A
|
harc nem kerülhető el, azonban az Úr
felkészíti rá Dávidot (2Sám 18,1-18). Sok csatát megért már, ez a mostani
azonban más és nehezebb, mint az eddigiek. Miért? Mert a saját fia támadt ellene. Ellensége lett a saját háza népe.
Urunk is beszélt arról, hogy aki Őt követi, annak fel kell készülnie ilyen eseményre
is. Megtörténhet, hogy a saját házunk népe válik ellenségünké, Jézusért. Hányan
élték át, különösen zsidók, akik megismerték Jézusban a Messiást, és a családjuk erre
kitaszította őket. Amikor megszereti valaki
az Úr Jézust és Neki szenteli az életét, nem értik meg ezt azok, akik még csak
vallásosak, de nem teljesen az Úré a szívük. Mert azt még elfogadják, ha hisz
valaki, de amikor tanítvánnyá válik, problémákat okoz. Úgy élni, mint Jézus, összeütközést hoz. Mert
hívőnek könnyű lenni, a nehezebb a tanítványi élet. Harc nélküli tanítványságra
ne számítsunk, nincs ilyen. Ha valóban az Úré vagyok, a gonosz támadni fog, de
nem kell félni, mert az Úr hatalmasabb minden ellenségnél. Jézus legyőzte a
gonoszt.
Dávid kíméli Absolont. A lázadót is fiának tekinti, nincs bosszú a
szívében. Mi van a szívünkben? Megbocsátás vagy bosszú? Mert a megbocsátás az,
ami épít. Életet ad és előrevisz. Jóábot azonban a személyes bosszú vezérli,
képtelen megbocsátani, és így nem veszi komolyan a király parancsát. Amíg a
szívünk nem tisztul meg, amíg a bűn uralkodik bennem, képtelen vagyok azt
tenni, amit a Király kér. Jézusnak megtéretlen szívvel képtelenség
engedelmeskedni. A régi természetű szív nem akar Isten szava szerint
cselekedni, meg nem is tud. Az Úr
újjáteremtő munkájára van szükségünk, arra, hogy megtisztítsa vére által az
életünket. A Tőle kapott új természet válik képessé a megbocsátásra, az ige
szerinti életre.
Amíg nem az Úré az életem, teher az ige, nyűgnek érzem. Amikor élő
kapcsolatba kerülök Vele, minden megváltozik. Az Úr szava már táplálékká válik,
amire szívemből vágyakozom, amit egyre jobban szeretnék megismerni. Nem elég,
hogy én szólok az Úrhoz, hagyjam Őt is szóhoz jutni. A Biblián keresztül beszél
velünk.
Szakaszunk végén megláthatjuk Absolon lázadásának az okát. Önmagát
imádta, magának akart nevet szerezni, magyarán akart lenni valaki. Meg akarta
mutatni, hogy ő is ér annyit, mint az apja, sőt, még többet. Nem tudta elfogadni a
helyét, kivárni Isten döntését. Ő akart bizonyítani. Amikor mi akarjuk
megmutatni, mit tudunk, mennyit érünk, az mindig rosszul végződik. Nem
magunknak kell nevet szerezni, hanem azért vagyunk a világban, hogy az Úr nevét
ismertté tegyük az emberekkel. Jézus nevét állítsuk oda, mert Ő a Megtartó.
A Szentlélek Isten óriási léptekkel halad előre (ApCsel 11,1-18). Az első
gyülekezet tagjai képtelenek tartani Vele a lépést. A régi életük szokásai még fogva tartják
őket. Úgy gondolják, a Krisztus csak a zsidóké, ehhez keményen ragaszkodnak, és amikor meghallják, mi történt Cézáreában, vitatkoznak Péterrel. Olyan nehezen tudják meglátni, hogy Isten országa
nagy erővel nyomul előre, új korszak kezdődött, a kegyelem ideje, a pogányok
korszaka. Az evangélium átlépi az eddigi korlátokat, ledönti a falakat és eléri
a szíveket. Az egyház Isten munkája, ajtaja nyitva van minden nép és minden
ember előtt.
Hol tartok én? Bírom-e a tempót a Szentlélekkel, vagy én is
értetlenkedem? Mert a Lélek nem áll meg, nem elsősorban szervezetet hoz létre,
hanem embereket támaszt új életre. Ez az élet a teljes személyiségüket, eddigi
életmódjukat megváltoztatja. Ma is erre törekszik. Isten Lelke nem egy
felekezetet istápolgat, benne megtéretlen emberekkel, hanem Ő az embereket
veszi célba. Szíven akar találni az igével, mert a változást az ige viszi
végbe. Benne van az élet, és ha bejut a
szívbe, ott megfogan és gyümölcsöt terem.
Péter bizonyságot tesz mindarról, amit átélt. Elmondja, hogy ő is másképp
vélekedett, eszében sem volt pogányokhoz bemenni, de az Úr meggyőzte,
megváltoztatta a gondolkodását. Ez a nagy dolog, amikor az Úr meggyőz, és már
másképp látjuk az embereket vagy az adott témát. Engedjük magunkat Jézustól
meggyőzni, legtöbbször az a baj, hogy nem engedjük, mert mi mindent jobban tudunk.
Vegyük észre, hogy nem vallásról van elsősorban szó, nem azért küldi Pétert a
Szentlélek, hogy egy új vallási közösséget hozzon létre. Itt nem
létszámnövelésről van szó, hanem az örök életről. Kornéliusz is megértette, hogy nem
klubot kell váltania, hanem eljutni az üdvösségre. Az üdvösség Jézus által van,
kegyelemből. Ezért kell hallania az Úrról, az Ő életéről és munkájáról.
Hallani kell a keresztről, mert nélküle nincs üdvösség. Ma is az üdvösségről
van szó. Olyan könnyen megfeledkezünk erről. Nem az a lényeg, hogy valaki egy
felekezet tagja legyen, hanem arról, hogy megismerje az Üdvözítőt, és átélje
Isten drága kegyelmét.
Olyan igét kell hirdetni, ami által megtérésre jutnak az emberek. És Péter a Szentlélek által olyan igét
hirdetett. Jézust állította eléjük. Pál sem akart tudni másról, csak Jézusról,
és Róla is, mint megfeszítettről. Milyen igét hirdetek? Mit hirdetek egyáltalán?
Az ige nyomán árad a Lélek. Megnyílnak a szívek, új élet kezdődik
Cézáreában. Péter felismerte, hogy nem akadályozhatja Istent, ha Ő a pogányok
számára is megadja a Szentlélek ajándékát, az egy új korszak kezdete, ennek
örülni kell. Mert így Krisztusban egy új világ kezdődik, egymásra találhatnak a
népek, békesség lehet. Jézus nélkül azonban mindez elkerül bennünket. Ahol jelen van a Szentlélek, ott valóban
egyetértés van. Mert látják a Lélek munkáját, és így nincs torzsalkodás, csak
öröm. Öröm az Úrban. Mert amikor lelkek születnek újjá, ott mindig öröm van.
Van-e öröm a szívemben az Úr munkáját látva? Örülök-e, amikor valaki hitre jut
és újjá lesz az élete?
ÚJ SZÖVETSÉGED
ELFOGADOM
1.
Új szövetséged elfogadom,
Magam egészen odaadom,
Nem tartok semmit, legyen Tiéd,
Félelmeimtől irgalmad véd!
2.
Áttört kezedbe kezem teszem,
Ne engedd, kérlek, ha elveszem.
Láncolj magadhoz örökre már!
Nincsen itt részem, nincs, ami vár.
3.
Hű lenni nékem, tudom, nehéz,
De szívem, lássad, hű lenni kész.
Járva az utat, ha botlanék,
Emelj magadhoz keresztedért.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése