáról. A lélekmentés mindig kerül
valamibe. Jézusnak az életébe került a Golgotán. Ő nem vonakodott, és le sem szállt,
hanem meghalt, értem és értünk. Miért? Mert így mentett meg a kárhozattól, és
vitt át az életbe. Jézus számára az élet
megmentése mindennél fontosabb. Ne legyen semmi más előrébb, mint a segítséget
kérő, Krisztust kereső ember.
Ne legyetek esztelenek, írja Pál, hanem értsétek meg, mi az Úr akarata.
Bálám története jól bemutatja ezt, esztelenség, amikor Isten világosan
megmondja, mit is tegyünk, de mi inkább a kényelemhez vagy az anyagi
lehetőségek megragadásához ragaszkodunk. Bálám esztelen volt, mert elindult
Bálákhoz, és nem Isten akaratához igazodott. Később erre rá is megy az élete. Meg
kell értenünk: Isten akarata, hogy az ember el ne vesszen, hanem örök élete
legyen. Isten akarata a bűnös ember mentése.
MENTSD, AKI ELMERÜL
1. Mentsd, aki elmerül, óvd, aki pusztul,
Fogd szelíden, fel a bűnbe esőt!
Szánd, aki tévedett, hívd a
bukottat,
Mondd neki, Jézus megmentheti
őt!
Refr:
Mentsd, aki elmerül, óvd, aki
pusztul!
Jézus jó, Jézus hív, menteni
vágy!
2. Megveti sok, de Ő vár türelemmel,
Míg bűnös gyermeke keblire tér.
Szólj komolyan vele, szólj
szeretettel,
Megbocsát Jézus, ha még hite él!
Refr:
Mentsd, aki elmerül, óvd, aki
pusztul!
Jézus jó, Jézus hív, menteni
vágy!
3. Emberi szívbe, mit széttör a Sátán,
Sok nemes érzület nyugszik
alant;
Egy meleg biztatás, egy szerető
szív:
S elszakadt húrjain zeng újra
dalt.
Refr:
Mentsd, aki elmerül, óvd, aki
pusztul!
Jézus jó, Jézus hív, menteni
vágy!
4. Mentsd, aki elmerül, ez kötelesség!
Ehhez az Úrtól jön majd az Erő;
Vidd a keskeny úton, mondd
türelemmel,
Érte is meghalt az Üdvözítő!
Refr:
Mentsd, aki elmerül, óvd, aki
pusztul!
Jézus jó, Jézus hív, menteni
vágy!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése