V
|
oltak, akik
nem elégedtek meg a templomba járással, hanem egy hosszabb időre az Úrnak
szentelték magukat, Neki akartak szolgálni (4Móz 6,1-21). Ők voltak a názírok,
ennek külső jelei is voltak, mutatta az emberek felé, hogy ők most Istennek
szentelték magukat, az Ő parancsát hajtják végre, és ezt a környezet is
tiszteletben tartotta. Ezeknek az embereknek a szívét mély Isten utáni vágy
töltötte be, és ezért mindent feladtak egy időre, hogy még közelebb kerüljenek
Hozzá. Van-e bennünk is ilyen vágyakozás: egy időre koncentráltan Istenre
figyelni? Mindent megteszek azért, hogy minél jobban megértsem, mit akar Isten,
és ennek alárendelem a mindennapi dolgaimat is? A názírok számára Isten volt az
első, mindent a Vele való mély kapcsolatnak rendeltek alá, és igyekeztek
megcselekedni Isten megértett akaratát.
Voltak olyan názírok is, akiket Isten már az anyaméhben elhívott magának, és ezt kijelentette a szülőknek is. Vagy maga a szülő ígérte, majd szentelte az
Úrnak gyermekét. Sámson is názír volt. Azonban ő nem teljesen őrizte meg magát
a világtól. Pedig pont ez volt a lényege ennek a fogadalomnak: megőrzöm magam
tisztán a világtól, az Úr számára. Jakab levele szerint ez már minden hívőre
érvényes. Nem szükséges názírfogadalom, de Krisztust követni azt jelenti, hogy Neki
szentelem magam, nem csupán egy bizonyos időre, hanem az egész életemre nézve.
És aki az Úrnak szenteli magát, az megőrzi önmagát tisztán a világtól. A világ
ma is igyekszik beszennyezni az embert, nem véletlen, hogy názírok nem ihattak
alkoholos italt, mert az alkohol hatása nem segíti elő az Úr megismerését, az
ige megértését. Pál is azt tanácsolja, hogy bor helyett Szentlélekkel töltekezzenek
be a hívők. Isten kitölti Szentlelkét Krisztus által a szívünkbe, és Ő elvégzi
bennünk a munkát. Megtanít mindenre, amit tudni kell és érdemes, és vezet az
élet útján. Nincs szükségünk pótszerekre. Akié a Fiú, azé az élet, és akié a
Fiú, annak nincs szüksége más vezetőre, mert a Pásztor jár előtte.
Amennyiben beszennyeződik a szívünk, meg lehet tisztulni. De már nem kell
különféle áldozati szertartásokat elvégezni, amiért áldjuk az Urat. Ő bemutatta
az áldozatot, és ez minden bűnre érvényes, vére minden szennytől megtisztít.
Jézus áldozata elégséges.
Az Úr Jézus megy tovább a maga útján, halad a kereszt felé (Lk 22,7-23).
Nem sértődik meg Júdás árulása miatt sem, ez még jobban megerősíti abban, hogy
a keresztre szükség van. Még az elhívott tanítványok sem tudnak megváltozni, a
bűntől megszabadulni az Ő kereszthalála nélkül. Nem elég követni Jézust, meg
is kell Őt ismerni, meglátni Benne az Isten Fiát, és leborulni Előtte.
Leborulni és kegyelemért esedezni, ez fontos, mert ha kimarad, ha nem látom meg
Benne az Istent, és magamban az elveszett bűnöst, marad a régi, gonosz
természetem. Új élettel csak Ő tud megajándékozni. Ezt tartja az Úr szem előtt, és megy tovább, így teszi lehetővé, hogy vallás helyett élő hit, élő kapcsolat
legyen köztünk és közte. A kereszt teszi lehetővé, hogy bennünk is történjen
valami.
Mintha mi sem történt volna, és mintha nem a kereszt lenne a következő
állomás, úgy szervezi meg a húsvéti vacsorát. Jézus nem enged a hangulatnak, a másokból áradó gonoszságnak, csak
felfelé figyel. Hányszor az érzelmek, hangulatok határozzák meg a
magatartásunkat. Jézus ugyanolyan most is a tanítványok felé, mint korábban
volt. Pedig tudja, mit tett Júdás, és Péter elkövetkezendő tagadása is előtte
van. Mégis feladatot bíz Péterre is, bízik Benne, lehetőséget ad a számára.
Csodálatos Urunk van, folyamatosan megbízik bennünk, annak ellenére, hogy
ismeri szívünket és életünket.
Még most is jelzéseket ad a számukra, amit mond, az úgy fog megtörténni,
és ezen el kell gondolkodniuk, Jézus több, mint ember. De hányan gondolkodnak
el ma ezen, hogy mennyire jól látja az életet Jézus, tudja, mi fog történni, jól szervezi
meg a dolgokat, és akit Ő elkezd vonzani, az jönni is fog, ott a találkozás
megvalósul. Figyelek-e Rá? Engedelmeskedem-e hittel a szavának? Mert ilyen
hitet vár, ami Péternél és Jánosnál látható. Nem kérdeznek, nincs kifogásuk,
mennek és teszik, amit az Úr mond.
Az úrvacsora szereztetésére is sor kerül, elrendeli az Úr, hogy ezt
cselekedjék az Ő emlékezetére. Vagyis rendszeresen törjék meg a kenyeret, és ez
emlékeztetni fogja őket arra, mit tett értük Jézus. Rendszeresen fel kell
eleveníteni a kereszt titkát, látnunk kell, mibe is került Istennek a mi
megmentésünk. Mindennap meg kell erről emlékezni. Állj meg, és lásd, mit tett
érted az Úr. Még az étkezéshez használt kenyérnek is Őt kellene eszünkbe hozni.
Meg kell, hogy indítson ez a szeretet. Így szeret az Úr. Nincs Hozzá fogható.
Ezt abból is láthatjuk, hogy Júdás is részt vehet ezen az eseményen, ő is
kap kenyeret, és ihat velük együtt a kehelyből. Még mindig van esély,
megvallhatná: Mester, elárultalak. De úgy tűnik, nem jól ismeri Jézust. Nem
jutott el a szívéig a bűnbocsánat lehetősége. Nem ismerte fel, hogy ha megvallja,
amit tett, Jézus nem elveti, hanem könyörül rajta. Ő nem olyan, mint mi, ilyet
tettél, akkor elmegyek, itt hagylak, és nem bocsátok meg. Ő azért jött, hogy
magára vegye a legrettenetesebb bűnöket is. Júdás bűnéért is meghalt. A Te
bűnödért is, de látod-e ezt? Élj még ma a kegyelemmel, jöjj, hozd minden
nyomorúságodat, Ő nem vet el téged.
Mily drága nékünk ez a jó hír
Mily drága nékünk ez a jó hír,
Mily édes öröm telten zeng!
Halljátok a nagy szabadítást,
Mely Jézusban lett a mienk!
Ó bízd magad e kegyelemre,
Mely gazdagon árad feléd,
Váltságát tedd a magadévá,
Hidd, az számodra is elég.
Leszállott a mennyei fényből,
Elhagyta dicső hazát,
Hogy eltörhesse rabbilincsünk,
Hogy hintsen az éjbe sugárt.
Ó bízd magad e kegyelemre...
Ó jöjj el hatalmas urunkhoz,
Fáradt, szomorú, jer ide!
Érted gyötrődött a kereszten,
Hát bízva jöhetsz elébe.
Ó bízd magad e kegyelemre...
Csak Jézus az, aki segíthet,
Üdvöt nem ad más, csakis Ő.
Itt áll, és türelmesen vár még.
Mit késel? Nincs már sok idő!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése