T
|
ovábbra is
élete tisztaságát említi fel Isten előtt Jób (Jób 31,1-23). Úgy látja, ő
mindent megtett azért, hogy a bűnt elkerülje. Szövetségre lépett testének
tagjaival is, hogy ne a bűnös vágyaknak engedjenek. Szociálisan is nagyon
érzékeny volt. Odafigyelt másokra, és igyekezett segíteni a szegénynek, özvegynek,
a nyomorultnak. Úgy élt, hogy ma igazán megirigyelhetnénk. Szinte mindenre
kiterjedt a figyelme. Bűnbánatra kell, hogy serkentsen minket látva Jób korábbi
életét, mert bizony mi nem mindig győzünk, gyakran nem is akarunk ösztöneink és
vágyaink fölött. Hányszor természetesnek vesszük a bűnös kívánságokat. Egymásra
kevéssé figyelünk oda. Gyakran csak addig vesszük észre a másikat, amíg
érdekeink úgy kívánják, amíg valami hasznunk származik a másikkal való
kapcsolatunkból. Amikor a másik törődést, odafigyelést igényel, amikor ő vár
tőlünk szeretetet, segítséget, elfelejtjük. Segítőkészségünk is gyakran csak
addig tart, amíg nem kerül semmibe. Ha már áldozattal jár a másikkal való
törődés, elmegyünk mellette, mint a lévita és a pap a bajba jutott ember
mellett, a Jézus által elmondott történetben. Tartsunk bűnbánatot, és kérjük az
Úr bocsánatát, és azt, hogy formáljon olyanná, mint az a samaritánus, aki
megállt sérült társa mellett, ellátta és még költött is rá (Lk 10,25-37).
Azonban az is kitűnik, hogy Jób jutalmat várt a kegyes életért cserébe.
Vagyis nem biztos, hogy mindig szívből jött ez a magatartás, hanem várta az
elismerést. A csapás és a betegség, amelyeket elszenvedett, nem járnak neki. Az ilyen nyomorúság azoknak jár
szerinte, akik a bűn útján járnak. Tudjuk azonban, hogy a gazdag ifjúnak is
szüksége volt a javaitól való megszabadulásra, és az Úr Jézusban való hitre, az
Úr követésére (Lk 18,18-30). Mert nem a
saját tetteink eredménye az örök élet, hanem Isten ajándéka. Az Ő országának
minden gazdagsága kegyelemből, Jézusért árad az életünkbe. Örömmel és hálaadással lehetünk a tanítványai, a hívő, az Úr akaratának alárendelt élet nem kényszerű, hanem
önkéntes. Belső szabadságból lehetünk az Övéi, felismerve, hogy nincs jobb.
Tanítványnak lenni nem azt jelenti, mindenről lemondok, hanem inkább azt, hogy
így lesz enyém a teljes élet, és én ezt választom. Jézus tanítványának lenni nem
kötelező, de ha értelmesen szemléljük a világot, meglátjuk, hogy ez az egyedüli
jó életforma. Ez simul bele a mindenség rendjébe, és ez ad harmóniát önmagammal
is.
Jób élete félelemre alapozott élet volt. Nem elsősorban Isten nagysága,
szeretete és irgalma nyűgözte le, hanem félt az Úr hatalmától, félt Isten
büntetésétől. Természetesen nem szabad elfelejtenünk, hogy Jób még az
ószövetség kora előtt élt, tehát másként ismerte Istent, mint mi. Neki nem
adatott meg a Szentírás, nem vehetett részt annyi alkalmon, mint mi. Ezért nézzük
meg, minket mi motivál? Az Úr iránti szeretet vagy a félelem? Milyen jó, ha
átéltük az Úr szeretetét, és a hívő életünk válasz erre a szeretetre, a
kegyelemre. A hívő élet akkor jelent örömöt és hoz áldást a számunkra, ha
vonzza a szívünket az Úr utáni vágy, ha örömmel tartunk csendességet. Jó Isten
közelségében élni, jó minden nap beszélgetni Vele, figyelni szavát. Adja az Úr, hogy ilyen tartalommal teljen meg
keresztyénségünk. Váljon élővé az Istennel való kapcsolatunk, Jézus Krisztus által.
Mi a törvény? - teszi fel a kérdést az apostol (Gal 3,19-22). A bűnök miatt
adatott, olvassuk. Tehát a törvényre szükségünk van, ugyanúgy, mint a korlátra
a lépcsőn, vagy a közlekedési táblákra az utakon. A törvény által őriz a sok
veszélytől az Úr. Ha a törvény nem jelenne meg utunkon, nem tudnánk, hogy
vannak veszélyek, amikre oda kell figyelnünk. Tehát a törvény által óvni akarja
életünket az Úr. Arra adattak, hogy valóban célba érjünk. Eljussunk a mennyei
hazába.
A törvény nem csak véd, hanem jelzi is az utat. A jó irányba mutat, mint
ahogy a közlekedési táblák is tájékoztatnak a helyes irányról. Isten Igéje
nélkül nem tudnánk, mi a helyes, hogyan kell élnünk.
Isten drága kegyelme a bűnbocsánat, a Jézus Krisztusba vetett alapján
adatik. Adatik, tehát ajándék. Mi nem érdemeljük, nem, mert nem tudjuk a
törvényt megtartani, nem tudunk úgy élni, hogy abban gyönyörködjék az Atya. Nem
élhetünk szent életet, amíg Jézus kereszthalála által át nem éljük Isten
bocsánatát. A szívünk a bűn kódját hordozza magában, és ezt csak Jézus vére
képes kitörölni. Csak Ő tud új kódot, az Isten szerinti életet adni a
számunkra. Ragadjuk meg hittel a számunkra felkínált kegyelmet, és engedjük,
hogy az Úr Jézus vezesse életünket, a keskeny úton. Azon az úton, amelyik az
életre visz, bár kevesen járnak rajta. Soha ne az útitársak számára, hanem a
vezetőre, Jézusra figyeljünk. Ő a jó Pásztor, és Ő előttünk jár. Ha
megmaradunk nyomdokain, jó irányba tartunk.
Vezess, Jézusunk, S véled indulunk
1. Vezess, Jézusunk, S véled indulunk. Küzdelemre hív az élet, Hadd
kövessünk benne téged; Fogjad a kezünk, Míg megérkezünk.
2. Adj erős szívet, Hogy legyünk hívek. És ha terhet kell viselnünk,
Panaszt mégsem ejt a nyelvünk; Rögös bár utunk, Hozzád így jutunk.
3. Sebzett szívünk majd Mikor felsóhajt, Vagy ha másért bánat éget, Adj
türelmet, békességet, Reménnyel teli Rád tekinteni.
4. Kísérd lépteink Éltünk végéig, És ha roskadozva járunk, Benned támaszt
hadd találunk, Míg elfogy az út S mennyben nyitsz kaput.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése