J
|
úda személye
kerül most előtérbe, az ő leszármazottai közül érkezik majd a földre a
Megváltó, ezért az ő személye fontos a számunkra (1Móz 38,1-30). Elsősorban azt
láthatjuk meg, hogy ő sem bűn nélküli. Tele van az élete és a családja
nyomorúságokkal. Ezen a történeten is átragyog Isten csodálatos kegyelme.
Elhívása nem a mi igazságunkat, jóságunkat domborítja ki, hanem az Úr annak
ellenére való kegyelmét. Az üdvtörténetbe való becsatoláshoz nincs köze emberi
érdemeknek, minden kegyelemből történik. Így van ez a mi életünkben is, nem
azért lehetek Isten népe tagja mert rendben vagyok, hanem azért, mert az Úr a bűnösöket jött
hívogatni és a betegek számára kínálja orvosságát. Amennyiben látom lényem
beteg voltát, segítségül hívhatom Őt. A bűnre nincs más hatásos orvosság, csak
egyedül a kegyelem.
Júda különválik testvéreitől, megnősül, gyermekei születnek. Az első fia
meghalt, felesége pedig özvegyen maradt. Nem tudjuk mi húzódott meg a halála
mögött. De Júda házát sem kerüli el a tragédia.
Ő sem kivétel. A hívő élet nem jelenti azt, hogy biztosan elkerüli
életünket a baj, a nyomorúság. Hanem azt, hogy ezekre az időszakokra is kínálja a segítségét, vigasztalását a mi Urunk. Isten ereje által talpra lehet állni és újat lehet
kezdeni. Ez egy nagyszerű üzenete a Bibliának, Jézussal újra lehet kezdeni életünket,
tovább mehetünk ott, ahol más összeroppan, vagy elveszíti életének további
értelmét.
Júda a sógorházasság törvénye szerint következő fiát adja Támárhoz. Ez a
törvény azt jelentette, hogy a születendő első fiú a meghalt testvér nevét
viszi tovább, ő lesz az örököse. Ónán
nem akarta ezt vállalni. Tehát a bűne az volt, hogy nem akarta, hogy általa
gyermeke, utóda maradjon meghalt testvérének. Ez a tette megítéltetett.
Támár miután Júda nem teljesítette ígéretét és harmadik fiát nem adta
hozzá cselhez folyamodott. Támár is belekerül ennek ellenére Jézus vérvonalába.
Ilyen a kegyelem. Megdöbbentő, felemelő, bűnös szívet megtisztító.
Ebből a történetből még szeretném, ha meglátnánk Júda magatartásában a
saját képmutató életünket. Júdakönnyedén elítéli Támárt, amikor meghallja,
hogy paráználkodott, azonban magát nem ítéli meg, pedig ő is azt tette. Milyen
könnyen pálcát törünk más felett és nem látjuk meg saját bűneinket. Kettős mércét
alkalmazunk, és nem tartjuk érvényesnek magunkra azt a törvényt, ami alapján
másokat bírálunk. Engedjük, hogy az Úr leleplezze szívünket és merjük vállalni
saját bűneinket. Alkalmazzuk magunkra Isten Igéjét, hiszen az Ige azért
adatott, hogy a magunk életét tegyük mérlegre általa.
Nagyszerű hírt közöl velünk Pál apostol, szabad az út az Atyához (Rm
5,1-5). Mintha a tékozló fiú történetét mondaná el tömören. Nagy örömmel kiált
fel és mondja, jöjjetek Istenhez, mert nyitva van a kapu. Nyitva van a kegyelem
kapuja, és mindenki, aki eddig messze járt a bűnök útján, megbánva azokat, hazajöhet. Nagy mélységekből, a halál széléről is jöhetünk, sőt az apostol azt
szeretné, ha mindazok meglátnák a szabad jelzést, akik úgy vélték nincs már
számukra lehetőség, nincs esélyük újrakezdeni.
Azt is elmondja, hogy az út Jézus Krisztus által vált szabaddá. Ő
távolította el kereszthalála által a sorompót, ami eddig utunkat állta. Aki
ezen az úton hazatalál annak békessége lesz. Mert az igazi békesség az atyai
házban található. Csak otthon lehet békességünk az Atya irányítása alatt.
Álljunk rá a hazafelé vezető útra, ne féljünk tőle, mert az Úr azt akarja, hogy
a bűnös megtérjen és éljen. Ha Jézusban közeledünk, semmi sem választhat el az
Atya szeretetétől minket, jöjjünk bátran.
Azonban az apostol a szenvedésről is beszél, amiről mi nem nagyon
szeretünk hallani. A mai ember igyekszik elkerülni minden szenvedést, pedig a
szenvedés segít a növekedésben. Sőt igazán ott van belső, lelki növekedés ahol
merik vállalni a szenvedésekkel való szembenézést. Ma sokaknak az a problémája,
hogy mindig a könnyebb az egyszerűbb megoldásokat választják, azonban, aki nem
tanulja meg felvállalni a szenvedést lelkileg megbetegszik. Az Úr ad erőt
szembenézni a nehéz dolgokkal. Tegyük mindig első helyre a problémás dolgainkat,
fogjunk neki először a nehéznek és ne halasszuk későbbre. A halogatás nem
megoldás, nem épít, hanem inkább gyöngévé tesz. Az Úr is szembefordult
keresztjével, nem menekült el előle, hanem a Gecsemánéi tusakodás után, az Atya
erejébe kapaszkodva vállalta azt. Mi is menjünk az Úr erejére támaszkodva
szembe a problémánkkal, mert az Úr nem vereségre, meghátrálásra, hanem győzelemre
hívott el.
Vágyol-e
elhagyni bűneidet?
1. Vágyol-e
elhagyni bűneidet?
Az Úr vériben
van nagy erő.
Vágyol-e győzni
a sátán felett?
E vérbe csodás
az erő.
Van erő, van
csodás erő van Jézusunk vériben.
Van erő, van
csodás erő van Jézus drága, szent vériben!
2.Oh, ha a
büszkeség rabja vagy tán,
Az Úr vériben
van nagy erő.
Jöjj csak, hisz
gyógyírt lelsz a Golgotán,
E vérben csodás
az erő.
Van erő ...
3. Érzed-e,
hogy szíved oly salakos?
Az Úr vériben
van nagy erő.
Tisztátalan
szívet tisztára mos.
E vérben csodás
az erő.
Van erő...
4. Szolgálni
vágyol a Jézust talán?
Az Úr vériben
van nagy erő.
Csak neki
zengeni nap nap után!
E vérben csodás
az erő.
Van erő, van
csodás erő van Jézus drága, szent vériben!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése