S
|
zólt a
szabadulás örömhíre, az Úr készíti népét a nagy napra, és elmondja, nem lesz
ahhoz fogható (Ézs 56,1-12). Öröm napja
lesz, mert nem kényszerből mennek haza, ez nem olyan lesz, mint a fogságba
menetel, hogy az ellenség bilincset rak rájuk, és nincs más választásuk,
menni kell. Az Úr hív, és aki ezt a
hívást meghallja, örömmel indul haza. Az
Úr követése ma sem kényszerű dolog. Nem arról van szó, hogy nincs más, ezt kell
szeretni. Azt akarja, hogy Őt megismerve önként és szeretettel induljunk Hozzá.
Ma sokan egy szükséges rosszként élik meg az Istennel való kapcsolatot.
Beleszülettem a vallásomba, eleget kell tenni az elvárásoknak. A gyülekezet
helye nem fogorvosi rendelő, nem foghúzásra, kínzásra megyünk. Az az áldás
helye, az imádság háza, ahogy azt olvassuk (7). Az istentisztelet helyén maga az
Úr vár ránk, örül annak, aki szívből jön, aki keresi Őt. A fogságból, a
szolgaság házából örömmel távozik az ember. Nem mondja, inkább maradok. És aki
a bűnt, a világot szolgaságként éli meg, az örömmel indul, amikor leoldják
bilincseit. Kövessük Urunkat örömmel és hálaadással.
Aki hazamegy, és megtapasztalta az Úr szabadítását és közelségét, illetve
ennek a világnak pusztító hatalmát, az örömmel engedelmeskedik az Úr törvényének.
Meglátja benne az életre, a Krisztushoz vezérlő mestert. Ami azt jelenti, hogy felismerem: a magam erejéből
nem tudok Isten akaratának eleget tenni, szükségem van a Megváltóra. De azt is üzeni: most már látom, hogy Isten szava
nem rablánc, hanem fontos segítség az élet útján.
Igénk azt mondja, boldog ember az, aki cselekszi Isten szavát. Boldog, aki ragaszkodik az Úr napjához,
mindent megtesz, hogy az a nap szabad legyen az Úr számára. Mert az Úr napja
azért van, hogy Vele lehessünk. Jöjjünk Hozzá, mint gyermek az Atyjához. Mert
Isten vár, Ő minden akadályt elhárított, lebontotta Jézus Krisztusban a
válaszfalakat, jöhet a vámszedő, a parázna, a tékozló fiú. Miért? Hogy
jelenlétében átalakuljon az élete. Nem azért, hogy minden ugyanúgy menjen tovább,
ha kiléptünk az Atya házából, hanem, hogy megváltozott élettel haladjunk a
keskeny úton.
Isten országában minden másképp van, gyermeket és testvért kap még a
gyermektelen is. Isten országa az élet birodalma. Hányan élték meg, hogy
gyermeket kaptak a hívő fiatalban. Mint például Pál apostol Timóteus
személyében. Isten hatalmasan munkálkodik övéi életében. Az Úr még gyűjt a már
egybegyűjtöttekhez. Ezt végzi most. Még
gyűjt, de nem tudjuk, meddig tart ez.
Figyelmezteti az őrállókat, akik már az övéi, akikre feladatot bízott,
hogy csak Neki éljenek. Rámutat: fel kell számolni az Úr ereje által a telhetetlenséget, és Krisztusban megtanulni
a megelégedettséget. Nagyon mai kép, amit a próféta leír, a tehetetlenség
annyira jellemző ránk. Az a cél vezérel, hogy sokkal jobban éljünk holnap, mint ma.
És ez az Úrral és az egymással való kapcsolat rovására megy. Az Úr átvállalja a
megélhetésünk gondját, és azt üzeni, elég minden napnak a maga baja. Bárcsak eljutna ez a szívünkhöz, és komolyan
vennénk. Ha így teszünk, felszabadulunk az aggódás alól, és teljes szívvel Neki
élünk.
Urunk elmondja, kik a boldogok, és ez nem általános, mindenkire érvényes
tétel (Lk 6,20-36). Boldogok azok, akik belépnek Isten országába. Ott akkor is
ez a jellemző, ha közben különféle nyomorúságokon kell keresztülmenni. A
boldogság nem a külső körülményektől, az anyagi, a családi állapottól függ,
hanem az élő Istennel való élő kapcsolattól.
Boldog, aki átéli lelki szegénységét, Istenre szorultságát, mert így léphet
be Isten országába. Ez a szoros kapu. A
lelki szegénység az a szoros kapu, amin be kell lépnünk ahhoz, hogy életre
jussunk. A laodíceai gyülekezet vallomása ma sok emberé lett: meggazdagodtam,
nincs szükségem semmire. Nincs szükségem még Istenre sem, mert megoldom én.
Lassan már a feltámadást sem várják, mert megoldjuk a virtuális valóság
segítségével. Azonban ez nem az, amit az Úr kínál. Aki kimondja: szegény,
nyomorult bűnös vagyok, az átélheti Isten kegyelmét Krisztusban, és új életet
kap.
Aki Isten országának polgára, az boldog, mert az Úrhoz tartozik. Kapcsolatban
van az élő Istennel, és ez feltölti, erőt és célt ad. Azonban jajt is mond az Úr,
mégpedig azoknak, akik elutasítják az Ő országát. A jaj az életfelfogásunk
következménye. Isten nélkül jajok jönnek személyes életünkbe. Ezek a jajok
Isten ítéletében fognak realizálódni. Aki a világtól várja a vigasztalást, a
dicséretet, az áldást, az nem kapja meg ezeket Isten országában. Aki viszont
megtagadja magát Jézusért, az életet nyer. Az élet Krisztusban van.
Mindig azokhoz szól az Úr, akik hallgatják. És amit mond, mindig az
igehallgatókra vonatkozik. Azért mondja, hogy aszerint éljünk. Isten országában
más a rend, és ott már más szívvel élnek az emberek. Itt már új természettel
rendelkeznek, mert amit az Úr mond, az az atyáinktól örökölt természetből nem
telik. A régi természetre a harag, a
bosszú, a megfizetés a jellemző. Azonban, aki Isten Szentlelke által újjászületik, az képes lesz szeretni az ellenséget is. Isten országának ez a
többlete. Ez az, ami megkülönböztet a világtól. Azonban ezt senki nem tudja
csak úgy megvalósítani. Újjászületés nélkül ez nem megy. Csak Krisztusban és
Krisztussal tudunk így élni.
Az áldás, az imádkozás, a másik orca odafordítása, az alsóruha odaadása
nem magától értetődő. Csak az képes rá, aki tudja, hogy Jézus Önmagát adta oda
érte. És aki szereti ezt az Urat, az
maga is képessé válik engedelmes hit által úgy élni, mint Ő. Isten országát ez
a fajta életmód teszi kívánatossá az emberek előtt. Nem elméleti meggyőzésről van szó, hanem
Krisztus bűnösök iránti szeretetének, kegyelmének a megtapasztalásáról. Ő is
imádkozott ellenségeiért a kereszten, majd utánament a tagadónak. Urunk
bemutatta Isten országa törvényeit. És ezek a törvények az Ő szeretetéből és
kegyelméből táplálkoznak. Ezek az emberért, az életért vannak.
Örvendj, egész föld, az Istennek
1. Örvendj, egész föld, az Istennek, És énekelj szép zengéssel! Nagy
dicsőségét szent
nevének Mindenek dicsérjék széjjel. Mondjátok ezt az Úr Istennek:
Csudálatosak dolga -
id, Erősséged nagy, hozzád esnek Hízelkedvén ellenségid.
2. A te isteni felségedet E földön mindenek áldják, És dicsőséges szent
nevedet Ének-
léssel magasztalják. Jertek, és ezt jól meglássátok, Minden jól ide
figyelmezz: Istennek
mily csudálatosak Dolgai az emberekhez.
3. A tengert és a folyóvizet Megszárasztja, hogy a népnek Lábuk szárazon
által mehet,
Min szíveink örvendeznek. Országa megmarad örökké, Szeme lát minden
népeket, akik
feltámadnak ellene, Előmenetük nem lehet.
4. Áldjátok a mi Istenünket, E földön minden emberek, Dicsérjétek az ő
szent nevét
Nagy zengéssel, minden népek. Mert életünket ő megadá Az ő nagy
kegyességéből,
Lábainkat meggyámolítá, Oltalmazván eleséstől.
5. De minket igen megpróbálál És megkesergetél, Isten. Megolvasztál és
megtisztítál,
Mint ezüstöt, a nagy tűzben. Te minket, szegény szolgáidat Adál ellenség
tőriben, Kik
hevederrel tagjainkat Megkötözék nagy erősen.
6. Mi fejünkre népet ültetél, Mint a barmok, terhelteténk; Nagy árvizeket
ránk eresztél,
Sebes tűzön általmenénk. De te kihoztál, Uram, minket, Megenyhítél,
megnyúgotál,
Templomodban azért tégedet Dicsérlek szép áldozattal.
7. - - -
8. Jertek, halljátok, hadd beszéljem Tinéktek, istenfélőknek, Amiket
Isten tett énvélem,
Mily kegyesen tett lelkemnek! Hogy szájammal hozzá kiálték, Ottan
meghallgata en-
gem, Azért beszédével nyelvemnek Mindenkor őtet dicsérem.
9. - - -
10. Légyen áldott a nagy Úr Isten Az ő nagy kegyességéért, Ki
meghallgatott kérésem-
ben, És kegyelmesen hozzám tért!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése