A
|
felhő felemelkedett, és ez azt jelentette, hogy Izráel népének is indulnia kell (4Móz 10,11-36). Akár akartak, akár nem, menni
kellett, és ők mentek is. Együtt mozdultak Istennel. A felhő által csodálatos
összeköttetésben voltak az Úrral. Most még örülnek és mennek, még tele vannak
lelkesedéssel, Isten előttük megy. Menet közben azonban meg kell tanulni, hogy
az Úr dönt, mikor és hol lesz a táborozás, és meddig maradhatnak egy helyen. Ezt
nehéz megtanulni, hiszen mi egészen mások vagyunk, mint Isten. Gyakran szívesen
időznénk még egy-egy szebb és jobb helyen. Jó az idő, és inkább túráznánk,
fürödnénk, mint vándorolnánk. De Isten megtanít: ez a világ nem végállomás, nem
itt kell letelepednünk. Azért is mozdítja meg őket az Úr és viszi tovább, hogy
el ne felejtsék: a cél Kánaán földje. Nem itt van a végállomás. Néha nagyon belefeledkezünk
ennek a világnak különböző állomásaiba, és elfeledjük a célt, a mennyet.
Azonban egy idő után úgy tűnik, jó volt a felhő jelenléte, segített a
vezetés, de azért emberi biztonságra vágytak. Kellett valaki, aki ismeri a
pusztát, aki tudja, hol lehet táborhelyet találni. Mivel midjánita, ismeri a
pusztát, mint a tenyerét. És ez egy kicsit bizalommegvonásnak tűnik. Mózes is
átéli, hogy nehéz csupán Istenre hagyatkozni. Vágyakozik emberi biztosítékra. Mennyire
így vagyunk mi is, inkább bízunk az emberi támaszban, mint a hitből való
vándorlásban. Mennyire ragaszkodnak Hóbábhoz, ne hagyj el minket, pedig gyakran
éljük át, hogy az emberi támaszok elhagynak. Az Úr Jézust pont akkor hagyták
magára a tanítványok, amikor a legnagyobb szüksége lett volna rájuk. De az Úr
nem roppant ebbe bele, mert tudta, hogy az Atya mindenkor Vele van.
Elindultak, és az Úr szövetségládája vonult előttük, hogy pihenőhelyet
keressen nekik. Az Úr szabadította ki őket Egyiptomból, és a vezetésüket
vállalja, mindenkinél jobban ismeri a terepet. Így megy előttünk a jó Pásztor, ismeri a jó pihenőhelyeket, és ezek a
helyek nem azonosak azokkal, amiket mi jó helyeknek, jó megoldásoknak gondolunk.
A mi megoldásaink gyakran kudarcot vallanak, Isten megoldásai életet jelentenek.
A vallási vezetők továbbadták Jézust Pilátusnak, elbújnak mögé (Lk 23,6-12).
Hozza meg ő a halálos ítéletet. Rá lehet
majd fogni, nem mi voltunk, hanem ő. Hányszor mi is elbújunk, nem vállaljuk
magunkat, rossz döntéseinket. A másikra hárítjuk, ahogyan Ádám és Éva is tette.
És végül Istent tesszük felelőssé.
Azonban Pilátus is továbbpasszolja Jézust Heródesnek. Így azután ő is
lehetőséget kap a Krisztussal való találkozásra. Nem számít ugyan rá,
váratlanul találja magát szembe Jézussal. Nem készült erre a találkozásra, de
Isten mindenkinek ad lehetőséget, neki is. Ahogyan az apja, Nagy Heródes is
meghallotta a Megváltó születéséről való hírt, a fiú is hall róla, sőt, találkozhat vele. Alkalma nyílik szembesülni önmagával és apja bűnével, hogy
meg akarta öletni a gyermek Jézust. Azonban ő nem akar ezzel szembesülni, nem
kér bocsánatot. Csodára vágyik, és nem kegyelemre. Pedig a kettő között óriási a
különbség. Te mit vársz Jézustól? Csodát, vagy Őt magát, az Életet? Olyan kevéssel beérjük, pedig Ő sokkal többet
akar adni a világ alamizsnájánál, igazi életet kínál. Kell-e ez nekem?
Kiderül, hogy Heródes már jó ideje szerette volna látni Jézust, ám nem tett
érte egy lépést sem. Így nem megy. Ha látni akarom, ha találkozni szeretnék
Vele, el kell indulnom Felé. Mennyi minden felé elindulunk, gyakran óriási
távolságot megteszünk egy olcsóbbnak tűnő járműért, egy jó üdülésért, de
mennyit teszek Jézusért?
Heródes nem megy Jézus után. Miért? Mert nem akar leszállni a trónról, és
úgy gondolja, igazán nincs is Rá szüksége. Ő a király, mindent el tud intézni,
minek neki a Krisztus? Hányszor mi is így gondolkodunk, megoldjuk mi, nincs
szükségünk segítségre.
Jézus nem válaszolt neki semmit. Aki nem őszintén és nem a maga életére
nézve kérdez, az válasz nélkül marad. Benne van az is: van, amikor nem kell válaszolni,
nem lehet tovább foglalkozni valakivel, mert úgy sem lesz eredménye.
Heródes magatartása bepillantást enged a mi szívünkbe is. Hányszor
kihasználjuk erőfölényünket tehetetlen emberekkel szemben. Jézus meg van
kötözve, így könnyű vele hősködni. És olyan jó látni, hogy Ő nem fenyegetőzik. Nem
mondja, majd megkapjátok a magatokét. Csendben tűri a megaláztatást.
Urunk a kereszt kapujában is megbékéltet két embert. Az Ő jelenléte
eltávolítja a válaszfalakat. Azonban az
szomorú, hogy a Jézus ellen való döntésben értenek egyet. Milyen jó lenne, ha
nem a Jézusellenesség, hanem a Mellette való kiállás egyesítené az embereket.
Dönts Jézus mellett, a Tőle kapott kegyelem által békülj meg a másikkal.
Itt van Isten köztünk
1. Itt van Isten köztünk: Jertek őt imádni, Hódolattal elé állni. :/: Itt
van a középen: Min -
den csendre térve Ő előtte hulljon térdre. Az, aki Hirdeti S hallja itt
az Ígét: Adja néki
szívét!
2. Itt van Isten köztünk: Ő, kit éjjel-nappal Angyalsereg áld s
magasztal. :/: Szent, szent,
szent az Isten! Néki énekelnek A mennyei fényes lelkek. Halld, Urunk,
Szózatunk, Ha
mi, semmiségek Áldozunk Tenéked!
3. Csodálatos Felség, Hadd dicsérlek Téged: Hadd szolgáljon lelkem Néked!
:/: Angya -
loknak módján Színed előtt állván Bárcsak mindig orcád látnám! Add nékem
Mindenben
Te kedvedben járnom, Istenem, Királyom!
4. Általjársz Te mindent; Rám ragyogni engedd Életadó, áldott Lelked! :/:
Mint a kis vi-
rág is Magától kibomlik, Rá ha csöndes fényed omlik: Hagyj Uram, Vidáman
Fényessé-
ged látnom S országod munkálnom!
5. Egyszerűvé formálj Belső, lelkiképen, Békességben, csöndességben. :/:
Tisztogasd
meg szívem: Tisztaságod lássam Lélekben és igazságban. Szívemmel Mindig
fel-
Szállhassak sasszárnyon: csak Te légy világom!
6. Jöjj és lakozz bennem: Hadd legyen már itt lenn Templomoddá
szívem-lelkem! :/:
Mindig közellévő: Jelentsd Magad nékem, Ne lakhasson más e szívben; Már
itt lenn
Mindenben Csakis Téged lásson, Leborulva áldjon!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése