A
|
z Úr Egyiptomba
vitte övéit, hogy így mentse meg őket az éhínségtől, a pusztulástól vagy a Kánaániakkal
való összekeveredéstől (1Móz 47,1-12). Izráelt mindig Istene hordozza. Ő választotta ki Ábrahámot
és Ő gondoskodik utódairól. Mindenkinek látni kell, hogy ennek a népnek az
élete a Mindenható kezében van. Ez a nép Tőle függ. Nemcsak megmentette őket, hanem továbbra is
gondjukat viseli Isten. Olyan földön telepíti le őket, ahol továbbra is együtt
maradhatnak, és nem fenyegeti őket a beolvadás, hanem élhetik azt az életet,
amit az Úrtól kaptak. Isten mindent elrendez, hogy Egyiptomban is
megmaradhassanak az Ő népének, megélhessék hitüket.
Így jár az Úr ma is népe előtt, mindent megtesz, hogy megállhassunk a
hitben, rajtunk múlik, hogy figyelünk-e Rá, elfogadjuk-e vezetését, vagy mi
választjuk meg helyünket. Mai Igénk megerősíti bennünk a megmaradás tudatát, az
Úrba vetett hittel mindenhol megmaradhatunk Isten gyermekének, Jézus
tanítványának. Fontos, hogy Izráel nem úgy élte meg az Egyiptomba való tartózkodást,
hogy végre kinyílt előttük a világ, és ők is elkezdhetnek úgy élni, ahogyan
azok az emberek. Nem akarták önmagukat, elhívásukat megtagadni, hanem
vállalták, hogy ők pásztornép. Nem akartak Egyiptomban sem más lenni, mint akik
valójában, mint amire az Úr elhívta őket. Tartsuk ezt mi is szem előtt,
ismerjük fel elhívatásunkat, amely Jézus Krisztus követésére szól, és ne akarjunk
más lenni, sehol, mint tanítványok.
Krisztusra figyelve mindenütt meg lehet maradni az Úrban, az Úrral
krisztusi embernek. Ez a küldetésünk, legyünk homo krisztiánuszok, krisztusi emberek
ebben a gyökértelenné vált, és beolvadó világban.
Két momentumot emelnék még ki ebből a részből: az egyik, Jákób vándornak
nevezi magát, Isten vándorának tartja az életét. Ezzel azt üzeni a fáraó
számára, hogy neki nem itt a földi világban van állandó lakása, nem itt
telepszik le hosszútávon, hanem vándor. Istentől jött és Hozzá tart az élete.
Mindebben benne van, hogy számára nem a földi élet a végcél, hanem a mennyei,
az örök élet. Tisztában van azzal a ténnyel, hogy itt csak vándor, de egyszer
majd hazatalál, célba fog érni. A cél Isten országában van. Jó így látni saját
életemet, vándor vagyok ebben a világban, tudom honnan jöttem és tudom hová
tartok. Jákób nem sietteti a vándorlás befejezését, tudja hová tart, de amíg
itt van az Úrral vándorol, addig itt tölti be feladatát.
A másik megragadó gondolat, hogy az egyszerű nomád életű Jákób megáldja a
hatalmas fáraót. Mindezt egyszerű természetességgel teszi, és tudjuk, hogy
mindig a nagyobb áldja meg a kisebbet. A hatalmas fáraó előtt állva is, Isten
elhívott szolgája a nagyobb, ő áldja meg a világi vezetőt. Miért? Mert neki van
áldása. Neki van mit adni. A fáraó csak testi eledelt tud nyújtani, Jákób bár
szegény, de mégis gazdag, mert Isten áldása van az életén. Lássuk meg mi is, az
Úrtól való gazdagságunk, lássuk meg, hogy hiába gazdag a világ, az Úr
áldásával, a fénnyel, a sóval csak övéi rendelkeznek. Ne tartsuk meg magunknak,
hanem adjuk tovább. Ne mi akarjuk magunkat megáldatni a fáraóval, hanem adjuk
át mi számukra Isten áldását.
A tanítvány ereje nem önmagában van, hanem Krisztusban, ezt Pál apostol
is sokszor megtapasztalta (Rm 8,26-30). Jézus tanítványa önmagában gyenge,
erőtlen, azonban az Úr elküldte a Szentlelket, hogy Általa megerősödjünk.
Bizony még a helyes imádkozásra is képtelenek vagyunk, de a Lélek mellénk áll
erőtlenségünkben és könyörög értünk. Milyen jó, hogy Urunk nem hagyta Övéit
magára és a Szentlélekre mindenkor támaszkodhatunk. De igénybe vesszük-e
segítségét? Hívjuk-e a mindennapokban, hogy a maga erejével töltsön fel, hogy
tanítson imádkozni és egyre jobban ismertesse meg az Igét velünk?
Mennyire más Pál apostol életszemlélete, mint a miénk. Nem lát mindenben
tragédiát. Nem a rossz oldaláról közelíti meg a dolgokat, és így azután nem
önmagát sajnáltatja, hanem meglátja, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden
javukra van. Tehát az a lényeg, hogy szeressem az Urat, a többit pedig bízzam
Rá. Ha szeretem, akkor azt, ami ma rossznak látszik, jóvá formálja. A rosszból
is tud jót kihozni. Lehet, ma a rossz oldalát látjuk az eseményeknek, nem
értjük még mi, miért történik, de bízzunk Urunkban, és meglátjuk majd a célt,
amiért munkálkodott az Úr. József is ezt tapasztalta meg, szerette Istent, Ő
pedig a rosszat is javára fordította. Ezzel a hittel és bizalommal hagyjuk
életünk irányítását az Úrra. Segítsen Urunk, hogy ne keseredjünk el a rossz
láttán, hanem lebegjen előttünk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden
javukra szolgál, a betegség, a támadás, a küzdelem és minden.
Vándor vagyok
1.
Vándor vagyok, nem ez az én hazám. Az én Atyám egy más hazába vár. Ott
készített csodás helyet nekem, hogy gyermeke vele legyen. Míg itt leszek, mint
vándor idegen járom utam e földön idelenn.
2. Vándor vagyok, ha elfelejtem
is, ha nem tudom, hogy utam merre visz. Ha zord sötét gond-felhő vesz körül,
vándor vagyok kívül-belül. Kérek erőt, ha olykor lankadok, amennyi épp kell,
mindig megkapok.
3. Vándor vagyok napfényes úton
is, öröm között és áldásokban is. Mégis tudom: számomra átmenet e földi lét más
nem lehet. Jöhet öröm vagy bánat, egyre megy, ez útról én már le nem térhetek.
4. Vándor vagyok, de nem reménytelen, hisz őrizőm az úton jön velem.
Szava kísér, s átélem, hogy szeret, hogy célba visz, hogy Ő vezet, Hogy Ő az Úr
az életem felett. Boldog vagyok, hogy vándor lehetek.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése