B
|
abilon
elbukik, a magasból a porba jut (Ézs 47,1-15). Mindez nem véletlen, az
Örökkévaló Isten munkája mindez. Népének szabadítást készít, és mivel Babilon
túllépte hatáskörét, mennie kell. Szállj le, és ülj a porba! Komoly felszólítás
ez, ami bűnbánatra hív. A porba ülés a bűnbánat jele. Szállj le a trónról, add
át azt az Úrnak, és tarts bűnbánatot. Nekünk szól mindez, szálljunk le a
trónunkról, és engedjük azt át az Úr Jézus Krisztusnak. A trón Neki készült, az
Ő uralma jelent áldás majd a számunkra. Amíg én ülök szívem trónján, rossz
irányba mennek dolgaim, mihelyst azonban Ő veszi át a vezetést, minden
megváltozik.
Babilon nem gondolta, hogy uralma véget érhet, hogy a magasból a mélybe
kerülhet. De sokszor gondoljuk mi, hogy a jó életkörülményeink, magas
pozíciónk, jó vagyoni állapotunk örökre megmarad. Örökre úrnő maradok, gondolta
ez a birodalom, és nem vette észre, hogy nem is úrnő. Nem látta meg, hogy
Istentől kapta a lehetőségeit, de visszaélt élt vele. Jó, ha látjuk: mindaz,
amit ez a világ kínál, elmúlik. Aki fönt van, nagyon hamar lentre kerülhet. Jó,
ha már most keressük alázatos szívvel az Urat, és segítségül hívjuk az Ő nevét.
Az igazi érték a kegyelem, az az igazi gazdagság, amikor belépünk Isten
országába. Feltárul az Úr országának minden kincse előttünk. Mert az igazi kincset
és mindazt, amire szükségünk van, az Úr Jézusban kapjuk meg. Minden Őbenne
érhető el.
Azt is fontos látnunk, hogy Isten országában másképp mennek a dolgok. Aki
ott nagy akar lenni, az legyen mindenki szolgája, mondja az Úr Jézus Krisztus. Bár
meglátnánk és komolyan vennénk ezt. Lehullna sok-sok magunk vállalta teher a vállunkról,
és fölösleges fáradozás. Krisztus azt kéri, köztünk, a gyülekezetekben ne az
legyen a rend, mint a világban.
Gonoszságodban bíztál, mondja az Úr, ez a világi szemlélet és indulat,
majd megoldjuk a magunk módján. Minden sikerülni fog, mert mi meg tudjuk
oldani, van összeköttetésünk, meg nem is tudja senki, mi történik a háttérben. A
gonosz megtéveszt, elhiteti: ha nem hiszünk Istenben, minden rendben van, és
azt teszünk, amit akarunk. Azonban az ige rámutat: rossz gondolkodás ez, mert
Isten tisztában van az életünkkel. Nem attól függ az Ő hatalma, hogy ki hisz Benne. Tőlünk függetlenül örökkévaló Isten az Úr. Bölcsességed és tudományod
csalt meg téged - mintha a mai kor leírása lenne. Tudományunk azt súgja, nem
kell már Isten, mindent el tudsz intézni magad. Mindenre van megoldásod.
Azonban oda kell állnunk az Úr elé ítéletre. Másrészt a saját megoldásaink nem
hoznak eredményt. A bálványok tehetetlennek bizonyulnak. Meg kellene látnunk
nekünk is: az egyedüli jó megoldás Isten segítségül hívása. Azért jött el az
Úr Jézusban a földre, hogy könnyebben megközelíthessük. Ismeri életünket, látja,
hol szorít a cipő, és ha Hozzá fordulunk, nem hagy cserben, megkönyörül
rajtunk. A bálványok cserbenhagynak, mert nem is segíthetnek. Ami nem él, amit
mi találtunk ki, az nem tud segíteni. Azonban az Úr várja kiáltásunkat. Várja,
hogy őszintén Hozzá menjünk, és elmondjuk, mi a probléma. Uram, becsapódtam, a gonosz
megtévesztett, a bűn leuralt, bálványaim magamra hagytak, bocsáss meg, most már
Tied akarok lenni. Ismertesd meg velem
igédet, és könyörülj, hogy útmutatása szerint járjak. Oltalmazz, hogy semmiért
ne hagyjam el a keskeny utat. Igen, csak a keskeny út visz az életre. De azon
járunk-e? Nem a széles, a többség által járt utat válasszuk-e? Nem a sokak
által igénybe vett megoldásokat éljük-e? Ha igen, Uram, szabadíts meg ettől, és
tégy késszé a Te nyomodban való haladásra.
Keresztelő János igehirdetése újat hozott, megmozgatta az embereket,
rámutatott: nem mehetnek úgy tovább a dolgok (Lk 3,21-38). Nem elég csak
elmenni a templomba, bemutatni az áldozatot, és tovább vétkezni, semmibe venni
Isten törvényét. Csak akkor lesz változás, ha megvalljuk bűneinket, és kérjük
az Úr kegyelmét. A keresztelés kifejezi: Isten eltörli kegyelméből a bűnt, a
múltat, és egy újat készít. A régi ember belefulladt a folyóba, és immár egy új
ember jön fel a vízből. Jézus Krisztus kereszthalála által megy ez végbe. Aki
hisz Őbenne, és bűneit megbánva érkezik Hozzá, és szeretne új életet élni, azt
a vér megtisztítja. Jézus nem egy vallási közösséget hozott létre, hanem
megtisztult, újjászületett emberek tanítványi közösségét. Azt jelenti ez,
hogy újonnan születve, Tőle tanulok, úgy akarok élni, mint Ő. Most már az Ő szava az
életem iránytűje. Nem a világhoz szabom a dolgaim, nem az az a lényeg, hogy a
különböző korokban hogyan gondolkodnak az emberek, hanem az: Mit mond az Úr.
Az Úr Jézus is eljött a Jordánhoz, és megkeresztelkedett. Jelzi: ez Isten
akarata, és amit Isten akar, azt az Úr is magára veszi, annak enged. Nem azért
keresztelkedett meg, mert bűnös, hanem azért, hogy jelezze, magára veszi a bűneinket.
Csak Általa van szabadulás. Őt nem lehet kihagyni. A keresztyén élet nem más,
mint Jézus tanítványának lenni. És ez nem elmélet, hanem gyakorlat. Azért vállalja
a bemerítkezést, mert vállalja a bűnös embert. Mindenki láthatja, hogy nem kell
félni, mert az Atya megbocsátó kegyelmét hozta el.
Jézus megkeresztelkedett és imádkozott, ez fontos, imádkozott a
megkeresztelkedésekor, tehát az Atya elé állt. Imádsága azt jelzi: itt vagyok,
és kész vagyok, Atyám, akaratod cselekvésére. Az imádság mindig azt jelzi, készen
állok, a Tiéd vagyok, Uram. Itt vagyok, és kezdj velem, amit akarsz. Amikor imádságban az Úr
elé járulunk, lemondunk a magunk elképzeléseiről, és úgy állunk fel és megyünk
tovább, hogy azt tesszük, amit Ő mond nekünk. Az imádkozás meghódolás az
örökkévaló Király előtt. Hódoljunk meg ma is Előtte, és kérdezzük: mit akarsz,
Uram, hogy cselekedjem. És ha megértettem, menjek, és tegyem azt.
Jézus kifejezte: kész Isten akarata cselekvésére, és nem marad el a
válasz. Érkezik a Szentlélek. A Szentlélekre van szükségünk Isten akarata
cselekvéséhez. Nem a magunk erejével, hanem a Szentélekkel, pünkösd tüzével
küld az Úr. Szózat is hangzik: Te vagy
az én szeretett Fiam, benned gyönyörködöm. Mi is rá figyeljünk, Benne gyönyörködjünk.
Vagyis egyedül Rá hallgassunk.
"Szólj, szólj hozzám, Uram, mert szolgád hallja szódat!"
1. "Szólj, szólj hozzám, Uram, mert szolgád hallja szódat!" Így
mondom, mert magam
rég annak érezem. Hadd járjak utadon, hadd várjam égi jódat Hű szívvel
szüntelen, hű
szívvel szüntelen.
2. Adj lelkedből erőt, hogy értsem és szeressem Elrendelt utamat s minden
parancso-
dat. Egy vágyat hagyj nekem: hogy halljam és kövessem Szent igazságodat,
szent
igazságodat.
3. Nincs oly tudós sehol, ki megtanít utadra, A bölcs nem fejti meg
törvényedet sosem;
Te fejted meg nekünk, te, hű szíveknek Atyja, Kinek szavát lesem, kinek
szavát lesem.
4. Te nagy csodáidról bár fennszóval beszélnek És fennen hirdetik
felséges rendedet,
Ha nem te szólsz, Uram, a szó fülig ha érhet, De szívig nem mehet, de
szívig nem me -
het.
5. Szólj, szólj, én Istenem! - szól hangodból a jóság, A lelkem megfeszül
s a hallásban
segít, És szódban meglelem az örökkévalóság Jó édességeit, jó édességeit.
6. Szólj és csitítsd a bút, mert bú és kín gyötörnek, Szólj, hogy legyen
szavad ír s gyó -
gyító erő; Szólj, dicsőséged úgy még szebben tündökölhet, És mindörökre
nő, és mind-
örökre nő.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése