A
|
z Úr
megmentette népét, és ők a szabadulás napját öröm és vigasság napjává tették
(Eszt 9,1-19). A félelmet felváltotta az öröm és a hálaadás, mert ez a vigasság
az Úr előtt ment végbe. Emlékszünk-e még a megszabadulásunk, az új életre
jutásunk napjára? Megünnepeljük-e azt a napot, amikor a halálból életre
jutottunk? Ha nem is emlékszünk pontos dátumra, de fontos-e számunkra, hogy megemlékezzünk
és hálát adjunk a kegyelem átéléséről? Sok mindenről megemlékezünk életünk
során, de a megtérésről, arról a csodálatos pillanatról, amikor beléptünk az
atyai ház kapuján, és Atyánk a nyakunkba borult, van-e emlékünk? Felidézzük-e évenként,
mint a földi születésünk napját? Emlékezzünk meg a második születésnapunkról,
legyen legalább annyira fontos, mint az első.
Azt olvassuk, hogy amikor „a zsidók ellenségei remélték, hogy
hatalmukba kerítik őket, ellenkezőjére fordult a dolog”. Ez az esemény
minket is bátorít az Úrban való bizalomra, arra, hogy soha ne adjuk fel, mert
amikor reménytelennek látszik a dolog, akkor is van remény. A legnyomorultabb
dolgok is ellenkezőjükre változhatnak. Itt a gyász változott örömre, a félelem
felszabadulásra. Ez reménység számunkra azokkal kapcsolatban is, akikről azt gondoljuk,
nem változhat meg az életük. Az Úrnak van hatalma a szívek átformálására.
Hordozzuk kitartóan imádságában a körülöttünk élőket.
Mordokaj egyre emelkedett, és naggyá lett. Az Úr felemelte azt, akit el
akartak pusztítani. Egyre növekedett a hatalma Súsán városában. Ez a
megállapítás arra mutat rá, hogy az Úrnak kell növekednie, egyre nagyobbá
válnia az életünkben. Úgy indulunk, hogy Ő ismeretlen, nincs szerepe életünk
igazgatásában, ám amikor átéljük az Úr kegyelmét, folyamatosan növekedni fog a
szívünkben. De valóban növekszik Ő? Mert az Ő növekedésével párhuzamosan én
kisebbé válok. Gyakran azonban azt lehet megfigyelni, hogy tanítványok túl
nagyok, túl nagy szerep jut nekik, és az Úr Jézus eltörpül mellettük. Sokkal
többet foglalkozunk magunkkal, mint Ővele.
A zsidók nagy lehetőséget kaptak a királytól, és ők a maguk ószövetségi
módján éltek vele. Ők a régi törvényt alkalmazták, és bosszút álltak, azonban mi
már ismerjük az Úr Jézus szavait, aki a bosszúállás helyett a megbocsátást
élte, és ezt kéri övéitől is. Pál apostol is a szívünkre helyezi ezt az új,
krisztusi magatartásformát, sőt, már követendő példának állítja elénk: „bocsássatok
meg egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott nektek Krisztusban” (Ef 4,32).
Soha ne feledjük, hogy Isten bocsánata által leszünk tanítványok, így
minden nap bocsánatból élünk. A konfliktushelyzetekben számunkra mindig a
megbocsátás a megoldás. Ezt mutatja számunkra Urunk. Az tud megbocsátani, aki
mindenkor látja, mit bocsát meg neki az Úr.
Új feladatot kap látomásában János, most nem írnia kell, hanem megmérni
az Isten templomát és a benne imádkozókat (Jel 11,1-4). A templom jelenti Isten
népét, azokat, akik kapcsolatban vannak az Úrral, és a legnehezebb időkben is
Elé állnak, Tőle várnak gyógyulást és tanácsot. Isten népe mindig jelen lesz a
történelem során. Azt látja János, hogy van Isten népe, vannak imádkozók. A
jeruzsálemi templom Isten minden népből való gyermekeit ábrázolja, a teljes
egyházat, amely jelen van a világban. Talán nem mindig tud többet tenni az
imádkozásnál, de azt végzi hűségesen. A só itt van és kifejti hatását. Nem a
látványosság a fontos, hanem a hatékonyság. Mi ezt gyakran összetévesztjük,
mindig látszódni akarunk és a hatásra már kevésbé figyelünk. Isten népe azért
van jelen, hogy életével hasson környezetére, Krisztus jó illata legyen ebben a
világban. A megmérés jelzi, Isten népe számon van tartva, oltalomban részesül,
és mindig biztonságban tudhatja magát.
A szent várost tapodják egy meghatározott ideig. Isten gyermekeit mindig
körülveszi a világ. Mindig tapasztalni fogja, hogy lábbal tapodják, tehát
szenvedni fog ebben a világban. Isten népe ne a megbecsülésre várjon, hanem a
szenvedésre. Jézust sem becsülték meg - az övéi közé jött, de az övéi nem
fogadták be. Erre nekünk is kell számítani.
Nem igazán lehet tudni, ki a két tanú, de nem is az a lényeg. Azt üzeni,
mindig jelen lesz Isten bizonyságtétele. Mindig szólni fog az Ige, ezáltal
keresve a földön élők szívét. A gyertyatartó a gyülekezeteket szimbolizálta,
így itt is a bizonyságtevő gyülekezetet tárja elénk. A gyülekezet bizonyságot
tesz Isten kegyelméről, tanúskodik Gazdájáról, a nehéz időkben is. Isten mindig
gondoskodik arról, hogy legyenek kegyelmének, szeretetének tanúi ebben a
világban. Mi is lehetünk tanúk, mártírok.
Nemcsak azok a mártírok, akik ténylegesen életüket adják az Úrért, hanem
azok is, akik önmagukat tagadják meg azért, hogy az Úr szavát élhessék és
vihessék az emberek közé. Gyakran a bizonyságtétel is áldozattal jár. Azért állít
a magunk helyére az Úr, hogy az Ő tanúi legyünk. Életünk, mindennapjaink Róla
tegyenek bizonyságot.
Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed
1. Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed, Mondd a világnak: hajnalod
közel! Mert nem hagy az, ki népeket teremtett, Senkit sem éjben, bűnben veszni
el. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
2. Lásd: millióknak lelke megkötözve, Rabláncként hordoz sötét bűnöket;
Nincs kitől hallja: Megváltónk keresztje Mily gazdag élet kútja lett neked.
Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a szabadító elközelgetett!
3. Mondd minden népnek: elveszett juháért Mit tett a Pásztor - csuda
szerelem - Földig hajolt a kárhozott világért S meghalt alant, hogy élhess
odafenn. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
4. Küldj fiaidból, akik nemhiába Élvezik kincsed: Hirdessék szavad; Öntsd
lelked értük győzelmes imába: Mindent, mit adtál, Krisztus visszaad. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
5. Ő visszajön, Sion, előbb, mint véled, Felfedi titkát minden szív
előtt. Egy lélekért se érjen vádja téged, Hogy temiattad nem látta meg Őt. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése