A
|
prédikátor folytatja az életben tett
megfigyeléseit, és megosztja velünk tapasztalatait. Most a hetedik és a
nyolcadik fejezetben leírtakra figyelünk (Préd 7,1-8,17). Nagy szerepe van az életben
a sírásnak, mert általa is formál az Úr. A sírás azt jelenti, nem száradtunk
még ki lelkünkben, tudunk érezni. A boldogmondásokban így szól az Úr:
Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak. Boldogok, akik sírnak, akik
még tudnak sírni. Tudok-e még sírni? Tudok-e bűneim miatt sírni, úgy, amint
Péter tette, miután megtagadta az Urat? Aki lénye mélyéig megrendül, és sír
vétkei miatt, az átéli az Úr megbocsátását. A sírás így nem öncélú, hanem
megjobbulásunkat szolgálja. Akinek fáj a bűn, és sír felette, Jézus kegyelme
által már másképp akar élni. Már nem jelenet neki örömöt a vétek, hanem fáj,
ha visszaesik. Most már egy új, Krisztusi életre törekszik.
Azonban az újjászületett embernek is vigyáznia kell, sok veszély
leselkedik rá. Ilyen többek közt az elnyomás, amikor azt látja, nincs értelme
kitartani a hitben, a Krisztushoz való hűségben, mert az szenvedéssel jár. Nagy
kísértés önmagunk feladása a könnyebb élet végett. Nemcsak az üldözés idején vagyunk veszélyben,
hanem mindig kísértést jelenthet a megvesztegetés. A pénznek nagy hatása van
még a hívőkre is, azonban az Úr segítségével ellenállhatunk. Szabad és lehet
nemet mondani olyan ajándékra, ami döntésünket akarja befolyásolni.
Már Salamon is felismerte, hogy nincs egy igaz ember sem, és ez valóban
így van. Mind úgy jövünk a világra, hogy távol vagyunk az Úrtól. A bűn jelen
van a szívünkben. Mi azonban már nemcsak ezt tudjuk, hanem arról is
értesültünk, hogy van megoldás: Isten lelke újjászüli a szíveket. Romolhatatlan
mag, az Isten igéje által születhetünk újjá és igazulhatunk meg. Mert a
megigazulás Isten munkája bennünk, kegyelme által.
Az is fontos gondolat, hogy ne figyeljünk minden beszédre. Van, amit nem
kell meghallani, nem kell rajta megsértődni, vagy nem kell magunkat
túlértékelni. A kritikát nehezen halljuk meg, de a dicséretet, ha nincs is
alapja, gyakran komolyan vesszük. Azonban jó, ha a dicséretet mindig az Úrnak
engedjük át. Ami jó jelen van életünkben, az az Ő ajándéka.
Az Úr ajándéka a bölcsesség, általa ismerhetjük fel az alkalmas időt, azt
az időt, amit az Úr rendelt számunkra. Az Úr készíti meg a bizonyságtétel
idejét, de ezt belső csöndben, tusakodással ismerhetjük fel. Nem minden idő
alkalmas, az Úrtól kell elkérni, hogy meglássuk, mikor alkalmas, vagyis mikor
készíti fel az Úr a másik embert az ige meghallására. A tékozló fiú számára
korábban nem volt alkalmas az idő, csak akkor, amikor ott ült a disznók vályúja
mellett. Korábban nem lett volna rá hatással az atyai ház vonzása. A disznók
mellett azonban megérett rá az élete, és meg is hallotta a hazahívó szót.
Megragadott az a gondolat, hogy háború idején senki sem mehet
szabadságra. A katonának a fronton a helye, harcolnia kell. Mi Krisztus katonái
vagyunk, de nem mindenkit lehet a harctéren látni. Mintha szabadságra mentünk
volna. Úgy gondoljuk, most békeidőszak van, pedig a gonosszal nincs soha béke,
állandóan a helyünkön kell állni és figyelni. Pál apostol azt írta, hogy egy harcos
sem elegyedik bele az élet dolgaiba. A katona dolga a szolgálat, az őrségben
való helytállás, és ha kell, a harc az ellenséggel. Helyünkön vagyunk, vagy
szabadságolunk? De ki küldött minket szabadságra - mert az Úr nem. Sőt, még a
szabadság ideje alatt is az a feladatunk, hogy Krisztust képviseljük. Mindenütt
az Ő transzparensei vagyunk.
János apostol folytatja az Úr Jézusról való bizonyságtételt (1Jn 5,1-21).
Még mindig Vele van tele a szíve. Hosszú ideje szolgálja már, de még mindig nem
telt be Vele, tud Neki örülni, és még idős korban is hálás a kegyelemért. A
legfontosabb számára megismerni Istent és szeretni Őt. Aki megismeri az Úr
szeretetét, az maga is szeretni fogja. Szeretetből fakadó élő kapcsolatban lehetünk Vele. Isten nem azt akarja, hogy sokat tudjunk Róla, hanem, hogy őszintén
szeressük. A kapcsolatok lényege az őszinte szeretet.
Levele végén határozottan írja, hogy akié a Fiú, azé az élet, akiben nincs
Isten Fia, az élet sincs meg abban. Jézusban van az igazi élet. Csak Általa lehet örök életünk is. Aki
Jézust kikerüli, az elmegy az élet mellett, sőt, elmegy az örök élet mellett is.
Aki azonban hisz az Isten Fia nevében, annak örök élete van. Nem azt írja, hogy örök
élete lesz, hanem van. Tehát Jánosnak üdvbizonyossága van, és ez hit által a
miénk is lehet. Mégpedig az igére alapozva. A Szentírás határozottan kijelenti,
hogy aki hisz Jézus Krisztusban, mint Isten Fiában, annak örök élete van. Tehát
nem vagyunk bizonytalanságban, hanem tudjuk, hová tartunk. Isten mennyei
országába. A mennyei Jeruzsálembe tart kegyelemből az életünk. Tehát már e
földi életben eldől, mi lesz velünk az örökkévalóságban. Azért jött el az Úr
Jézus, hogy megmentsen az örök haláltól. Aki hisz Őbenne, annak örök élete van,
ingyen kegyelemből, mert kifizette adósságunkat, magára vette szennyes
ruhánkat.
A Benne való hit által bizalommal járulhatunk Atyánk elé. Nem kell
aggódni, mi lesz velünk, mit hoz a jövő, mert tudja, mire van szükségünk. Ha kérünk Tőle valamit, ott lehet a szívünkben: már megvan, Nála van, és mint jó Atya a
maga idejében ide is adja, ha szükségünk van rá. Bízzuk Rá megélhetésünket is.
Fontos, hogy segítsük egymást, támogassuk a botladozót, és imádkozzunk a
vétkezőkért. Mert van talpraállás. Aki nem tagadja meg szándékosan Jézust,
annak a számára mindenféle bűnből van újrakezdés. Mert Jézus vére minden bűnt
eltöröl.
Tudom, hogy Jézus él
1. Tudom, hogy Jézus él,
Tudom, hogy ő segél, Nem bánthat gond és
félelem, Ő van mindig velem.
2. Jó pásztor ő nagyon, Szeme juhán vagyon, Legeltet szép zöld pázsiton,
Ég harmatát iszom.
3. Mikor leszáll az est, Sötétje bánt, ijeszt, Az éjszakában is tudom,
Hogy megvéd Jézusom.
4. Ha lábam tévedez, Bánt a világ, sebez, Jézus szívén a menhelyem, Ő
gyógyírt ad nekem.
5. Ha rája néz szemem, Úgy megvan mindenem, Boldog vagyok, hogy tudhatom,
Jézus szeret nagyon.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése