A
|
z ünnepek
sorába Isten beiktat egy egyhetes ünnepet a hetedik hónapban (4Móz
29,12-39). Egy hét Istennel a pusztában, de innentől kezdve a letelepedés után
is minden évben egy csendeshét kerül beiktatásra. Igen, Isten kötelezően
beütemez egy csendes hetet népe életébe. És ez valóban csendes hét, nem
szabadság, mert ezt az időt az Úrral töltik. Miért is kerül ez a hét bele az
évi programba? Mert Isten jól tudja, mire van szüksége az övéinek. Időnként meg kell állni, félretenni a munkát, és megpihenni. Azonban ez több, mint szabadság, mert nem elutaznak a
tengerpartra, és nem egyhetes szórakozás következik, hanem ezt a hetet Istennel
tölthetik el. Mert a lelkünknek szüksége
van ilyen időszakokra, mert a szabadság is fontos, de ott a test pihen, bár
gyakran a szabadságról fáradtabban érkezünk haza, mint ahogy elmentünk. Itt
nincsenek programok, városnézés, bevásárlás, csupán a nép és Isten. Egész héten
istentisztelet, egy héten keresztül az Úrral. Milyen nagyszerű is lehetett ez.
Azonban nemcsak Izráel népe, hanem mi is élhetünk ezzel a lehetőséggel. Egy
hét az Úr Jézus Krisztussal, amikor csak Vele foglalkozunk, illetve engedjük,
hogy Ő foglalkozzon velünk. Olyan csendes
hétre van szükségünk, amikor a telefont, az internetet is félretesszük, és csak
az igére figyelünk. Ma már el lehet menni ilyen alkalmakra, bár sokaknak az egy
óra is sok az istentiszteleten. És ezek az emberek nem zúgolódnak, nem
menekülnek el, hanem megtartják ezt az ünnepet. Bár mi is beiktatnánk a naptárunkba ilyen Istennel eltöltött, csak Neki
szánt hosszabb időszakot.
Mennyi időt el tudunk tölteni szórakozással, hobbival, de vajon az Úrra
jut-e csak a töredéke is? Mennyivel kiegyensúlyozottabb lenne az életünk, ha
rendszeresen félrevonulnánk, akár a házastársunkkal, gyermekeinkkel együtt, és
az Úr jelenlétében töltenénk az időt. Csak Vele lennénk együtt, olvasnánk az
igét, és engednénk, hogy megszólítson az Úr. Ma erre ad Ő alkalmakat, rajtunk
áll, mennyi időt töltünk Vele. Mi dönthetünk: fürdőbe megyünk vagy egy igei alkalomra,
vagy egyszerűen csak az otthonunkban mindent félreteszünk, és az Úrral
foglalkozunk, az igével táplálkozunk. Nem véletlenül iktatta be Isten Izráel
ünnepei sorába az egyhetes alkalmat, mert a lelkünknek erre igénye van. Ma
rengeteg mindent kínál a világ, élünk is sok-sok lehetőséggel, és ennek
ellenére nincs békességünk, nem találjuk ritmusunkat. Miért? Mert Istennel
viszont nincs igazán kapcsolatunk. Azonban ezen lehet változtatni. Mindent
félretéve kereshetjük az Urat.
Krisztus követői jövevények és idegenek ebben a világban (1Pét 2,13-17). Vagyis
nem itt érzik igazán jól magukat, és nem itt rendezkednek be hosszú távon.
Miért? Mert tudják, hogy ebben a világban minden elmúlik. Egyedül Isten országa az
örök, és innen oda semmit nem vihetünk magunkkal. Vándorok vagyunk, Isten
mennyei világa tartunk, a mennyei Jeruzsálembe igyekezünk. Más szóval hazafelé
igyekezünk. Te hová tartasz?
Az apostol rámutat arra, hogy a zarándok gyülekezet, amíg a földön jár,
rendben él. Amíg nem várnak el tőlük olyat, ami Isten akaratával szembe megy,
alkotó tagjai a társadalomnak. Isten gyermekei beilleszkednek a maguk
környezetébe, de nem szolgálják ki az istenellenes erőket. Amikor azt kérik
tőlük, hogy embereket, vezetőket imádjanak, azt elutasítják, mert egyedül Jézust
imádják. Az első keresztyének és sokan mások az egyháztörténelemben gyakran
kerültek nehéz helyzetbe, de vállalták az Urat, ha kellett, szenvedések és az
életük árán is.
Azonban amikor nem vártak el tőlük olyan dolgokat, amik Isten igéjével
nem egyeztethetők össze, aktív és megbízható tagjai voltak a társadalomnak.
Uruk nyomdokaiban jártak, aki Isten gyógyító, szabadító hatalmát, a bűnösök és
betegek felé pedig lehajló szeretetét közvetítette. Mi is ezekben a nyomokban járjunk, éljünk
úgy, ahogyan Ő élt, a Szentlélek által ma is lehetséges. Kérdezzük, mit tenne
Jézus ebben a helyzetben, és akkor nem fogunk eltévedni.
Az Istentől kapott szabadság nem indok a bűnre. Isten azért szabadít meg,
és bocsátja meg bűneinket, hogy ettől kezdve már az Ő dicsőségére éljünk.
Voltak, akik azt állították, élhetünk, ahogyan akarunk, mert Isten úgyis megbocsát.
Azonban ez nem így van. Minden szabad nekem, ahogyan Pál írja, de ne váljak
semminek a rabjává, vagyis nem lehet visszaélni a kegyelemmel.
Az Úr követői szabadok a jó cselekvésére és a rossz elutasítására. Krisztusban
szabadságunk van megtenni azt, amit korábban képtelenek voltunk. És ez a
szabadság bizonyságtétel. Amikor látják, hogy mi tudunk a bűnre nemet mondani, az
világít a többi ember előtt. És
reménységet ad nekik is, rádöbbennek, lehet másképp is élni. Az evangélium hoz
igazi változást az emberek életébe. A hívő ember nem fizetségért, karriervágyból
teszi, amit tesz, hanem Krisztus iránti szeretetből. Az első keresztyének
fizetsége sok esetben a szenvedés volt. Nem
krisztusszerű, amikor az egyház is pénzben gondolkodik, amikor a tehetséget, a
jó képességet úgy árulja, amint a világ teszi. Mindent azért kapunk, hogy azzal
használjunk. Jézus sem kért pénzt mindazért, amit tett. Súlyos betegeket gyógyított
meg ingyen, mert amit az Atyától kapott, azt ingyen adta tovább. Ez a mi utunk
is.
Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom
1. Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom, Ily beteg voltomban nincs
kitől gyógyulnom.
Nincs ily fekélyemből ki által tisztulnom, Veszélyes vermemből és
felszabadulnom.
2. Gyújtsd meg szövétnekét áldott szent igédnek És bennem virraszd fel
napját kegyel-
mednek; Igaz utat mutass nékem, szegényednek, Járhassak kedvére te szent
Felsé -
gednek.
3. Várlak, Uram, azért reménykedő szívvel, Miként a vigyázó virradást vár
éjjel; Hozd fel
szép napodat nékem is jó reggel, Hogy szolgálhassalak serényebb elmével.
4. Dicsértessél. Atya Isten, magasságban, Mi Urunk Krisztussal mind egy
méltóságban,
És a Szentlélekkel mind egy hatalomban: Háromság egy Isten, áldj meg
dolgainkban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése