A
|
137. zsoltár a babiloni foglyok imádságát őrzi
meg (Zsolt 137,1-138,9). Idegenben nem tudtak énekelni, mert fájt nekik a
templom és Jeruzsálem városának pusztulása. Akárhol nem lehet az Istent dicsérő
énekeket énekelni, ott, ahol kigúnyolnák az Urat, ott nem. Azonban mindenütt
készen állhatunk bizonyságot tenni az Úr nevéről. Elmondhatjuk, milyen nagy dolgot
cselekedett, különösen így, húsvétkor. Mert nincs nagyobb dolog annál, hogy
Jézus feltámadt. Isten korlátlan hatalma mutatkozik meg benne. A halál sem
akadály a Számára. Az embernek a sír lezárt terület, nem tudunk behatolni a
halál birodalmába, de Isten nagyobb a halálnál is. Ezért forduljunk Hozzá
bátran, mert ahol mi elakadunk, ott Őneki van hatalma tovább menni.
A
legfőbb öröme a zsoltárosnak Jeruzsálem, vagyis az Úr városa, ahol az Úr háza
található. Jeruzsálem nem turistalátványosságot jelent neki, hanem Isten
jelenlétét. Ott volt a szövetségláda, ami fölött Isten dicsősége jelent meg
népének. Tehát a legfőbb öröm az Úrral való kapcsolat, maga az Úr személye. Mi
jelenti nekem a legfőbb örömöt? Isten a legnagyobb érték, vagy csak az, amit
ad? A zsoltáros Isten után vágyakozik.
Teljes
szívből magasztalja - csodálatos vallomás ez. Nem csak egy részt ad a szívéből
Istennek, hanem a teljes szíve az Övé. Azt jelenti ez, hogy semmi más nem fér oda
be, csak Isten, és amit Ő beenged. Kié az én szívem?
A
bálványokkal szemben is vállalja az Urat. Meg meri vallani, hogy Izráel Istene
az egyedüli és élő Úr. Bizony, ezt nem mindig merjük vállalni. Megvallja, hogy
Isten meghallja a Hozzá kiáltót. Személyes tapasztalata, amint erőt és
bátorítást kap Tőle. Isten szól ma is, forduljunk Hozzá, és halljuk meg, amit
mond. Szavában erő van, feltölti lelkünket.
Reménységét
fejezi ki, amikor a föld királyainak Isten magasztalását vetíti előre. Ma még
nem borulnak le egyetemesen a vezetők az Úr Jézus előtt, azonban vannak a
különféle népek tagjai közül, akik hisznek Jézusban, mint Megváltóban. Imádkozhatunk
azért, hogy minél többen dicsőítsék Urunkat, és adják át Neki az életük feletti
Uralmat. Én már dicsőítem Őt, egész életemmel?
Megvolt
a végső elutasítás, a legtragikusabb nap, amit az emberiség megélhetett (Jn
19,31-20,18). Isten eljött, és mi elutasítottuk, keresztfára ítéltük. Bár adna
az Úr őszinte megbánást, mert Isten kegyelme, hogy ennek ellenére nem zárta le
velünk, hanem Jézus haláláért ad lehetőséget a Hozzátérésre.
Az
is megrendít, hogy a külsőségekre mennyire tudunk ügyelni, de Isten akaratára
kevésbé. Elhisszük, ha a szokásokat megtartjuk, Istent nem érdekli, hogyan
élünk. Ez azonban nem igaz, Őt az érdekli, hogy megtartjuk-e, amit mond. Isten
számára az engedelmesség a fontos, a mi szokásaink, hagyományaink nem
helyettesítik az ige megtartását. Mennek a zsidók páskát ünnepelni véres
kézzel. Mi milyen kézzel és szívvel ünneplünk? Mert lehet véres kézzel is
jönni, ha elismerjük és megbánjuk, és az Úr bocsánatát kérjük. Ezek azonban a
hagyománynak megfelelnek, közben Isten Fia vére a kezükön. Ne elégedjünk meg a
tál külsejének a megtisztításával, hanem tisztítsuk meg annak a belsejét is.
Az
ismeretlenségből, rejtett tanítványságból előjön Arimátiai József. Eddig az
volt a jelszava, senki meg ne tudja, most pedig mindenki tudja meg, kihez
tartozom, kicsoda nekem Jézus. Eljutottam-e már ide, hogy azon fáradozom,
mindenki ismerje meg az Urat? Tudják meg, hogy övé az életem. Már nem számít, mibe fog ez kerülni. Az sem rendít meg, ha a karrierem rámegy, mert Jézusban életet
nyertem. Nincs Jézushoz fogható.
Az
új sírhelyet is átengedi Jézusnak. Jézus mindent megér. Valóban így gondolom én
is? Mindent, a még nem használt dolgaimat is kész vagyok átengedni Neki? Az új
eszközeimet, ruháimat is átengedem? Mi általában a használtat vagy a már
használhatatlant adjuk az Ő munkájára. Odaadom-e Neki azt, amit még én is tudok
használni, ami nekem is kedves? Amit egy fontos alkalomra szántam, mint Mária
tette korábban a nárduskenettel.
Amíg
az emberek ünnepelnek, a tanítványok pedig félelmükben elbújnak, Isten
munkálkodik. Azt ígérte az Úr, hogy halála után a harmadik napon feltámad. Az
Ő száját nem hagyja el hiábavaló ígéret. Eljött a hét első napjának reggele, és
az Úr munkálkodik. Elvette a követ a sír szájáról. Ezzel megnyitotta az utat a
halál birodalmába. Levette a zárat a kapuról, most már nem rettegett erő, hanem
meghódoltatott alattvaló. Jézus legyőzte.
Jó
látni, hogy az Úr az Őt keresők előtt jár, és megkészíti számukra az utat! Az
akadályt eltávolítja. Keresem én Jézust? Vágyom a Feltámadottal találkozni? Magdalai
Mária vágyott Jézus után. Nem érti, mi történt. Még nem jut el a szívéig a
valóság, nem elvitték Jézust, hanem Ő maga hagyta el a sírt, mert él. Csodálatos
üzenet ez, Jézus él. Élő Urunk van. Mivel él, megközelíthető, tud kommunikálni.
Mária
is ezt tapasztalja meg. Előbb csak a jeleket látja, de azok nem győzik meg. A
találkozás, az Úr megszólító szava ad világosságot. Aki igazán keresi Őt, azt meg
fogja szólítani, és igéjén keresztül megtapasztalhatjuk, hogy él. Mert csak élő
személy tud beszélni. Ráadásul Jézus néven szólít, vagyis ismer. Tudja, ki az,
aki keresi, ismeri szívünk titkait is.
Amíg
a sír felé néz Mária, nem látja az Urat, meg kell fordulni, hogy lássuk. Őt már
ne a sírban keressük, hanem az élők között.
Mária
a feltámadás követe lesz, elmondja, látta az Urat. Ez fontos, saját maga tapasztalta
meg, hogy él az Úr. Mindig kell a saját tapasztalat, mert anélkül csak elmélet
a hit. Ha nem élem át az Úr munkáját, csak eszme marad a hit. Azonban nem elég
magában a tapasztalat, szükség van Jézus üzenetére, az igére. Mert az ige által
munkálkodik. Az ige erősíti meg a tapasztalatot.
Krisztus feltámadott
Krisztus
feltámadott, Kit halál elragadott; Örvendezzünk, vígadjunk, Krisztus lett a
víga-
szunk,
Alleluja! :/: Ha ő fel nem támad, Nincs többé bűnbocsánat, De él, ezért szent
ne -
vét,
Zengjük ő dicséretét, Alleluja! Alleluja! Alleluja! Alleluja! Örvendezzünk,
vígadjunk,
Krisztus
lett a vígaszunk. Alleluja!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése