A
|
z ellenség nem
adja meg magát, hanem összefognak az Úr népe ellen (Józs 9,1-27). Nem adják át
maguktól a városokat, hanem Józsuénak és csapatának kell azokat birtokba venni.
Így van ez ma is, a gonosz nem adja meg magát, nem adja fel a harcot, küzd ma
is, összefogásra buzdítja erőit. Amikor
Isten ellen kell harcolni, mindig van összefogás, egyetértés. Még ellenségek is
kibékülnek, ha Krisztus elleni összefogásra van szükség. Tehát a győzelem soha nem hull magától az ölünkbe, mindig meg
kell harcolnunk érte.
Mennyire bennünk van az Úr elleni lázadás, harc, pedig pont arra lenne
szükségünk, hogy ne Ellene harcoljunk, hanem álljunk be az Ő seregébe. Minél inkább az Úr ellen van valaki, annál
üresebbé válik a szíve, az élete. Lényünk Isten után vágyakozik, de ha ezt
elnyomjuk és pótszerekkel töltjük be a helyét, egyre rosszabb állapotba
kerülünk. Békességet csak az Úr ad, csak a kereszt alatt éjük át szívünk
megnyugvását.
A Gibeóniak ravaszak, cselhez folyamodnak. Meg akarják téveszteni Józsuét. Ezt teszi az ördög, meg akar téveszteni,
azért, hogy ne Isten akarata szerint cselekedjünk. Mást mond a gonosz magáról,
mint ami a valóság. Ha kell, világosság angyalává változtatja magát, vagy
báránynak öltözik be. Álruhában jár, hogy megtévessze, ha lehet, még a
választottakat is. Vannak dolgok, amiket nem mindig tud megakadályozni, ezért
trükkhöz folyamodik, és bizony ez gyakran bejön. Olyan könnyen megtéveszthetők
sokszor még a hívők is. A külső, az érzelem gyakran elég nekünk, és nem
figyelünk a jelekre, a gyümölcsökre. A hívő élet jele a gyümölcs. Teremjük-e a
Lélek gyümölcsét, másabb-e az életünk, mint addig volt? Mert a hívő ember
elkezd növekedni és egyre jobban Krisztusra hasonlítani. Az élő hitű embert az
Úr formálja, és egyre jobban kiábrázolódik benne a Krisztus. Ez a cél,
hogy krisztusi emberekké váljunk.
Kit lehet megtéveszteni? Azt, aki nem ismeri az Urat. Aki nincs Vele naponta
élő kapcsolatban. Az ige olvasása által ismerjük meg Őt egyre jobban, és
tapasztaljuk meg, kicsoda is Ő. Az igén keresztül ismerőssé válik a hangja, mert
a tanítványok a hangjáról ismerik fel a Mestert. Úgy, ahogyan a bárányok a hang
alapján azonosítják pásztorukat.
Józsué is csak az érzelmeire és
az érzékeire támaszkodott. Amit a Gibeóniak előadtak, meggyőző volt, és így
megtették, amit kértek, szövetségre léptek velük. Itt történt a baj, nem kérdezték az Úr
akaratát. Miért? Mert olyan egyértelműnek látszott a helyzet. Úgy tűnt, hogy ezek az
emberek valóban azok, akiknek mondják magukat. Ezért eszükben sem volt Istent
kérdezni. Azonban nem azok voltak, akiknek látszottak, megtévesztették Isten
népét. Ezért mindenben kérdezzük meg az Urat. Az egyértelmű helyzetekben is
keressük Őt, mert szépnek és jónak látszik sok minden, de nem biztos, hogy az
Úrtól is van. Mindig kérdezzük Urunkat, és ne a látszatra, a népszerűségre
figyeljünk. Ne engedjük magunkat megtéveszteni a modernség látszatával
sem. Nem a modern eszközök, látványos
produkciók adnak életet, hanem az Úr. A Belé vetett élő hitet nem lehet
semmivel pótolni. A kegyelem ma is
működik, életet csak az Úr ad. Ma nagy kísértés, hogy emberi eszközök és
módszerek felhasználásával akarunk segíteni az embereken. Egy kicsit
kozmetikázzuk az életüket, ahelyett, hogy az Úrhoz segítenénk őket. Az igazi
segítséget az új természet kínálja. A régit Ő veszi el a kereszten, és ad
helyette egy újat.
A nagy megvallás, a kirobbanó bizonyságtétel után az Úr Jézus a maga
szenvedéséről beszélt (Lk 9,23-27). Rámutatott: Ő valóban Isten Krisztusa, a
megígért Felkent, a Megváltó. De az Ő útja nem a földi hatalom, hanem a
szenvedés, a kereszt felé halad. Ő nem
uralkodni jött, hanem meghalni a bűnösökért a kereszten. Nem fegyveres
megoldást hoz, ezt az ember használja mindig, pedig már megtanulhatnánk, hogy a
fegyver soha nem megoldás. A bűnt nem lehet megölni. A bűn a szívünkben van, és ezt egyedül az Úr
Jézus vére távolíthatja el. A gadarai
történetében jól láthattuk, hogy a disznók elpusztultak, de a gonosz nem. A gonosz marad, és továbbra is
kifejti tevékenységét. A megoldás a
Jézusban való élő hit, Ő a lényegre, a szívünkre koncentrál, és a bűnt távolítja
el. Vele és Általa lehet mássá az életünk.
Ahogy Jézus útja a szenvedésen át vezet, úgy a tanítványoké is. Csak az
induljon követni Őt, aki vállalja az Ő útját, életformáját. Jézust követni nem
luxusutazás, nem a vágyaink kielégítése, hanem önmagunk megtagadása. Itt kezdődik az igazi tanítványság,
megtagadom magam. De mit jelent magam
megtagadni? Mit ért ezalatt az Úr Jézus?
Azt, amit Ő is megélt a Gecsemáné-kertben, kimondta, ne úgy legyen,
ahogyan én akarom, hanem, amint Te, Atyám.
Megtagadom a magam vágyát, elképzelését és akaratát, már nem azt
mondom, úgy legyen, ahogy én akarom. Már tudok nemet mondani magara, és igent
mondani az Úrnak.
A magam megtagadása igenlése Isten akaratának. De ez nem kényszerből,
hanem örvendező, boldog szívből történik. Felismertem, hogy Isten akarata jó
nekem. Ehhez az is kell, hogy meglássuk, hogy amit mi akartunk, az mindig rosszul
végződött, amit az Úr tervez, az jó.
A kereszt felvétele is azt fejezi ki, hogy meghalok magam számára, és élek az
Úrnak. Mert a kereszt kivégzőeszköz, azon valaki meghal. Az a tanítvány, aki
kész maga számára meghalni, aki ki akarja mondani: Krisztussal együtt
megfeszíttettem, és élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus. Ez a kereszt felvétele, ennek mindennap meg
kell valósulnia, engedem Őt élni. A legtöbb problémát az okozza, hogy nem
akarunk meghalni magunk számára. Mi nagyon is élni, rendezkedni, magunkat
megvédeni akarjuk.
Ott csapódunk be, hogy elhisszük, mi tudjuk, mi a jó, tudjuk, hogyan
menthetjük meg az életünket, ezért nem bízzuk rá magunkat az Úrra. Pedig az
élet is azt igazolja, amit Jézus mond, ha a világ módszere szerint alakítjuk az
életünket, elveszítjük azt. Mert bár lehet, hogy mindent megszerzünk, amit ma
kínál a világ, elhalmozzuk magunkat az anyagi világ termékeivel, csak épp az élet
hiányzik. Azután nem csak arról van szó, hogy üres marad a szívünk, elromlik az
életünk, hanem nem jutunk örök életre. A világ javainak a megszerzése
lefoglalja minden erőnket és időnket, Isten már nem fér bele.
Az Úr Jézus azonban rámutat: mit ér, ha megvan mindenünk, csak pont az
Élet hiányzik, ha Isten marad ki belőle? Azután azt is tapasztaljuk, hogy ha
a világ megszerzésére koncentrálunk, elromlik az életünk. Hány házasság megy
tönkre ma, és nem elsősorban azok, akiknek nincs semmijük, hanem, bizony, gyakran
azok, ahol minden megvan, csak a Lényeg hiányzik. A pszichiátriát sem csupán a szegények
keresik fel, hanem a lelkükben kiüresedettek. Mert sok mindent kínál ugyan a
világ, de amíg erre figyelünk, belül kiüresedünk, elveszítjük magunkat. Jézus azonban
azért jött, hogy megkeressen és megmentsen, mert akire Ő rátalál, az magát is
megtalálja. Ismét csak a gadarai a példa
erre, megtalálta Jézus, és ő is magára lelt, helyére került. Újra teljes értékű
emberré vált, Jézus által. Ne te erőlködj, engedd megmenteni magad Jézus által.
Keresd Jézust, és megtalálod az életet, az igazi nagybetűs életet, mert Ő az
Élet.
Jöjj, királyom, Jézusom!
1. Jöjj, királyom, Jézusom! Szívem, íme, megnyitom. A gonosztól óvj te
meg, Meg ne rontson engemet.
2. Véreddel, mely el-kifolyt, Mosd le rólam, ami folt; Élet útját
megmutasd, Én meg nem találom azt.
3. Gyógyítsd meg sok nyavalyám, Enyhíts szívem bánatán; Kétség, gond ha
gyötrenek, Biztasd nádszál hitemet.
4. Van hatalmad rá, tudom, Míveld, édes Jézusom: Hit, remény és szeretet
Töltse be a szívemet.
5. A keresztet te adod, Adj hozzá alázatot: Hordjam olyan csendesen, Mint
egykor te, Mesterem.
6. Majd ha véget ér a harc S megpihentetni akarsz: megragadom jobbodat, S
mennyországod béfogad.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése