E
|
zékiel ismét
egy vallomással vezeti be üzenetét, számára Isten "az én Uram" (Ez 46,1-24). Tehát
személyes kapcsolatban van Istennel, és Ő az élete Ura. És ez akkor is így van,
ha ezt nem mindenki fogadja el. Megvallja, hogy számára Isten élő, akivel kapcsolatba lehet kerülni.
Beszél, van szava, van üzenete a számára.
Ő ezt akkor is vállalja, ha nem mindenki vállalja. Benne van ebben az is, hogy az üzenetet
ezáltal nem a saját mondanivalója, hanem Istentől származik. A próféta nem más,
mint Isten postása, átveszi és kézbesíti a levelet, de a tartalom nem tőle
származik. A levél mondanivalója mögött Isten áll. Ezért a népnek is komolyan
kell venni mindazt, amit hall. Hogyan
állok én a Bibliához? Számomra is Isten levele? Úgy veszem át, hogy bár emberek
kézbesítik, de a tartalma az Úrtól jön, az én mennyei Atyám szól hozzám
személyesen? Ha az Atya szól, akkor megbízható a tartalma, és komolyan kell
vennem. Jó, ha én is megvallom: számomra élő valóság Isten, naponta
megtapasztalom, hogy szól hozzám.
Továbbra is az áldozatok rendjéről beszél a próféta. Nem mindegy, hogyan
járulunk az Úr elé. Megragadott, ahogyan leírja, hogy az áldozat bemutatása
idején leborulva imádkozzék a fejedelem, majd a nép is. Tehát a megfelelő
Isten elé járulás alázatban történik. Azt kéri, boruljon le az Úr előtt. A
leborulás kifejezi, hogy Isten az Úr, Ő a király, én pedig a szolgája vagyok.
Fontos az imádkozás, a leborulás, mert aki nem borul le, az kiborul. Jó, ha rendszeresen leborulunk az Úr előtt, és
kiöntjük szívünket Előtte. Mert akkor már nem mi cipeljük a terheket, hanem
átadtuk Neki.
Az imádkozás azt jelenti, hogy Isten színe elé állok, és ez megtörténhet
úgy is, hogy félrevonulok egy helyiségbe, de úgy is, hogy utazás közben
elcsendesítem szívemet, belső szobát formálok belőle, és átélem, hogy megszólal
az Úr. Imádkozás közben nemcsak én beszélek, hanem Isten is szól, így lesz
párbeszéd a csend ideje. Ha csak én beszélek, az monológ, akkor válik igazi
imádkozássá, ha Isten is megszólal. Az
is fontos, hogy mi is beszéljünk, hiszen már az is gyógyítólag hat, amikor
feltárjuk a szívünket, kimondjuk magunkból a feszültséget, az
aggodalmaskodást. A teljes gyógyulás
akkor megy végbe, amikor az Úr szól, hiszen szava a legjobb gyógyszer.
Pál apostol őszintén ír, meri vállalni a problémákat is (Gal 2,11-14).
Nem tesz úgy, mintha köztük minden rendben volna. A hívő ember is megmarad
embernek, sőt, most már a gonosz még erőteljesebben lép fel ellene. Pálék
hatalmas munkát végeztek, szinte az egész világot lefedték az evangéliummal.
Nagy dolog volt, hogy az akkori pogány világ hallhatott a jó hírről. Pál úgy
végezte el ezt a feladatot, hogy nem léteztek modern kommunikációs
eszközök. A gonosz igyekezett mindent
megtenni, hogy akadályozza az ige terjedését, de hát a szolgákat lehet, az igét
nem lehet megakadályozni a célba érésben. Pált bilincsbe lehet verni, de az
igét nem, mert az ige nincs bilincsbe verve.
A gonosz gyakran próbál úgy célt érni, hogy éket ver az Úr tanítványai
közé. Az egyik jó módszer, amikor valaki a világnak akar tetszeni, vagy
egyszerűen más hívők véleményének kíván megfelelni. Péter nem merte vállalni a pogányokat,
amikor zsidókeresztyének is megjelentek azon a területen. Korábban együtt
evett velük, de amikor a zsidók megjelentek, félrevonult tőlük. Kicsit hasonlít
ez arra a helyzetre, amikor megtagadta az Urat. Tulajdonképpen most is hasonló
történt, mert amikor az Úr tanítványait nem vállaljuk, akkor magát az Urat nem
vállaljuk.
Nem fordult még elő velünk, hogy bizonyos helyzetekben vagy bizonyos
emberek előtt nem mertük vállalni hitünket? Ha mellénk ült valaki a vonatban, gyorsan eltettük a Bibliát? Vagy nem beszéltünk Jézusról, igéről, Isten
akaratáról osztálytársak, munkatársak barátok előtt. Pál apostol nem fogadta
ezt el, és bátran megmondta Péternek, hogy ez nem helyes. Péter mindenki előtt tekintély volt, ismerte
Jézust, mesélte a Róla szóló történeteket, és Pál ezt a nagy személyiséget
helyreutasítja. Vállalom-e az Urat és az Ő akaratát akkor is, ha abból én
kerülhetek ki rosszul? Pál nem törődött azzal, mit fognak ehhez szólni, ő nem
azt nézte, a másik kicsoda, hanem azt, hogy tisztán kövesse az Urat. Pál számára
fontos, hogy a tanítvány mindig egyenesen járjon, soha ne alakoskodjon, hanem
mindig legyen tanítvány, mindig vállalja igei meggyőződését, vállalja az
igazságot.
Atyám, én imádlak!
1. Atyám, én imádlak! Leborulva áldlak, úgy szeretlek!
2. Jézus, én imádlak! Leborulva áldlak, úgy szeretlek!
3. Szentlélek, imádlak! Leborulva áldlak, úgy szeretlek!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése