D
|
ávid egyre
távolodik Jeruzsálemtől, nem száll harcba Absolonnal, hanem mindent az Úrra bíz
(2Sám 16,5-14). Nem könnyű ebben a helyzetben nem cselekedni, nem egyszerű
Istenre várni, de Dávid megteszi. Bízik az Úrban, hiszi, hogy jön majd
megoldás. A menekülés sem könnyű, vannak
emberek, akik kihasználják a helyzetet és gyalázzák a királyt.
Az évtizedek óta rendezetlen, meg nem értett események sérelmekké
váltak. SimÍ sem érti mindazt, ami történt. Úgy élte meg, hogy Dávid elvette a
trónt Saul utódaitól, és nem ismerte fel Isten akaratát. Aki nincs élő
kapcsolatban Istennel, az nem érti a világ és Isten népe életét, annak történéseit
sem. Így volt Simí is, nem ismeri Istent, és ezért nem érti azt sem, ami
történik. Minden esemény Krisztusban érthető meg igazán. Aki ismeri az igét,
nemcsak megérti, hanem el is tudja fogadni az Úr döntéseit. Simí nemcsak nem
értette a dolgokat, nem is törekedett a megértésükre. Nem igyekezett
megbeszélni Dáviddal a történéseket. Pedig ez fontos, beszéljünk a sérelmekről,
vigyük együtt az Úr elé, és akkor könnyebb lesz tisztázni a félreértéseket.
Simí gyáva ember, amíg a király a trónján ült, nem volt bátorsága
felkeresni és szemébe mondani azt, ahogyan ő látja mindazt, ami történt.
Most, amikor Dávid menekül, amikor nincs abban a helyzetben, hogy válaszoljon,
megbátorodik. A kiszolgáltatokkal szemben olyan könnyen bátrakká válunk. Vagy
legalábbis azt gondoljuk, hogy aki a tehetetlen emberen gúnyolódik, vagy gyalázza, az
hős. Olyan megrendítő, hogy Dávid nem gyaláz
vissza, nem próbálja megtorolni a sérelmeket, hanem alázattal elhordozza. Így
tesz majd az Úr Jézus is, amikor gyalázzák, nem viszonozza a gyalázást, hanem
rábízza az Atyára. Bűnbánattal kell
megállni az Úr előtt, hányszor nem tudom elfogadni a becsmérlést, milyen hamar
igyekszem visszavágni, pedig a Mester nem így tett. Alázattal viselte a bántást
is.
Dávidot lehet gyalázni, kövekkel dobálni, ő nem dobja vissza azokat. Nem
engedi meg Jóábnak sem a büntetőakciót. Mindent Isten kezéből fogad. Ez
nagy alázat, hiszen hányszor láttuk a történelem folyamán, és ma is gyakran
tapasztalható, hogy a hatalmon lévő személyről nem lehet kritikát
megfogalmazni. Annyira nem tudják
elviselni azt, akinek más a véleménye. Hamar eltávolítják, letiltják, nem engedik még nyilatkozni sem. Dávid az Úr
kezéből fogadja a helyzetet, úgy tekint rá, ha az Úr megengedi Simínek a
gyalázkodást, ő nem akadályozza meg. Bosszú helyett most is az Úr felé fordul.
Mond egy fohászt, kifejezi vágyát, hogy az Úr majd javára fordítja még az ócsárlást
is. Nagyon megszégyenítő magatartás ez,
hiszen nem szeretjük az ellenvéleményt, az ócsárlást. Bosszú vagy törlesztés
helyett kérjük mi is Urunkat, hogy fordítsa javunkra. Higgyük, hogy Ő a rosszból is
tud jót kihozni.
Az Úr kiemelte a legfélelmetesebb ellenséget, Sault, és ennek meglett az
eredménye, egyre jobban növekedett az egyház, diadalmasan haladt előre az
evangélium (ApCsel 9,31-43). Láttuk, hogy nem eltávolította az Úr Sault, hanem
tanítvánnyá tette. Mennyire másképpen dolgozik az Úr, mint az emberek. Ma, ha
van egy veszélyes személy, mesterlövészek vagy drónok intézik el. Az Úr
azonban nem így cselekszik, Ő még az ellenség életét sem veszi el, hanem új
emberré teszi őt. A szívében munkálkodik, és elvégzi, hogy aki ellensége volt,
az most tiszta szívből szolgálja Őt. Dicsérjük Urunkat, és alkalmazzuk mi is az
Ő módszerét, mert ez bizonyságtévő erővel bír. Ne megszabaduljunk az
ellenségtől, hanem tegyünk meg mindet annak érdekében, hogy tanítvánnyá váljon.
Csak akkor lesz békesség az egyházban és az egyház körül, ha az Úr módszerét
alkalmazzuk, és baráttá tesszük azt, aki most még ellenség.
A békességet növekedésre, épülésre használták fel a hívők. Amíg békesség volt, nyugodtabban lehetett
keresni az Urat, megismerni az életét és tanítását. Még nem volt leírva az
evangélium, ezért csak az összejövetelek alkalmával hallhatták, amikor az
apostolok elmondták, amit Jézus tett, és amiket tanított. Ilyenkor volt
lehetőség a bizonyságtételekre is. Sokan elmondhatták mindazt, amit az Úr
elvégzett bennük.
Azonban nem korlátozódott csupán a múlt tetteinek elmondására a
bizonyságtétel, mert a Szentlélek Isten tovább munkálkodott. Így azután
Liddában és Joppéban is megtapasztalták, hogy Jézus él. Mert az volt a lényeg, hogy mindenki előtt
világossá legyen: nem egy új eszme, vallás terjed, hanem az élő Isten Fiának a
követéséről van szó. Arról, hogy a Feltámadott Jézus tanítványai lehetünk,
annak a Jézusnak a tanítványai, aki ma is él. És azt,
hogy Ő él, csakis Ő bizonyíthatja be. Ahol segítségül hívták, ott történt
mindig valami. Meggyógyult egy ember, vagy, amint látjuk, feltámadt a halott.
Mindez az jelezte, élő Urunk van. A keresztyén hit az élő Jézusban való hit. Ez
a Jézus ma is hatalmasan cselekszik, megbocsátja bűneinket, meggyógyítja
betegségeinket, megszabadít szenvedélyek hatalmából. Nem egy tanrendszert
ismerünk meg, hanem az élő Urat.
Péter nem csinál semmi különöset, csak alkalmazza Jézus nevét. Határozottan hirdeti Jézus nevét. Hiszi,
hogy e név által van gyógyulás, szabadulás, új élet. Hittel mondja: meggyógyít
téged Jézus Krisztus. Hiszem-e, hogy Ő ma is meg tud gyógyítani? Mindenféle
bajjal fordulhatok Hozzá, mert hatalma ma is ugyanaz. Úr Ő mindenek felett! Nem
Péter gyógyít, hanem Jézus Krisztus. Ma sem a szolgálók, az igehirdetők, hanem
Jézus gyógyít.
Péter felszólítja, hogy keljen fel és maga vesse be az ágyát. Vesse be az
ágyát. Arra kapja a gyógyulást Éneász, hogy tegye meg azt, ami az ő feladata,
és amire eddig nem volt képes. Nem veti be Péter Éneász helyett az ágyat. Az
Úrban való gyógyulás mindig rendet eredményez a gyógyult életében. Aki
megszabadult, és tanítvánnyá lett, azt pont ez jellemzi, nekifog dolgai
elrendezésének. Ehhez fel kell állni, és Éneász felállt. Nem mondja ez az
ember, hogy ez nekem nem megy; Jézus nevében talpra állító erő van. Amikor
Jézus jelen van, sikerül, ami addig és Nélküle nem ment. Ez az ember akar is
meggyógyulni. Nem mondja: nyolc év alatt megszoktam a bénaságot, az ágyat, és
olyan jó volt, hogy mindig akadt, aki ellátott, vagy meghozta, amire szükségem
van. Sokakat a régi életben talált jó tart vissza az új kezdéstől. Mert minden
nyomorúság és szenvedés ellenére van valami jó ebben az állapotban. Éneász
azonban nem így gondolkodik, azonnal felkel, vállalja az új életet, és
gyógyulása bizonyságtétellé lesz, többen is megtérnek az Úrhoz.
Dorkász, ez a komoly hívő és szolgáló nőtanítvány megbetegedhetett, sőt, még meg is halt. A tanítványokat sem kerüli el a betegség, a tragédia, mert
ahogyan megélik, vagy a gyógyulásuk bizonyságtétellé válik mások számára.
A Dorkász körül lévő tanítványok nem estek pánikba, amikor meghalt a
testvérük, hanem felkeresték Pétert. Az apostolnak mondták el, ami történt. Jó, ha van egy testvér, akivel megoszthatjuk a minket érintő történéseket.
Péter bemutatja, hogy minden élethelyzetben lehet imádkozni. Elmondja az Úrnak, ami történt. Mondjuk el mindazt,
amiben vagyunk, Urunknak. Tárjuk fel őszintén érzelmeinket és érzéseinket.
Mondjuk el, ha elakadtunk, és nem tudjuk, mi is fog következni. Az imádságra az
Úr hatalmasan cselekedett, meg kellett látniuk ezeknek a tanítványoknak is,
hogy az Úr Jézus erősebb a halálnál is. Ő mindig megbizonyítja hatalmát. Ő ma
is hatalmasan cselekszik. Ha Rábízzuk magunkat, jó kezekben lesz az életünk.
ZENGD JÉZUS NEVÉT, ZENGD, VILÁG
1.
Zengd Jézus nevét, zengd, világ,
Őt, angyalok, áldjátok!
Felékesítve homlokát,
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
2.
Ti vértanúi Istennek,
Kik mennyben szolgáljátok
A Bárányt, ki megöletett:
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
3.
Ti választottak, szent hívek,
Ti mind, kiket megváltott,
Szent irgalmát dicsérjétek:
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
4.
Ti bűnösök, mert Ő hordott
Tiértetek kínt s átkot,
És szent vérével áldozott:
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
5.
Ti népek, törzsek, kik bárhol
Az Ő szavát halljátok,
Nagy jóvoltáért hálából
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
6.
Mily boldogság lesz majd, ha fenn
Dicstrónja előtt állok,
És mindörökké zenghetem:
Királlyá Jézust, Jézust koronázzátok!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése