A
|
mint korábban
említettük, Góliát megölésével nem oldódott meg a Góliátok problémája (Sám
11,1-13). Nem rendezett vágyaink és kívánságaink kivetítődnek, testet öltenek. Ezért
fontos mindig az Úr fegyelme alatt élni. Soha nem mondhatjuk, végre lazíthatok,
mert pont, amikor az éberség enyhül, Góliát támadásba lendül. Dávid nem vette
komolyan a benne élő vágyakat, nem rendezte azokat, és most legyőzték őt.
A gonosz kihasználta Dávid fegyelmezetlenségét, lazaságát. Mert amikor
otthon maradt, fegyelmezetlenséget követett el. A király a sereg főparancsnoka,
neki is a csatában lett volna a helye. Mivel nincs a helyén, mert úgy gondolja,
megteheti, hogy pihenjen, a bűn elcsábítja. A bűn csábítását felerősíti a tétlenség, az unalom, amikor nem azt
tesszük, amit tennünk kellene.
Ebből a történetből Úriás emelkedik ki, a maga hűségével. A király, aki a hit annyi harcát megharcolta,
most eltörpül Úriás mellett, és vereséget szenved. Ez az egyszerű katona nem
tart igényt kivételezésre. Úgy gondolja, ha a szövetség ládája és katonatársai a
harctéren életveszélyben vannak, neki sem jár a kényelem, a család melege.
Úriás úgy látja, az ő helye most katonatársai között van. Ez a látás hiányzott
Dávidból, talán belefáradt már a küzdelmekbe, és úgy gondolta, jár egy kis
pihenő. Egyszer ő is elmehet szabadságra. És az ördög ezt használja ki. Mert
Dávid a szabadságot nem az Úrral való kapcsolat még szorosabbá fűzésére
használja, hanem a testét kényezteti.
Itt bukunk el gyakran mi is, azt gondoljuk, ha belefáradtunk a mindennapi
küzdelembe, ha nem látjuk eredményét szolgálatunknak, akkor fizikailag kell
kipihenni magunkat. Van, amikor erre van szükség, azonban az igazi megújulás
lélekben következik be. Fáradtság idején foglalkozzunk még többet
az igével, töltsünk minél több időt az Úrral. A Vele való élő kapcsolat által újulhatunk meg, ott nyerünk új látást,
és nyer új értelmet szolgálatunk is. Dávid nem az Urat kereste, hanem a
szomszédba nézelődött. Még itt is megállhatott volna, ha az Úrhoz menekül, de ő
továbbment, és elesett. Urunk meg akar
óvni az elbukástól, ezért igéjével segít, ha komolyan vesszük szavait, és Tőle
kérünk erőt, meg tudunk állni.
Mivel egy területen enged Dávid a kísértésnek, bűnök sorozatát követi el,
a lejtőn önerőből nincs megállás. El
akarja tussolni az ügyet, azonban Isten gyermeke ezt nem teheti meg, az Úr nem
engedi, hogy Dávid úgy tegyen, mintha mi sem történt volna. Nem jön össze a
terve, és a tett vállalásához nincs
bátorsága, egyre mélyebbre kerül. Urunk felkínálja a bűneinkkel való
szembenézést, ha elestünk, merjük vállalni, és ha megvalljuk őszintén Előtte,
nagyobb bukástól menekülünk meg. Az őszinte bűnbánat felszabadít.
Világosan elkülönül egymástól az emberek által irányított közösség és a
Szentlélek által vezetett egyház élete (ApCsel 5,33-42). Ahol nincs jelen a Lélek, ott emberi
ambíciók ütköznek egymással, féltékenység, irigység nyilvánul meg. Képtelenek
elviselni tehetetlenségüket és a másik fél sikerét, népszerűségét. A főpapok és a nagytanács tagjai dühösek, fogukat csikorgatják, és nem látnak más megoldást,
mint a tanítványok megölését. Megdöbbentő: Isten gyermekeinek tartják magukat, a nép is tudja, hogy az
Úr szolgálatában állnak, mégis csak düh és gyilkos indulat van bennük. Úgy reagálnak,
ahogyan a világ fiai, a pogányok hasonló helyzetben.
Hogyan reagálunk mi, ha kudarc ér, ha valamiben nem tudok előrébb jutni,
vagy mások kellemetlenséget okoznak? Én is úgy reagálok, mint ezek a vezetők,
igyekszem hatalmi pozícióval fellépni, mindjárt a düh, a harag tölt el? Ha
igen, akkor szembesülni kell azzal a ténnyel, hogy nincs jelen a Szentlélek az
életemben. Akkor az a megoldás, hogy boruljak az Úr elé, ismerjem el, hogy még a
régi természetem és indulatom uralkodik fölöttem. Még mindig nem tudok
sérelmet elviselni, és a legjobb megoldásnak az erőszak fegyvereit tartom. Ha
ezt megvalljuk, az Úr megtisztít, új szívet és természetet ad, és betölt
Szentlelkével.
A Szentlélek által betöltött tanítványok már Krisztus indulatával
rendelkeznek, nincs bennük harag, gyűlölet, nem akarnak visszavágni, el tudják
fogadni és viselni, a bántást, az üldözést, a Jézusért való szenvedést. Nem a
maguk érdekeit tartják szem előtt, hanem Isten országának ügyét, és ezért készek
és képesek szenvedést vállalni.
Egy dologban nem engednek, nem hallgatnak emberekre, hanem vállalják
Isten akaratát, akkor is, ha az következményekkel jár. Nem félnek, mert a
Feltámadott Jézus bennük él, mert tudják, hogy életük el van rejtve a
Krisztussal. Van távlatuk, és ha a földi életük véget ér, ott lesznek majd,
ahol a Krisztus is van. Mert Ő előre ment, hogy helyet készítsen az Övéinek, és
majd eljön értük.
Kérjük Urunkat, végezze el bennünk is, hogy látható legyen, hogy Hozzá
tartozunk. Legyünk képesek vállalni Őt, minden körülmények között.
Az Úr nem hagyja magára tanítványait, Gamáliel bölcsessége által megőrzi
a mártírhaláltól bátor hitvallóit. Majd annak is eljön az ideje, de most még
szükség van rájuk, az egyházindulásánál. Még van feladatuk, sokaknak el kell
mondai, hogy Jézus a Krisztus. Ez az evangélium, Jézus a Krisztus, a Megváltó,
az egyetlen és igazi megoldás minden ember élete számára. Nincs más, csak Ő, Aki megszabadít a bűntől, Aki megmutatja a békesség útját. Nem a technika,
hanem a Krisztusban való élő hit a jövő, az igazi fejlődés és a megmaradás
útja.
Megdöbbentő, mennyire mások ezek az emberek, nem morognak, nem szidják a
vezetőket az őket ért sérelmek miatt, hanem öröm van a szívükben, amiért Jézus
nevéért szenvedhettek. Ó, Uram, formáld át így az én szívem is. Bocsásd meg,
amikor panaszkodom, zúgolódom, ha méltánytalanság ér, hadd tudjak örülni, ha Érted szenvedhetek. Nem a hibáikért szenvednek, hanem azért, mert vállalják
Jézust a tiltások ellenére is. Mert
igazán akkor válik nagy erejű bizonyságtétellé a hitünk, ha a tiltás idején is
bátran vállaljuk. Az Úr szenvedett értem a földi élete során, és ez
csúcsosodott ki a kereszten. Én mikor szenvedhetek Érted, Uram? Könyörülj, hogy
méltón viseljem az Érted való megkülönböztetést, gyalázatot. Bocsásd meg, Uram,
amikor nem vállaltalak, amikor saját hírnevem fontosabb volt, mint a Neked való
engedelmesség.
A tanítványokat nem lehet megfélemlíteni, tovább folytatják a munkát,
hirdetik az igét, a templomban is, meg házanként is. Mindez jelzi, hogy nagy az éhség
és szomjúság az emberekben. Van-e bennem lelki éhség és szomjúság, vágyom-e
ennyire az Úr után? Folytatom-e otthon az ige olvasását, elmélkedem-e rajta,
vagy megelégszem annyival, amit az istentiszteleten hallok? Ezek az emberek
többre vágytak, de nem anyagilag, nem a karrierjükben, hanem az Úr
megismerésében.
Jézusból többet
Jézusból
többet hadd vegyek,
S másoknak
többet hadd vigyek.
Őt egyre
jobban szemléljem,
Váltsághalálát
dicsérjem.
Több, több
mire vágyom,
Több, több
mire vágyom.
Őt egyre
jobban szemléljem,
Váltsághalálát
dicsérjem.
Jézusról
többet hadd tudjak,
Tervéhez
jobban simuljak.
Szentlélek
Isten, jöjj, taníts,
Meglátni
Krisztus titkait.
Több, több
mire vágyom...
Adhasson
többet Igében.
Járjak vele
közösségben.
Halljam a
hangját szívemben,
Éljem az Igét
éltemben.
Több, több
mire vágyom...
Hallhassak
többet trónjáról,
Hol dicső népe
országol.
Visszajön Ő, s
és nem késik,
Országa nő,
megáll végig.
Több, több
mire vágyom...
Köszönöm a bejegyzéseket :) remenysegem.blogspot.com/?view=snapshot
VálaszTörlés