S
|
okan gyűltek
össze a király hívó szavára, hogy megtartsák a páskát (2Krón 30,13-27). Sok
szív örvendezett, mert ez az egyik legnagyszerűbb ünnep. Elmondja, hogy Isten népe
bűnös, de az Úr nem az ő halálát kérte, hanem egy bárányt adott oda helyette.
Isten csodálatosan, egy bárány élete árán szabadította meg Izráelt a
rabszolgaságból. Mi már a keresztre tekintve dicsérjük az Úr nevét, mert
tudjuk, hogy ott halt meg értünk az Isten Báránya. A Mindenható egyetlen Fiát,
a legnagyobb értékét adta halálra, hogy megmentsen Általa. Ahogyan Pál is
mondja: „Krisztus, a mi húsvéti bárányunk már megáldoztatott” (1Kor
5,7). Az Ő élete által szabadulhatunk meg a bűn rabszolgaságából. Bármi tart
fogságban, van szabadulás Jézus által. Ő a drága Megváltó, akit Ő megszabadít, az
valósággal szabad lesz. Hívjuk segítségül Isten Bárányát, hiszen annyi minden
van, ami uralkodik fölöttünk. Kérjük Őt, törje le a rabláncot szívünkről, egész
életünkről.
A páskára fel kell készülni, készületlenül nem állhatunk az Úr elé. A
felkészülés bűnbánatból és a bálványoktól való megtisztulásból áll. Mielőtt az
Úr elé állok, nekem is el kell távolítani minden idegen oltárt. Elcsendesedve
kell megvizsgálni, mi vált bálvánnyá életünkben, mi az, ami a legtöbb időt, erőt
elveszi életünkből? Mi az, amiben jobban bízunk, mint az Úrban? Amire Isten
Igéje rávilágít és azt mondja, bálvány, attól szabaduljunk meg. Merjünk
mindent eltávolítani, amit az Úr mond. Igazi megújulás és a hitben való növekedés
csak akkor következik be, ha felszabadulunk a bűn és a pogány elemek hatása
alól. A megtérés teljes szakítást jelent a bűn minden formájával, a korábbi
életmóddal. Aki Krisztusban van, az új teremtés, a régiek elmúltak, és íme, újjá
lett minden. Ez megy végbe a páska
alkalmával, ez megy végbe, ha őszintén megállunk a kereszt alatt.
Voltak, akik őszintén igyekeztek az Úr elé, keresték kegyelmét, vágytak
bűneik bocsánatára, de nem tudtak teljesen a törvényi előírások szerint
megtisztulni. Az Úr büntetését elkerülendő, Ezékiás közbenjár a jelenlevőkért,
és azt kéri Istentől, hogy a szívekre tekintsen. Aki a szívét elkészítette,
annak bocsásson meg az Úr. Ezzel a király megvallja, hogy a szív elkészítése,
annak állapota a legfontosabb. Aki szívét megszaggatja és így magát az Úr előtt
megalázza, az felkészült. Nem mindig a külső megtartása a lényeg, hanem a szív
állapota. A formalitás nem segít, a szívnek kell megváltoznia. Az Úr Jézus is
arra mutatott rá, hogy az lényeg, ami a szívben van, hiszen minden onnan
származik. Nézzünk magunkba, nézzük meg, mivel van tele a szívünk? Az Úr van-e
benne jelen, vagy félelmeink, bűn utáni vágyunk, hazugság, irigység,
engedetlenség, önmagunk féltése? Mi van a szívemben? Az Úr Jézus, amennyiben
Hozzá jövünk és segítségét kérjük, megtisztítja a szívünket. Tiszta szívből tiszta gondolatok és tiszta, megszentelt tettek származnak. Szívünk tartalma
igazából a váratlan, rendkívüli helyzetekben nyilvánul meg, olyan közegben,
amire nem tudtunk felkészülni. Jézus gyakran mondta, hogy Ő és az Atya egy, és
ez a kereszten nyilvánvalóvá lett, hiszen a borzalmak óráján is imádság,
megbocsátás jött elő a szívéből. Mi jön
elő a mi szívünkből váratlan események idején? Mit látnak tőlünk szenvedés vagy
lelki fájdalmak idején?
Megragadó a nép öröme. Itt nem kényszerből vannak az emberek, hanem
önként, Isten iránti hálából. Miből látjuk ezt? Abból, hogy egy héttel
meghosszabbítják az ünnepet. Nem lerövidítik, hanem meghosszabbítják. Pedig
micsoda tumultus lehetett Jeruzsálemben és a templomban is. Nem volt
szagelszívó, légkondicionáló, mégis örömmel volt tele a szívük. Egész nap a templomban voltak, mert jó volt
együtt lenni az Úrral. Mi is ne lerövidítsük az Úrral eltöltött időt, hanem
inkább hosszabbítsuk meg. Minél több időt szánunk Istenre, annál erősebbek
leszünk lelkileg. Az ilyen ünneplés felhat a mennybe, Isten színe elé. A
szívből jövő könyörgés meghallgattatik. A mennyben mindig a bűnös megtérése
okoz nagy örömöt. Örvendeztessük meg a mennyet szívünk, életünk odaszánása
által.
Sok fontos és drága dolgot tartalmaz Jézus búcsúbeszéde (Jn 16,23/b-33).
Már eddig is sok mindent elmondott a számukra, hogy így felkészítse őket arra
az időre, amikor már testben nem lesz velük. Az Úr felkészíti övéit az önálló
szolgálatra, mert az a cél, hogy megálljanak a saját lábukon, és méltóképpen
képviseljék majd Isten országát.
Ismét a szívükre helyezi, hogy bármit kérhetnek az Ő nevében az Atyától,
mert Ő megadja nekik. Tanítványságuk betöltéséhez Isten segítségére van
szükségük; akkor járnak az evangélium hirdetésében sikerrel, ha segítséget
kérnek az Atyától. A tanítványnak meg kell tanulnia kérni. Nincsenek lehetetlen
dolgok, mert az Úr számára semmi sem lehetetlen. Jézus tudja, hogy tanítványai
ezzel a lehetőséggel a szolgálat jobb végzése érdekében fognak élni. Tehát itt
elsősorban nem személyes jólétünk érdekében elmondott kérésekről van szó, hanem az
evangélium hirdetése, a bűnös ember mentése érdekében elmondott kérések
meghallgatását ígéri az Úr. Azonban nekünk szabad erre az ígéretre hivatkozni,
támaszkodni. Pünkösd után Péter és János fel is ismeri, mit jelent ez a lehetőség,
mit jelent bármit kérni Jézus nevében az Atyától. Amikor az ékes kapuban
meglátják a sántát, Péter így szól: „Péter pedig azt mondta: Ezüstöm és
aranyam nincs, de amim van, azt adom neked: A názáreti Jézus Krisztus nevében
kelj fel és járj” (ApCsel 3,6)! Ezt tartalmazza Jézus imameghallgatást
ígérő szava. Bármit kérhettek, azt is, ami lehetetlennek tűnik, és ha mindezt a
másik gyógyulása, szabadulása, megtérése, Isten nevének megdicsőülése érdekében
kéritek, megadatik nektek.
A tanítványok végre megértik, hogy Jézus az Atyától jött, és ezt a világot
elhagyva visszatér Hozzá. Az Úr kizárólag a mi megmentésünkért jött a földre, s mivel ezt a kereszten elvégzi, visszamegy eredeti világába, eredeti helyére, az Atya jobbjára.
Jézus elmondja, a tanítványok nemsokára egyedül hagyják, a szenvedés és a
halál útját egyedül kell megjárnia, itt már nem lesz Vele senki. Azonban
megvallja, ha emberileg egyedül lesz is, mégsem lesz egyedül, mert az Atya
mindenkor Vele van. A hívő ember, a tanítvány is ebben a hitben élhet, ha a
számunkra fontos emberek nincsenek is velünk, mi akkor sem vagyunk egyedül,
mert jelen van az Úr. Ha jelen van az Úr, akkor egyedül sem félek. Nem zárkózom
be, nem menekülök, nem rettegek és nem aggódok, mert a leghatalmasabb személy
van velem, maga az élő Isten. Jézusról még a kereszten is sugárzott az Atya
jelenléte, annyira érezhető volt, hogy ott az Isten, hogy a római százados
élete bele is rendült ebbe. Adja Urunk, hogy ilyen megrendítő hatása legyen az
életünkben jelenlévő Krisztusnak.
Velem vándorol utamon Jézus
1. Velem vándorol utamon Jézus,
Gond és félelem el nem ér.
Elvisz, elsegít engem a célhoz,
Ő, a győzelmes, hű vezér,
Ő, a győzelmes, hű vezér.
2. Velem vándorol utamon Jézus,
Ott az oltalom hű szívén.
Ha a szép napot fellegek rejtik,
Ő az éltető, tiszta fény.
Ő az éltető, tiszta fény.
3. Velem vándorol utamon Jézus,
Ez a vigaszom, baj ha jő.
Bármi súlyosak rajtam a terhek,
Segít hordani, ott van Ő,
Segít hordani, ott van Ő.
4. Velem vándorol utamon Jézus,
Bár az út néha oly sötét.
Soha nincs okom félni a bajtól,
Amíg irgalmas karja véd,
Amíg irgalmas karja véd.
5. Velem vándorol utamon Jézus,
Túl a sír sötét éjjelén.
Fenn a mennyei, angyali karban
Nevét végtelen áldom én,
Nevét végtelen áldom én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése