D
|
ávid hatalomra
jutása és annak megszilárdítása után sem feledkezett el Jónátánról (2Sám
9,1-10,19). A Saul családjából életben maradtak felől érdeklődik, amikor
Mefibósetről hall. Dávid nem feledkezik meg Jónátánról, mindarról, amit érte tett.
Nem érvényes rá, hogy elfelejti a hatalom székében, hogy honnan indult. Dávid soha
nem felejti el, hogy egy pásztor, akit Isten kegyelme ültetett trónra. Ma
hányan elfelejtik, honnan indultak el. Egy kis emelkedés a társadalmi vagy
szakmai ranglétrán, és már nem ismeri meg sok ember korábbi barátait,
ismerőseit. Isten nélkül a hatalom negatívan formál át. Az Isten nélkül élő
ember mindent magának tulajdonít, ezzel szemben Dávid mindenért Istennek hálás.
Kérjük az Urat, óvjon meg ettől a fajta feledékenységtől, hogy soha ne
törlődjön ki emlékezetünkből a mögöttünk hagyott út. Lássuk meg, honnan emelt ki
az Úr, és hová segített el. Pál is tudta, hogy ő Isten kegyelméből lett az,
aki. Aki így tekint az életére, annak minden szakaszára, az nem fogja többnek
tartani magát a másik embernél. Az Istenre tekintés alázatban tart.
Az Úr elhívottja azt is látja, hogy kinek tartozik hálával, azért, hogy
ott tart, ahol éppen. Mert Istennek
köszönhetünk mindent, azonban emberek is vannak körülöttünk, akik segítenek
minket. Hányszor elfeledjük szüleink, családtagjaink segítségét, azt, hogy egy
nehéz pillanatban mellénk álltak, bátorítottak. Hányszor küld az Úr felénk egy testvért, aki talán csak annyit mond, ne
félj, csak higgy! És ezzel átsegít a holtponton. Különösen hálás lehet a szívünk Jézusért, Ő a mi leghűségesebb barátunk,
Aki mindig ott áll mellettünk, és amikor a bűnnel való küzdelemben vagy a
szolgálatban megfáradnánk, mellénk áll, megerősít.
Nagyon jó látni, hogy Dávid a két lábára megbénult Mefibósetben is embert
lát, és hercegi ellátásban részesíti. A király a trónon is Isten gyermeke, és
ezért tud megmaradni embernek, aki együtt tud érezni a szenvedővel, a
nyomorulttal. Az Úrral való élő
kapcsolat tud megtartani embernek, bárhol is legyünk. Krisztus nélkül régi természetünk
domborodik ki, de aki Krisztusban van, az új teremtés.
Az ammóni király fia apja halála után bizalmatlanná vált Dáviddal
szemben. Pedig erre semmi oka nincs. Hányszor vagyunk bizalmatlanok, nem azt
látjuk a másikban, amit felénk kommunikál, hanem valami mást, ami nincs is
benne. Gyakran a magunkban lévő negatívumot vetítjük a másikra. Jézus nem a rosszat, hanem azt a jót látja
bennünk, amivé lehetünk. Ami bennünk van, azt láthatjuk bele a másikba, lehet jót
is kivetíteni.
Az apostolok által nagy dolgok történnek, a szél erőteljesen fúj, a
vitorlák felhúzva, a hajó jó tempóban halad előre (ApCsel 5,12-32). Amerre megy, életre, hitre jutás történik. Isten Lelke az emberei szívekben végzi el nagy
munkáját, egyre több ember lépett be Isten országába. A tanítványokban működő
hit, az új életszemlélet vonzza az embereket, akik nem egy pártba csatlakoznak,
hanem Jézus tanítványaivá válnak. A Lélek fúj, nagy a feszültség, az emberek
ezt tapasztalják, és az előző történetből megtanulják, hogy a feltámadott Úr van jelen.
Ezért itt életveszély van. Védőfelszerelés nélkül, Krisztusba vetett hit nélkül
a gyülekezetbe tartozni veszélyes.
Azt is látjuk, hogy az Úr növelte a hívők számát, tehát nem emberi trükkökről,
növekedési programokról van szó. Mi ültethetünk és öntözhetünk, ahogy Pál
mondja, de a növekedést Isten adja. Ezért hívjuk Őt, kérjük, hogy adjon hitbeli
növekedést.
A Szentlélek nélkül csupán tudományukra és hatalmukra építő vezetők az
erőszak eszközét használják. Mindig így van, ahol csupán emberi szervezetté
alakul az egyház, hatalmi eszközökkel, törvényekkel operálnak. Fellépésüket a
féltékenység motiválja. Mivel általuk nem történik semmi, képtelenek elviselni
a tanítványok által végbemenő csodákat, a gyülekezet növekedését. Isten
Szentlelke nélkül tehetetlenek vagyunk, és gyakran üldözzük azokat, akik által
ma is munkálkodik Isten, akik által történik valami. Isten nem mozdulatlanságba
merevedett tanítványokat akar, hanem élettől teljeseket.
Szomorú látni, amikor azt gondolják emberek, hogy az evangéliumot be lehet
börtönözni. Embereket igen, de Isten igéjét nem lehet bilincsbe verni. Az
evangélium szabad, és szabaddá tesz.
Bármilyen rabságban élsz, az ige hirdeti, hogy van szabadulás Jézus Krisztus
által. Neked is van szabadulás, de csakis Jézus által.
Azonban Isten cselekszik, Neki bejárása van a börtön falai mögé
is. Isten előtt nincsenek zárt
kapuk. Ő bárhonnan ki tud hozni. A
szabadítás a további bizonyságtétel, a szolgálat érdekében történik. Nem azért, hogy ők megmeneküljenek a
haláltól, hanem azért, hogy mindenki lássa: Isten jelen van, és Őt nem lehet
kizárni sehonnan, sem tervét megakadályozni.
Lényeges mozzanat, amikor a tanítványok szabadok lesznek,
engedelmeskednek az Úr parancsának. Nem az életüket mentik. Elmenekülhetnének
az éj leple alatt, de nem teszik, hanem bizonyságot tesznek. A hívő élet
alaphangja az Úrnak való engedelmesség. Akkor is, ha az veszélyes. A tanítványok
mondhatták volna: ha a templomba megyünk, ismét elfognak, és akkor akár meg is
ölhetnek. Nem ezt mondják, hanem engedelmeskednek.
Ők mennek, és hirdetik az életnek beszédét, mert az evangélium az élet
beszéde. Ez nem vallásos beszéd, hanem élet beszéde, mert Jézus maga az élet.
Aki Őt befogadja, az az igazi, a nagybetűs Életet fogadja be. Az élet beszédét
kell hirdetnünk, vetni a magot, mert ebben élet van, és ahová bekerül, ott
megfogamzik, és gyümölcsöt fog teremni.
Péter ismét csodálatos bizonyságot tesz: „Istennek kell inkább
engedelmeskednünk, mint az embereknek.” A Szentlélek által hatalmas változáson
ment keresztül, szinte rá sem lehet ismerni. Semmilyen fenyegetés,
börtönbüntetés nem tántorítja el az örömhír továbbadásától. Aki találkozik a
feltámadott Jézussal, az ilyen bátor bizonyságtevővé válik.
A feltámadott Jézus Fejedelem és Szabadító, aki ma is meg akar
szabadítani bűneinkből, bűnbocsánatban kíván részesíteni. Kinek
engedelmeskedem, ki az én Fejedelmem? Jó, ha már elmondhatom, Úr Ő éltem
felett. Fontos üzenet, a Szentlelket a Neki engedelmeskedők kapják meg. Tehát a
Szentlélek nem egy erő, amit felhasználunk, nem istentiszteleti kellék, hanem
élő Személy, Aki engedelmességet vár. Az kapja meg, aki nem vitorláiba fogni
akarja, hanem engedi, hogy Isten Lelke vezesse őt az úton.
Hű Jézusom kezébe Teszem kezem belé
1. Hű Jézusom kezébe Teszem kezem belé, Ő életem vezére, Vezet hazám
felé, A keskeny úton járok, De ő közel van ám, Magasból vet világot Az ő
keresztje rám.
2. Ha nem tudom azonnal, Hogy Jézus mit kíván, Várok, szemébe nézek,
Szívem nyugodt, vidám. Mily boldog, édes érzet: Úr ő éltem fölött! Szívem nem
ismer kényszert: Önként szolgálom őt.
3. Ha szenvedés, baj érne, S az utam is sötét, Az Úr keresztje fénye
Annál dicsőbben ég. Tudom, hogy még dicsőbb fény Ragyog majd énreám, Ha majd a
mennybe érvén Belépek ajtaján.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése