I
|
sten gyermekei ebben a világban
mindig ki vannak téve a gonosz támadásának (Zak 3,1-10). A sátán mindent
igyekszik megtenni, hogy a hívőket, a tanítványokat ellehetetlenítse, és így
hatástalanná tegye. Korábban az újjáépítést végzőket félemlítette meg, most a
főpapot támadja, őt akarja félreállítani, szolgálatra alkalmatlanná tenni. A sátán nemcsak az emberek körében végez
lejárató akciót, hanem az Úr előtt is vádol, vagyis be akarja bizonyítani, hogy
nem érdemes az Úrnak az emberrel, ezen belül választott néppel törődnie. Jobb,
ha elveti a színe elől a főpapot, Jeruzsálemet, a zsidóságot. De így támad
minket is, hiszen mi sem vagyunk alkalmasak a szolgálatra, nemcsak Jósua ruhája szennyes, hanem a miénk is. Ennek azonban mindig tudatában kell lennünk, hogy
mi csupán szennyes ruhában járunk, az életünk tele van bűnnel. Nem vagyunk
alkalmasak a szolgálatra. A sátán igyekszik minden lehetőségét kihasználni,
azonban az Úr nem hallgat rá. Az Egyszerű fordítás így adja vissza ezt a verset:
„Az Örökkévaló angyala azonban elhallgattatta a Sátánt: „Nem ad igazat
neked, Sátán, és elutasítja vádjaidat az Örökkévaló, aki Jeruzsálemet
kiválasztotta” (2). Ebből megtudjuk, hogy az Úr nem hallgat a vádakra,
vagyis nem a mástól kapott információ alapján mond véleményt, hoz ítéletet. Mi
hányszor mások véleményére építünk, amikor másról, sokszor egy testvérről
alkotunk véleményt. Isten elutasítja ezt, és önmagára tekint. Istennél a
kiválasztás az alap, nem azért népe Izráel, mert különb, hanem azért, mert
feladatra, az Úr nevének hordozására választotta ki őket. A kiválasztás
csodálatos, Jézusban ma is elhív, arra, hogy Isten országáról bizonyságot
tegyünk, hogy Őt szolgáljuk.
Az Úr látja a valóságot, tudja, kik vagyunk, még a főpapi ruha sem
téveszti meg, és tisztában van vele, hogy szennyes a ruhánk. Jósua olyan, mint
a tűzből kikapott fadarab. Ez jelzi, hogy Izráel csak Isten kegyelmének
köszönheti megmaradását; az Úr úgy emelte ki a fogságból, ahogyan a tűzből
kikapják a fadarabot. Már jól belekapott a láng, az elhamvadás fenyegette, de
kívülről valaki lenyúlt érte és kiragadta. Így volt Izráel, eltűnt volna népek
süllyesztőjében, de az Úr könyörült rajta, kiemelte népét, és hazavitte.
Azonban így állunk mi az Úr előtt, így lát Ő engem is, szennyes a ruhám, és nem
tudom lecserélni. Olyan vagyok, mint a tűzben levő fadarab, nincs esélyem a
bűnnel szemben, de az Úr megkönyörült rajtam, lenyúlt a magasból értem. „Lenyúlt
a magasból, és fölvett” (Zsolt 18,17).
Isten megoldása az, hogy átöltöztet, leveteti a piszkos ruhát, csakis Ő
tudja elvenni bűneinket, Ő képes felszabadítani életünk minden terhe alól. Mi
már tudjuk, hogy ez a kegyelem, mindez azért lehetséges, mert az Úr Jézus
átvállalta adósságunkat a kereszten. Az Ő vére tisztít meg minden bűntől.
Itt is elhangzik, hogy a kegyelem teljes életváltozást jelent, azt, hogy
most már Isten útján jár Jósua, az Igéjéhez méri életét, döntéseit. Az Igére
alapozva hozza meg ítéleteit is. Bűneink megbocsátása új életre kötelez. A
távlatok is felragyognak: a Sarjadék már előremutat az Úr eljövetelére,
akiben majd eltörlődnek a bűnök. Ő azért jön, hogy halála által eltörölje a
bűnt. Akik hittel és bűnvallással járulnak elé, megtapasztalják mindezt. A
Sarjadék hozza el számunkra azt, amire vágyunk: „Abban az időben mindegyikőtök
békességben és bőségben fog élni” (10 Egyszerű fordítás). Ez a békesség és
bőség Krisztusban érkezik az életünkbe.
A szentíró elmondja számunkra, mivel
Izráel a bűn miatt képtelen volt a törvény szerint élni, ezért új
szövetséget kötött Jézus által velünk (Zsid 8,6-13). Az új szövetség nem olyan
lesz, mint a régi, hanem ez már a szív megváltozásán, újjáformálásán alapszik.
Isten a megtérőnek a szívét változtatja meg, megtisztítja a bűntől, és így
alkalmassá teszi arra, hogy Neki éljen.
Csodálatos ígéret hangzik el: „bűneikről többé nem emlékezem meg” (12). Ez egy nagyszerű ígéret, mert amit az Úr megbocsát, azt elfelejti. Bizony, mi
hányszor előhúzzuk és érzékeltetjük a másikkal, mit követett el korábban, vagy
hogyan viselkedett velünk szemben. A megbocsátás azt jelenti: nincs többé, el
van felejtve, ezért nincs már miről beszélni.
Magára vette szennyes ruhámat
1.
Magára vette szennyes ruhámat,
Így békíté meg Istent, Atyámat.
Így békíté meg, így békíté meg
Istent, Atyámat.
2.
Kín, mely Őt érte, nekem volt szánva,
De Ő fölvitte a Golgotára,
De Ő fölvitte, de Ő fölvitte
A Golgotára.
3.
Szerető szíve szakadt meg értem,
Hogy eltörölje mind, mind a vétkem.
Hogy eltörölje, hogy eltörölje
Mind, mind a vétkem.
4.
Jézus, Te drága, mit adjak Néked?
Összetört szívem hozom Elébed,
Összetört szívem, összetört szívem
Hozom Elébed!
5.
Dicsőség Néked, szent Vőlegényem,
Hogy eljössz értem, s fölviszel mennybe.
Hogy eljössz értem, hogy eljössz értem,
S fölviszel mennybe!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése