M
|
a is az Úrnak
való éneklésre buzdít a zsoltáros (Zsolt 98,1-9). Azt kéri, új éneket énekeljünk,
olyat, amit eddig még nem, ami az Úr csodáit, szabadítását hirdeti. Az ének
mindig új tapasztalatokból és inspirációkból fakad. Amikor tele van a szívünk
az Úrral, és Mellette vagyunk minden pillanatban, akkor van miről énekelni. Ha
figyeljük életünket és benne az Úr munkáját, folyamatos vezetését, csodáit,
akkor lesz miért hálát adni. Hiszen az Úr állandóan munkálkodik, csak mi nem
mindig vesszük ezt észre, vagy nem Neki, hanem saját magunknak tulajdonítjuk az
előrehaladást. A mai ember mindent maga szerez meg, és minden problémát ő old
meg, vagy legalábbis ezt gondolja. Nagyon ritkán van tele a szívünk örömmel,
mert látjuk az Úr tetteit. Pedig Nála nélkül semmit sem cselekedhetünk. De így
látjuk-e ezt? Azzal az indulattal
fogunk-e neki mindennapi dolgainknak, hogy egyedül nem megy, ezért Őt hívjuk
segítségül? Mi semmit sem oldhatunk meg rutinból, mindenben az Úrra vagyunk
utalva. A gondot az okozza, amikor elhisszük,
hogy megy ez nekünk.
A tegnap tapasztalata a mai erő és reménység forrása. Amit eddig átéltünk, az arra serkent, hogy
most is vigyük dolgainkat az Úr elé. Kérjük segítségét, mert jobbja ma is
szabadítást szerez. Ő nemcsak tegnap volt szabadító, hanem ma is az. Ezért
hívjuk segítségül, akár szenvedélyekkel küszködjünk vagy új munkahelyet
keressünk, akár betegséggel harcoljunk vagy bármilyen családi és egyéb
problémával nézzünk is szembe. Mennyire átélték ezt a tanítványok: amikor Péter
anyósa lázas volt, elmondták Jézusnak, és Tőle kértek segítséget. Felismerték,
hogy még egy ilyen problémát is meg lehet osztani Vele. A betegségeinkkel,
aggodalmainkkal is felkereshetjük, hiszen Ő ma is ugyanaz, Aki a bibliai
időkben volt. Érintése nyomán eltűnik a láz, megszűnik a gyógyíthatatlan
betegség, lehull az eddig fogva tartó bilincs.
Az Úr előtt való ujjongásra kér a szentíró, és ez nem általános jókedvet
jelent. Nem arról van szó, hogy jó a hangulatunk, és ezért mindenféle ma
népszerű slágereket énekelünk. Ez az ujjongás Isten ismeretéből, a Hozzá való
tartozás öröméből fakad. Jó az Úrral lenni, naponta beszélgetni Vele és közben
megtapasztalni hatalmát. Aki szereti az Urat, annak szívéből mindig öröm tör
fel. Hiszen ha szeretünk valakit, akkor tele van a szívünk örömmel, és ez
magától előjön. Ez az ujjongás nem erőltetett, hanem természetes, hiszen az
Úrnak csak örülni lehet, és ez az öröm nem a mi hangulatunktól vagy éppen
tartózkodásunk helyétől, az élet minőségétől függ. Jó példa erre Pál apostol,
még börtönben is örvendezett, mert megtapasztalta, hogy az Úr ott is vele van.
Ha pedig az Úr ott van mellette, miért szomorkodna, akkor csak örülni lehet.
A zsidókhoz írt levél rámutat arra, hogy az áldozatok bemutatása nem
törölte el a bűnöket, és nem tette a népet tökéletessé (Zsid 10,1-18). Ezért az
Úr Jézus maga jött el a világba, mert látta, hogy Istennek a földi áldozatok nem kellenek. Önként jött és vállalta, hogy teljesíti Isten akaratát. Azért, hogy
megmentsen, eljött a világba és Önmagát áldozta fel bűneinkért. Csodálatos
szeretet: kész volt meghalni azért, hogy élhessünk és megtisztulhassunk.
„Íme, itt vagyok, hogy teljesítsem akaratodat” - ezzel a
hozzáállással kell nekünk is minden nap az Úr elé állni. Itt vagyok, Uram, hogy
teljesítsem akaratodat. Azért vagyok, hogy tegyem, amit mondasz. De valóban így
kezdjük-e a napot? Valóban mindenkor az Ő rendelkezésére állunk? Jézus ilyen
készséges volt, mindig az vezérelte, hogy az Atya akaratát megcselekedje, ennek
rendelte alá az életét. Nem számítottak kényelmi szempontok, nem volt érdekes, mit szeretne Ő, hanem csak az, hogy mit akar az Atya, hogy cselekedjen. Pál
apostol is ezt értette meg a damaszkuszi úton, az élete csak akkor lesz áldott,
ha mindig azt kérdezi, mit akar az Úr, hogy cselekedjen?
Jézus egyetlen áldozata eltörli örökre a bűnt, így azután, ami meg van
bocsátva, el van törölve, arról az Úr többé nem emlékezik meg. Ez az igazi
megbocsátás. Megbocsátottam, és el van felejtve. Azonban mi legtöbbször a magunk
módján akarunk megbocsátani: megbocsátok, de nem felejtek. Ez azonban nem
megbocsátás, ez így nem működik. Bocsássunk meg, és felejtsük el, ahogyan az Úr
is teszi. Az ilyen megbocsátás lehetővé teszi az új kezdést.
Ez azt is jelenti, hogy ahol a bűnbocsánat megjelenik, ott nincs többé
bűnért való áldozat. Tehát ha egyszer az Úr megbocsátott és nem emlékszik többé
vétkeinkre, mert eltörölte azt, nincs miért áldozatot bemutatni, nincs rá
szükség. Így azután az Úr Jézus egyszeri áldozata elégséges és tökéletes. Nincs
szükség más áldozatra. Ha mégis áldozatot akarunk bemutatni, bármilyen formában
is, nem értettük meg a kegyelmet. „Hiszen kegyelemből van üdvösségetek hit
által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka; nem cselekedetekért, hogy senki
se dicsekedjék” (Ef 2,8-9). Igen, kegyelemből van üdvösségünk, Jézus
egyszeri és tökéletes áldozata folytán. Ezért az áldozatért elengedi az Atya
halálos ítéletünket, így szabadok lehetünk. Megkegyelmezettek vagyunk, mert az
Isten Báránya meghalt érettünk, miattunk és helyettünk.
Az Isten
Bárányára Letészem bűnöm én
1. Az Isten Bárányára Letészem bűnöm én, És lelkem béke várja Ott a
kereszt tövén. A szívem mindenestül Az Úr elé viszem, Megtisztul minden
szennytül A Jézus vériben, A Jézus vériben.
2. Megtörve és üresen Adom magam neki, :/: Hogy újjá ő teremtsen, Az űrt
ő töltse ki. Minden gondom, keservem Az Úrnak átadom, Ő hordja minden terhem,
Eltörli bánatom, Eltörli bánatom.
3. Örök kőszálra állva A lelkem megpihen; :/: Nyugszom Atyám házába
Jézus kegyelmiben. Az ő nevét imádom Most mindenek felett; Jézus az én
királyom, Imámra felelet, Imámra felelet.
4. Szeretnék lenni, mint ő, Alázatos, szelíd, :/: Követni híven, mint ő,
Atyám parancsait. Szeretnék lakni nála, Hol mennyei sereg Dicső harmóniába
Örök imát rebeg, Örök imát rebeg.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése