M
|
egdöbbentő ma
azt olvasni, hogy Ezékiás király jó élete, hitbeli hűsége, a csodák, melyeket
átélt, nem voltak hatással a fiára (2Krón 33,1-13). Tömören azt mondhatjuk,
ilyen is van. A pozitív életminta sincs mindig hatással az utánunk jövőkre.
Vagy mondhatnánk úgy, pont a hívő élet nincs hatással, hanem a környezet hat
rá. Ebből meglátjuk, hogy Ezékiás hite és az országra kiterjedő lelki megújulás
ellenére maradtak, akik a bálványimádást pártfogolták továbbra is. Mert a
pogányság a látszat ellenére sem szűnt meg. Manasséra pedig ez hatott, valószínűleg a közelébe férkőztek olyanok, akik a pogány népek szokásai szerint éltek. Manassé
nem volt elnyomva, maga választhatta meg, milyen úton akar járni, és ez is emeli
Ezékiás nagyságát. Az ifjú királyfi pedig nem azt választotta, amit az apjától
látott. Miért? Nem tudjuk. Talán azért, mert úgy látta, valami újat kell produkálni,
ha nem akar az apja árnyékában élni. Vagy vonzotta a szerinte szabadabb világi,
vagyis bálványimádó kultusz. Ott megszerezte azt, amit az Úr útján ajándékképpen
kapott volna. A pogány kultuszban a bűn is más színezetet kapott, ott nem volt
bűn az, amire Isten azt mondta, ne tedd. Ez valószínűleg tetszett Manassénak.
Tehát Manassé más úton indult el, egészen más úton, mint az apja, és
egyre mélyebbre jutott benne. Mivel fiatalon került a trónra, bizonyára voltak
tanácsadói, és azok rossz irányba befolyásolták. Azonban az Úr nem mondott le
róla, mint ahogy rólunk sem mond le. Az Úr megszólította Manassét, de ő nem
figyelt rá. Tehát nem Istennél van a probléma, szól Ő, csak mi nem figyelünk
Rá. Sok ember Istenre hárítja a felelősséget, mondván: nem szólt Isten. De ha
őszintén elcsendesedünk, kiderül, minket nem érdekelt, hogy szól-e vagy sem, vagy nem
figyeltünk Rá. Hiszen a világ erőteljes hanghatást fejt ki körülöttünk, azt
akarja, hogy ne jusson el hozzánk Isten szava. A szívünkben is sokféle vágyhang
szólal meg, és ezek elnyomják az Úr szavát. De ha tudatosan lecsendesítjük szívünket
és figyelünk felfelé, ha várjuk a hívást, meg is fog érkezni.
Talán gyakran azért nem halljuk az Úr szavát, mert nem teszünk meg mindent,
hogy halljuk. Amikor szólít, elfoglaltak vagyunk - most nem alkalmas, nincs
időnk, mással vagyunk elfoglalva. Azonban modern világunk leleplezi
hazugságainkat. Amikor megszólal a mobiltelefon, szinte nincs az az
élethelyzet, amiben ne vennénk föl, és ne beszélnénk. Munkavégzés, vezetés,
bármilyen elfoglaltság vagy tömeg közepette beszélünk. Sőt, már a templomban, a
különféle igei alkalmakon is ott van kezünk ügyében, és szólhat az Úr, de ha
pont akkor érkezik az SMS, akkor azt fogjuk elolvasni, vagy kimegyünk beszélni,
így a nekünk szánt Ige nem ér célba.
Azonban az asszír fogság, a mély megaláztatás térdre kényszerítette
Manassét. Rádöbbent, az idegen népek istenei nem segítenek rajta, a börtönben
tanult meg Istenhez könyörögni. Isten iskolájában sokféle tantárgy van, sokféle
eszközt használ az Úr, hogy végre Hozzá forduljunk. Jó eszköz a szenvedés.
Talán pont azért vagy most abban a helyzetben, amibe épp jutottál, hogy megtanulj imádkozni, az Úrhoz kiáltani. A bűnbánat és a könyörgés nem volt
hiábavaló, Manassé megtapasztalta Isten hatalmát. Amire nem gondolt, az Úr
hazasegítette. Minden azért történik, hogy megtudjuk, az Úr az igaz Isten.
Most már lejárt a tanulás ideje, és következik az élet, a vizsga (Jn
18,1-11). Majd kiderül, jól megtanulták-e a tanítványok a Jézus által leadott
anyagot. Az élet számunkra is vizsga,
ott derül ki, az elmélet mennyire lesz gyakorlattá. Mert az a lényeg, hogy mindaz, amit tanulunk,
gyakorlat legyen.
Jézus is tovább indul, mégpedig a szenvedés és a halál felé. Nem torpan
meg, hanem halad tovább egyenesen, ezáltal éli azt, amit eddig tanított.
Amikor Júdás megérkezik a Jézus elfogására küldött emberekkel, az Úr eléjük állt, és megkérdezte, kit keresnek. A válasz: a názáreti Jézust. És most következik a
döbbenet, mert nyíltan megmondja, hogy Ő az. Sőt, önkijelentést ad, aminek az a
hatása, hogy a földre esnek. Isten jelenléte térdre kényszeríti őket. De az a
baj, hogy a szívük nem hódolt meg előtte.
Pillanatnyi üzemzavar lépett fel, pedig erre az önkijelentésre a
szívnek kell kitárulnia. De ez nem történt meg. Vajon imádattal borulok le
ezeket a szavakat olvasva: Én vagyok? Tudom azt mondani őszintén: én Uram és én
Istenem? Júdás még mindig kap esélyt, odavethetné magát bűnbánattal Jézus lába
elé, de képtelen rá.
Az Úr tartja szavát, tanítványait menti, kéri, vigyék Őt, és hagyják
övéit elmenni. Péter kardjához nyúl, de Jézusnak nincs szüksége testőrökre,
kardra, személyi védelemre. Bizony, mi is sokszor így csapdosunk feleslegesen,
mint Péter, pedig nem kardra, hanem bátor helytállásra, bizonyságtételre van
szükség.
Jézus szava számunkra is érvényes, a tanítvány kardjának ma is a
hüvelyében kell maradni. Helyette a Lélek kardját, az Igét kellene forgatnunk,
mert az a mi fegyverünk. Általa győzhetünk meg embereket, nyerhetünk meg
lelkeket az Úrnak. Könnyebb fegyverekkel hadonászni, erőszakkal fellépni, mint
az Igét alkalmazni, hiszen ahhoz ismerni is kellene a Bibliát. Lássuk meg
azonban, hogy Jézus nem a fegyvert választja, sem az erőszakot, hanem a pohár
kiivását, az Atya akaratának megcselekvését. Jézus soha nem ontja más vérét,
inkább ontatja a sajátját, hogy általa életet nyerjünk. Ő odaadja az életét
barátaiért. Követendő példa ez a számunkra.
Fáradtan, bűnbe veszve
1.
Fáradtan, bűnbe veszve
Jártam az életet,
De megtalált a Pásztor,
S nyájához vezetett.
Jól látták ezt az angyalok,
Nevét dicsérve zengnek ott.
Kéz, amely kerestél,
Szív, amely szerettél,
Vér, mely eltörölted bűnömet,
Mindörökre áldva légyetek!
2.
Míg borral és olajjal
Kimosta sok sebem,
Fülembe súgta halkan:
„Enyém vagy, gyermekem!”
Sosem szólt édesebb zene,
Szívem hálával lett tele.
Kéz, amely kerestél,
Szív, amely szerettél,
Vér, mely eltörölted bűnömet,
Mindörökre áldva légyetek!
3.
Lábán, kezén mutatta
Sok égő sebhelyét,
S kegyetlenül tövissel
Körülvett szent fejét.
Úgy megragadta lelkemet,
Hogy értem annyit szenvedett.
Kéz, amely kerestél,
Szív, amely szerettél,
Vér, mely eltörölted bűnömet,
Mindörökre áldva légyetek!
4.
Azóta Véle járok,
Szívem csak Néki él,
Csodás lényét megértem
Szentlelke fényinél.
Örök éltem sem lesz elég
Zengnem az Ő dicséretét.
Kéz, amely kerestél,
Szív, amely szerettél,
Vér, mely eltörölted bűnömet,
Mindörökre áldva légyetek!
5.
Szívem bár napról napra
Az Úrban megpihen,
Az órát várva várom,
Amelyben megjelen,
És elviszi felhőkön át
Elkészített menyasszonyát.
Kéz, amely kerestél,
Szív, amely szerettél,
Vér, mely eltörölted bűnömet,
Mindörökre áldva légyetek!
Isten áldásával.
Csütörtök
Rendületlenül
A
|
z ország
megtisztítása, valamint a nép hitéletének és az istentiszteletnek a megújítása után újabb
harcot kell megvívnia Ezékiás királynak (2Krón 32,1-19). A belső problémák
megszüntetését követően külső támadás éri az országot, ezzel szemben kell megvédenie
a népet. Az ellenség soha nem alszik, a tanítvány nem ábrándozhat nyugalmas,
kényelmes életről. Sőt, gyakran pont akkor támad az ördög, amikor azt gondoljuk, minden rendben, és végre most egy kis időre fellélegezhetünk. Mindig legyünk
résen, ne gondoljuk, hogy az ördög feladta, és már nem lesz több harc. A hívő
ember életében nincs nyugdíjas korszak, de még csak szabadság sem. Az ellenség
minden alkalmat felhasznál arra, hogy az Úrtól elszakítson, hogy megingassa
hitünket.
Csodálatos azonban az Úr hűsége és kegyelme, hisz az Asszír támadás a
lelki felkészülés, a megerősödés után következett be. Isten adott népének időt
a felkészülésre. A bálványoktól való megtisztulás, az istentisztelet
helyreállítása hitben való megújulást eredményezett. A nép őszinte és tiszta
szívvel fordult Istene felé, megismerték hatalmát, és az ellenség támadása
idején sem féltek, hanem az Úrban bíztak.
Amikor az asszír király betört Júdába, Ezékiás nem esett pánikba, hanem
az Úrra tekintve megszervezte az ország védelmét. Bízott az Úrban, de megtette
maga is, amit ebben a helyzetben meg kell tenni. Megjavíttatta a városfalakat és megszervezte a katonaságot. Ebben a helyzetben ezek a cselekedetek mind
azt üzenték, nem félünk, bízunk Istenünk hatalmában. A legtöbb Júdához hasonló
kis nép azonnal megadta magát és behódolt Szanhéribnek. Ezékiás a védekezés
megszervezésével, a vízforrások eltömítésével azt üzente, mi mások vagyunk, az
élő Isten népe vagyunk, ezért nem félünk, nem adjuk meg magunkat, hanem
segítségül hívjuk Istenünket. A bátor helytállás mindig üzenet az ellenség
számára, azt mondja, ne örülj, nem vagyunk könnyű préda, nem hódolunk be, hanem
hűek maradunk Istenünkhöz, még életünk árán is.
Merjünk az Úrra nézve ellenállni, végezni tovább a megújulást, a
feladatainkat az ellenség fenyegetése idején is. Merjünk az Úrhoz, az Ő
akaratához ragaszkodni, merjünk másként élni akkor is, ha a körülöttünk élők
már behódoltak. Ne féljünk megmaradni a keskeny úton, mert az az életre visz,
akkor is, ha kevesen járnak rajta.
Ezékiás a nép vezetőit a lélekben erősíti meg. Fontos számára, hogy a
vezetők Istenre tekintsenek, Benne bízzanak és Tőle várják a segítséget. Így szól hozzájuk: „Legyetek erősek és
bátrak, semmit ne féljetek, meg ne rettenjetek az asszír királytól és a vele
levő egész sokaságtól, mert velünk többen vannak, mint ővele! Ővele testi erő
van, velünk pedig az ÚR, a mi Istenünk, hogy megsegítsen minket, és értünk
harcoljon” (7-8). Ez a rövid beszéd Isten hatalmára és lehetőségeire
irányítja a figyelmüket. Megjelenik ebben a király hite, valóban hiszi, hogy
Istennek nagyobb a hadereje, mint az ellenségnek. Ezért nem fél és nem retteg,
mert nem az ellenség létszámára tekint, nem engedi az ellenséges haderő létszáma
által befolyásolni magát és a hadsereg vezetőit sem. Hanem beletekint a
láthatatlan világba, és érzékeli, hogy velük többen vannak, velük nagyobb erő
van jelen, mint az ellenség összes hadereje. Tudunk-e mi is ilyen helyzetekben
túlnézni az ellenség erején, a probléma, a veszély nagyságán, és látjuk-e Isten
minket is körülvevő hatalmát és haderejét? A hit pontosan ezt jelenti, látjuk a láthatatlant, mégpedig hit által.
Erről tesz vallást a Zsidókhoz írt levél szerzője is: „A hit pedig a remélt
dolgok felőli bizonyosság és a nem látott dolgokról való meggyőződés” (Zsid
11,1). Ez a hit repítette előre az első tanítványokat a Római Birodalom idején,
nem féltek, mert tudták, kiben hisznek, ismerték az Úr hatalmát, bíztak
ígéreteiben. Látták hitük célját, felismerték, hogy az Úr tanítványainak nem ér
véget az élete amikor lefejezik a hitükért, vagy a vadállatok szétmarcangolják
őket, mert Uruk helyet készített számukra Isten országában. Ez a hit és
reménység adott számukra erőt a Jézus Krisztushoz való hűséghez.
Az ellenség nemcsak haderejét veti be, hanem lelki hadviselést is
folytat. Az a célja, hogy a nép bizalmát megingassa. Először királyukban, majd
Istenükben való hitüket támadja. El akarja hitetni velük, hogy az ő Istenük semmivel sem több, mint a többi népek istenei.
Ahogy azokat nem volt képes istenük megoltalmazni, úgy Jahve sem képes
erre. Ilyen esetekben csak az képes helytállni, aki ismeri az Urat, aki számára
Ő élő valóság. Aki már korábban is megtapasztalta hatalmát és szabadítását, az
most sem fog kétségbe esni, hanem rendületlenül bízik Isten segítségében. Bízzunk mi
is a mai napon is rendületlenül Urunkban, hisz Ő a benne bízókat soha nem
hagyja cserben. Bízzunk Benne akkor is, ha
a józan ész mást diktál, merjük Isten munkájára rábízni magunkat, akkor
is, ha emberileg ez értelmetlen tettnek számít is. Ha így teszünk,
megtapasztaljuk hatalmát és irgalmasságát.
Jézus csodálatos főpapi imádságát olvassuk tovább (Jn 17,10-19). Szinte
magával sodor ez a friss és hömpölygő imádság. Megragadó, hogy a halála előtt
nem magával van elfoglalva, nem magát siratja vagy a szenvedéstől való
szabadulásért könyörög, hanem tanítványait viszi az Úr elé, őket bízza az Atya
oltalmára.
Tisztában van azzal, hogy Ő elmegy az Atyához, de tanítványai továbbra is
ebben a világban maradnak, de nem hagyja őket magukra, hanem az Úr kezére bízza
őket. Jézus megőrizte és megtartotta övéit, tehát megmaradásunk soha nem tőlünk
függ, mindig az Atya kegyelme őriz meg. Bizony, mi is elvesznénk a világban,
mert a világ el akarja veszíteni Jézus tanítványait, nekünk nincs erőnk
megállni a világgal szemben, csakis Isten tud megőrizni minket. Jó, ha ezzel
tisztában vagyunk, és soha nem a saját képességeinkre vagy erőnkre támaszkodunk,
hanem az Úrra.
Azt is meg kell látnunk, hogy nem azt kérte, hogy az Atya vegye ki a
tanítványokat a világból: nem, mert itt van a helyük, ők a világ világossága, és
a világosságnak a sötétségben kell fénylenie. A világ gyűlöli Jézus követőit,
azonban az Atya megőriz, de ez nem azt jelenti, hogy nem éri baj a
tanítványokat, hiszen korábban már elmondta, hogy őket is fogják üldözni, sőt, meg is ölik. A megőrzés a gonosz hatalmával szemben áll fenn, és azt üzeni,
hogy az Egyház mindvégig megmarad. A gonosz nem képes elpusztítani. Jézus az
Igét adta tájékozódásnak és fegyvernek. Az Ige az igazság, ezért egyedüli
támpont a világban, ehhez mindig lehet igazodni. Urunk könyörüljön, hogy minden
élethelyzetben igazságként tekintsünk Isten Igéjére, és merjük is azt vállalni.
Hinni taníts, Uram!
1. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Gyermeki, nagy hitet kérni taníts!
Indítsd fel szívemet, Buzduljon fel, neked Gyűjteni lelkeket! Kérni taníts!
2. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Lélekből, lelkesen kérni taníts!
Üdvözítőm te vagy, Észt, erőt, szívet adj. Lelkeddel el ne hagyj! Kérni taníts!
3. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Gyorsan elszáll a perc: kérni
taníts! Lásd gyengeségemet, Erősíts engemet, Míg diadalt nyerek: Kérni taníts!
4. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Jézus, te visszajössz: várni taníts!
Majd ha kegyelmesen Nézed az életem: Állhassak csendesen. Hinni taníts!
Isten áldásával.
Ami a mosoly mögött van
E
|
zékiás király
és Ézsaiás próféta Istenhez kiáltanak segítségért Szanhérib asszír király ellen
(2Krón 32,20-33). Amikor azt sugallták feléjük, hogy nem érdemes Istenben
bízniuk, ők nem hagyják magukat befolyásolni, hanem továbbra is hiszik, Istenre
lehet számítani. Mi is ilyen töretlen hittel fordulhatunk Urunkhoz,
megtanulhatjuk, hogy Benne mindig érdemes bízni. A keskeny út akkor is járható,
ha csak kevesen járnak rajta. Körülöttünk is gyakran mondják vagy az
életvitelükkel hirdetik, vegyük kezünkbe életünk irányítását, a mai korban nem
érdemes Istenben hinni, Rá számítani. Amennyiben kitartunk, megtapasztaljuk
Isten hatalmát, ha merünk tovább menni Jézussal, Ő azt mondja, ne félj, csak
higgy, és ennek a hitnek meglesz a gyümölcse.
Júda népe is megtapasztalta az imádság erejét, Isten gyakorlati hatalmát.
A félelmetes asszír sereg szégyennel távozott az addig megvetett Júdából. Az
Úr angyala, mint erős vitéz avatkozott a csatába, mi már tudjuk, hogy az erős,
a hős vitéz a mi Urunk Jézus. Ha segítségül hívjuk, legyőzi ellenségeinket, és
szabadságot ad számunkra. Ő legyőzte a világot, és legyőzte a bűnt is a Golgota
keresztjén.
A királyt sem kerülik el a próbák, mint ahogy minket sem. Halálos betegségbe
esett. Miért? Talán azért, hogy kiderüljön, ebben a helyzetben is tud-e az Úrhoz
fordulni. Amikor betegség támadja, az élete kerül veszélybe, vajon mit fog
tenni? Életünkben is nagy próba a betegség ideje. Mit teszünk ilyen esetekben?
Ezékiás példát ad számunkra, az Úrhoz fordul, Tőle kér segítséget. Mi is élhetünk ezzel a lehetőséggel,
kérhetjük az Úr kegyelmét és gyógyító hatalmát. Ma már az a természetes, hogy
szakorvosokhoz fordulunk, Istent általában csak akkor keressük, ha súlyosbodik
a helyzet. Azonban minden lelki és testi problémánkkal bátran fordulhatunk
Hozzá. Az Újszövetségben látjuk, hányan hívták segítségül gyógyíthatatlan
betegségben, démoni megszállás miatt, és akik hittel fordultak Hozzá, meggyógyultak, felszabadultak, újjá lett az életük. Nemcsak betegségek miatt,
hanem a bűn miatt is kérhetjük segítségét, ha alázattal Hozzá fordulunk, Ő
megbocsátja minden bűnünket.
Azt is megláthatjuk, hogy a gyógyulás, a szabadulás után hálával tartozunk
az Úrnak. Ha a hála elmarad, felfuvalkodottá válunk. A hálaadásra
tulajdonképpen nekünk van szükségünk, mert alázatban tart, azt hangsúlyozza,
hogy életváltozásunk nem önerőből ment végbe, hanem az Úr áll mögötte. Ezékiás
aztán megalázta magát, bűnbánatot tartott és a saját helyére került. A
megalázkodás azt jelenti, felismerem, hol a helyem. Rádöbbenek, hogy az életem,
az eredményeim is Isten ajándékai. Jó így látni magunkat, jó felismerni, hogy
az Úrhoz tartozom, Ő az én életem Ura. Ha ezt kimondjuk, biztonságot ad, és megőriz
az elbizakodottságtól, mert tisztában leszek azzal a ténnyel, hogy minden
helyzetben az Úrtól függök. Nem roppanok össze a túlzott elvárások terhe alatt,
de nem is esek kétségbe. Nem kell félnem, ha kitör a vihar az élet tengerén,
mert nem nekem kell azt lecsendesíteni, de tudom azt is, hogy az Úr, az én Uram
mindenféle viharnál hatalmasabb.
Minden nap új kísértés, mondhatnánk. Ezt élte meg Ezékiás király is - soha
nincs szünet, nem lehet lazítani, mert akár az utolsó métereken is
lecsúszhatunk az első helyről. A betegségből felgyógyulva, Isten bocsánatát
átélve bizonyára fellélegezett ez a király. Most már nyugodt időszak
következik. De nem így történt, most jön a szívvizsgálat, mert gondja van az
Úrnak az övéire, ezért alapos vizsgálatnak veti alá. Mi is van a szívben?
Nyilvánosságra akarja hozni Isten, mi is van a szívünkben?
A király vizsgálatát a babiloni király követei végzik el, a feltörekvő
birodalom emberei eljutnak Júdába, és ennek a kicsi országnak a vezetője büszke
a látogatásra, örül és nagy elismerésnek tartja. Hivalkodóan mindent megmutat
ezeknek az embereknek. De nem úgy végzi az ország bemutatását, hogy Isten neve
dicsőüljön meg, hanem a saját hírnevét öregbíti. Erről bővebben a 2Kir 20-ban
olvashatunk. A lényeg, hogy Ezékiást levette a lábáról a dicséret, nem az Úrban
dicsekedett, hanem magának tulajdonította az eredményeket, a gazdagságot. Meg
kell látni, hogy az ellenség nagyon jól ért a harchoz, ismeri hiú szívünket, és
tudja, többre jut, ha veregeti a vállunkat, és megdicsér minket. Mert a dicséretet
szeretjük. Ezen bukott el a király. Annyira dicsérték, és ez olyan jól esett
neki, hogy bevette a trükköt, és mindent feltárt előttük. Elveszítette
józanságát, elfelejtett előre gondolkodni, és nem vette komolyan, hogy az ellenség
mindig ellenség marad. Mi is gyakran nem gondolkodunk előre, nem akarjuk
meglátni a mosoly mögött a valóságot, könnyen le lehet venni minket a
lábunkról néhány kedves szóval, és mindent elmondunk. Mindig figyeljünk arra,
mi van a mosoly mögött.
Ezékiás könnyelműségének majd meglesz a következménye, ez a birodalom
viszi el majd fogságra Júda népét. Mennyi könny hullt már azért, mert nem
voltunk előrelátók. Urunk adjon számunkra bölcsességet, hogy tudjunk az Igére
figyelve dönteni, lássunk keresztül az átlátszó trükkökön.
A főpapi imádság zárószavait olvassuk: Jézus továbbra is arra
koncentrál, hogy majd hiteles legyen követőinek a bizonyságtétele (Jn
17,20-26). A hitelességet az egység adja meg, de nem szervezeti egységről van
itt szó, hanem egy célért való élésről. Az a lényeg, hogy a mindenkori tanítványokat
állandóan a missziói tudat járja át. Isten népe azért van jelen a világban,
hogy az életmentő evangéliumot közvetítse az elveszett ember számára. Amíg
minden hívőnek ez a fontos, erős lesz a keresztyénség, egyre többen térnek meg, de mihelyt ezt a célt elfelejti, meggyengül. Azért nem vagyunk egységesek, mert
már nem Isten országa lebeg a szemeink előtt, már nem a lélekmentés a fontos,
hanem ugyanazokért a célokért küzdünk, mint a világ. Már gyakran nem azt
látjuk, micsoda kiváltság és gazdagság Isten gyermekének lenni. Inkább azt
éljük meg, hogy mi vagyunk a szegények, és a világ fiai a gazdagok. Hányszor
irigyeljük a nem hívőket. Mi is úgy
akarunk élni, ahogy a hit nélkül élő gazdagok teszik.
Ha ezek vezérelnek minket, megtörik az egység, nem lesz ereje a
bizonyságtételnek, nem lesz hiteles az életünk. Jézus számára mindig az a
fontos, hogy az övéi ott legyenek majd, ahol Ő van. Arra koncentrál, hogy majd
a célban meglássák az Ő dicsőségét. Milyen csodálatos is lesz majd a megérkezés
a mennyei hazába, ott lenni az Úrral. Jó lesz dicsőíteni Őt, és örülni az
örökkévaló értékeknek. Jézus soha nem veszíti el szeme elől a célt. Urunk
könyörüljön, hogy mi se veszítsük el.
Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom
1. Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom, Ily beteg voltomban nincs
kitől gyógyulnom. Nincs ily fekélyemből ki által tisztulnom, Veszélyes
vermemből és felszabadulnom.
2. Gyújtsd meg szövétnekét áldott szent igédnek És bennem virraszd fel
napját kegyelmednek; Igaz utat mutass nékem, szegényednek, Járhassak kedvére te
szent Felségednek.
3. Várlak, Uram, azért reménykedő szívvel, Miként a vigyázó virradást vár
éjjel; Hozd fel szép napodat nékem is jó reggel, Hogy szolgálhassalak serényebb
elmével.
4. Dicsértessél. Atya Isten, magasságban, Mi Urunk Krisztussal mind egy
méltóságban, És a Szentlélekkel mind egy hatalomban: Háromság egy Isten, áldj
meg dolgainkban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése