H
|
ámán halott, de
még nem lehet megnyugodni, még nincs vége ennek az ügynek, hiszen a lepecsételt
levelek Hámán tervével kimentek (Eszt 8,1-17). Eszter és Mordokaj átérzik ennek
a felelősségét, és mindent megtesznek, hogy népük feje fölül is elhárítsák a
veszedelmet. Aki átéli a szabadulást, felelőssé válik a többi rab iránt, és igyekszik
mindent megtenni, hogy ők is szabaduláshoz jussanak. Ez a mi feladatunk is - tovább kell adni a jó hírt, el kell indulni, munkálkodni másokért.
Eszter a szabadulás után is vállalja nagybátyját a király előtt. Jó, hogy
nem feledkezik meg róla. Bizony, gyakran megfeledkezünk azokról, akik az Úr
Jézushoz segítenek bennünket. Jó megemlékezni róluk. A királynő tovább
folytatja a harcot testvéreiért. Nekünk is tovább kell folytatnunk a gonosz
elleni harcot azokért, akik még nem jutottak el a szabadulásra. Ne adjuk fel a
harcot, mert a rossz tervet is lehet jóra fordítani kitartó imádkozással.
Gondoljunk még arra az özvegyasszonyra, aki kitartóan ment a hamis bíróhoz,
hogy rendezze el az ő ügyét, azonban a bíró csak az asszony kitartó
könyörgésére mozdult meg (Lk 18,1-8). Mi túl könnyen megunjuk a harcot, és
feladjuk a küzdelmet. Gyakran megelégszünk azzal, ha a mi dolgaink jól
elrendeződnek. Legyen példa számunkra Eszter királyné és ez az özvegyasszony
is.
Ahasvérós felhatalmazza Mordokajt és Eszter királynét, hogy a király
nevében írjanak a zsidók számára. Engem ez ragadott meg, hogy a király nevében
írhatnak, a király nevében járhatnak el. Ez által arra gondoltam, hogy mi is megkapjuk ezt a lehetőséget: a Király, a királyok Királya nevében járhatunk el.
Az a csodálatos lehetőségünk van, hogy Jézus nevét használhatjuk a gonosz
elleni harcban. De használjuk-e? Élünk-e ezzel a lehetőséggel, mert a mi
nevünkben nem történik semmi, de Jézus nevében a sánta talpra áll, a leprás
megtisztul, a bűnös bűnbocsánatot nyer.
Gondoljunk a pünkösd utáni napokra, Péter és János az ékes kapunál
találkozik egy béna emberrel, aranyat, ezüstöt, bármilyen anyagi segítséget,
alamizsnát nem tud adni. De ez nem baj, mert Péter rádöbben, sokkal többel
rendelkezik, Ő ismeri Jézus nevét, és ebben a névben gyógyulás, új élet
található. Merjük vállalni Jézus nevét, mert ebben a névben nemcsak gyógyulás,
belső helyreállítás található, hanem üdvösség is. Merjünk kérni és merjünk
élni, Jézus nevében.
A tegnapi részben átláttuk, amint beteljesedett az Ige: aki magát
felmagasztalta, megaláztatott. Most a másik felének a beteljesedéséről olvasunk.
A magát megalázó Mordokaj átéli a felmagasztalást. Nem ő emeli fel magát, hanem
ezt más végzi el feléje. És mindezek mögött az Úr áll. Az a legcsodálatosabb,
amikor azt élhetjük át, hogy nem mi törünk utat magunknak, hanem az Úr emel
fel, Ő visz mindig előrébb.
János ismét feladatot kap, most már nemcsak ír, nemcsak néma, ha arra van
szükség, hanem a nyitott könyvet kell átvennie (Jel 10,8-11). Ebből láthatjuk, mennyire sokrétű az Úrtól való megbízatás. Ezzel szemben mi nagyon egysíkúan
éljük az életünket és a szolgálatunkat. Az idős apostol szó nélkül
engedelmeskedik. Azonnal megteszi, amit
az angyal kér tőle. Azonban nem elég a könyvet kézbe venni, hanem meg kell
ennie. A könyv az Igét jelenti, Isten szavát, és arra utal, hogy ez nem
díszkönyv. Nem azért kaptuk, hogy a polcon tároljuk, mutogassuk, hanem
táplálékként éljünk vele. Mégpedig jól meg kell rágni és emészteni.
A könyv édes az apostol szájában, mivel az Úr drága ígéreteit, Isten
kegyelmét tárja elénk. Édes, mert elmondja, hogy van újrakezdés, nincs az a
mélység, amiből az Úr ne tudna kiemelni. Azonban keserűvé vált János gyomrában.
Miért? Mert az Ige nem csak pozitív és szép ígéretekből, áldásból áll, hanem
ítéletes szavakat is tartalmaz. Bár mi nem igazán szeretjük az ítéletes
beszédet. Mi csak Isten szeretetéről szeretünk hallani, azonban az Úr a bűnös,
engedetlen életet megítéli. Azért keseredik meg János gyomra a könyv
tartalmától, mert az ítéletes Igéket is tovább kell adni. A prófétai szolgálat
velejárója az ítélet meghirdetése. Keserű azért is, mert János látja az ember
történetét, és az nem szívderítő, mert nem az egész emberiség megtérésével
szembesül, hanem azzal, hogy az ember megmarad a bűn útján, és továbbra is
engedetlenkedik. Azért szól az Ige, hogy vegyük komolyan, hogy változtassuk meg
a hatása által az életünket. Isten Igéje azt üzeni, hogy a Szentlélek ereje által
lehetséges változni és változtatni.
Lelki próbáimban, Jézus, légy velem
1. Lelki próbáimban, Jézus, légy velem, El ne tántorodjék tőled életem.
Fé-lelem ha bánt, vagy nyereség kísért, Tőled elszakadnom ne hagyj sem-miért.
2. Ha e világ bája engem hívogat, Nagy csalárdul kínál hitványságokat:
Szemem elé állítsd szenvedésidet, Vérrel koronázott, szent keresztedet.
3. Tisztogass bár bajjal olykor engemet: Kegyelmeddel szenteld
szenvedésemet; Bár e test erőtlen: te oltárodon Keserű pohárral, hittel
áldozom.
4. Ha halálra válik testem egykoron: Ragyogjon fel lelked e hitvány
poron; Ama végső harcon rád bízom magam: Örök hajlékodba fogadj be, Uram!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése