J
|
eruzsálem népe
úgy gondolja, vele nem történhet meg, ami más nagy városokkal megtörtént (Ézs
22,1-25). Őt az ellenség nem foglalja el, és nem rombolja le. Mire alapozza
mindezt a váradalmát? Úgy vélik, mivel
ők Isten népe, az Úr megmenti őket, a templom jelenléte oltalmat biztosít a
számukra. Isten valóban védelmet ígért
népének, de csak abban az esetben, ha hűek maradnak Hozzá. Azonban Júda is
hűtlenné vált, inkább bízott a bálványokban és Egyiptomban, mint Istenben. Hiába figyelmezteti őket az ige, ha nem
térnek meg, elvesznek. Ők ezt nem veszik komolyan.
Mi is hasonlóképpen gondolkodunk, úgy látjuk, ha beletartozunk egy
felekezetbe, minden rendben van. Pedig Isten nem a formaságokat, nem egy kultusz
szabályainak a megtartását igényli, hanem a szívünket kéri. Ő minket keres, és
azt akarja, hogy minél jobban megismerjük és bízzuk Rá életünket. Ezáltal megszűnik
a zavart kapkodás, mert tudjuk, az Úr jelen, és ha Ő jelen van, nem kell több.
Hajlomosak vagyunk ezt elfelejteni. A tanítványok is gyakran megfeledkeztek
erről, pedig az Úr velük volt, sőt, a hajójukban mégis úgy kapkodtak, mintha
minden rajtuk múlna. Bizony, Jézus csak turista, díszlet volt, akit majd lehet mutogatni,
de nem az élet Ura, Aki minden helyzetben magabiztos és teljhatalommal bír.
Jeruzsálemben mindent csinálnak, amire lehetőségük kínálkozik. Meg akarják
mutatni, képesek magukat megvédeni. De az Urat nem hívják segítségül, az Úrral
nem törődnek. Mi is mennyi mindent
megteszünk magunk és családunk érdekében, minden lehetőséget megragadunk, hogy
jobb legyen az élet. De figyelünk-e Istenre, törődünk-e Vele? Nem ragad-e el
minket is a júdaiak életszemlélete: együnk és igyunk, mert holnap úgyis
meghalunk? Mintha csak korunkról írta
volna a próféta, úgy tűnik, semmit nem változik az ember, csak vigasság és öröm
van, falják a húst, isszák a bort.
Döbbenetes, de nem látják a közelgő veszedelmet, nem hallják Isten
szavát. Ma is erről szól az emberek
élete, mulatság mulatság után, alig ér véget az egyik, és már szervezik a
másikat, de nem figyelünk a jelekre, az idők szavára. Úgy élünk, mintha minden
rendben lenne, de nincs bűnbánat, nem keressük az Urat.
Pedig az Úr sírásra és gyászolásra hív, vagyis bűnbánatra. De csak az
tart bűnbánatot, aki látja is bűneit. Akinél minden rendben van, az nem fogja
magát az Úr előtt megalázni. Az Úr Jézus is a betegeket, a bűnösöket kereste,
azokat, akik felismerték a bajt életükben, és segítségre vártak. A vezetőknek
azt vetette a szemére, hogy ők egészségeseknek vélik magukat, ezért nem
fordulnak Hozzá. Hívjuk segítségül az Úr nevét, lássuk meg, hogy Ő tudja
visszaadni a szabadulás örömét, csak Ő segíthet rajtunk.
Csodálatos és örök érvényű igét olvasunk ma: „Jézus Krisztus tegnap,
ma és mindörökké ugyanaz” (Zsid 13,7-17.) Igen, Ő ugyanaz, nem változik.
De mindig így hiszem ezt? Építek erre az igére nehéz helyzetekben? Ha nem
változik az Úr, akkor most is itt van, nem hagy magamra, jelenlétével betölti
lényemet. Most is beszélhetek Hozzá. Mi változunk, de Ő ugyanaz marad. Ugyanaz, Aki életét adta értünk. Ugyanaz, aki földi élete idején volt. Bátran
megközelíthetjük bűneinkkel, minden nyomorúságunkkal együtt. Bátran keresd fel
Őt ma is, csak Őt keresd, Utána vágyakozz, és feltöltődsz, erőt kapsz a továbblépéshez.
Mi erősít meg? A kegyelem, erre van mindennap szükségünk. Ez azt jelenti, nem rajtam, hanem Jézuson
múlnak a dolgok. Minden Őrajta, drága kegyelmén fordul meg, azon, hogy kész
nekem, bűnösnek megbocsátani, és így lehetővé teszi az újrakezdést. Nem a
rendelkezések megtartása, hanem a kegyelem ad új életet. Voltak, akik azt
gondolták, az ószövetségi törvények ételekre vonatkozó rendelkezéseit meg kell
tartaniuk, azonban az ige azt üzeni, az Úrral való élő kapcsolat a lényeg, a
bűnbánó szív, az engedelmes élet.
Olyan megrendítő azt olvasni, hogy Jézus a táboron, a kapun kívül
szenvedett. Ő, az Isten Fia, nem kapott elismerést munkájáért. Nem tüntették ki,
nem jutalmazta a város vagy az ország vezetése, kivették, mint egy gonosztevőt. Az Ő emelvénye a kereszt, és nem tapsot
kapott mindazért, amit az emberekért tett, hanem ökölrázást, "halál rá"-kiáltást. Mindezt értem tette az Úr,
értem vállalta, hogy megmentsen. Ezzel szemben mi mennyire szeretjük az
elismerést, vágyunk rá, hogy észrevegyenek és méltassák munkánkat. Milyen
messze is vagyunk az Úrtól. Őt nem a dicséretek foglalkoztatták, hanem az ember
megmentése. Kész volt értünk a gyalázatot vállalni és életét odaadni.
Menjünk ki mi is a táboron kívülre, az Ő gyalázatát hordozva. Pont a
gyalázatot akarjuk elkerülni, Urunk pedig erre hív, kövess a gyalázat útján. Ne
most várd az elismerést, a megelégedettséget, mert nincs itt maradandó
városunk, hanem az eljövendőt keressük. Kérdezzük meg magunktól: Valóban az
eljövendőt keresem, az után vágyakozom?
Hadd menjek,
Istenem, Mindig feléd
1. Hadd menjek, Istenem, Mindig feléd, Fájdalmak útjain
Mindig feléd. Ó, sok keresztje van, De ez az én utam, Mert hozzád visz, Uram,
Mindig feléd.
2. Ha este száll reám S csöndes helyen Álomra hajtanám Fáradt
fejem: Nem lesz hol nyughatom, Kő lesz a vánkosom, De álomszárnyakon Szállok
feléd.
3. Szívemtől trónodig - Mily szent csoda - Mennyei grádicsok
Fényes sora, A szent angyalsereg Mind nékem integet; Ó, Uram, hadd megyek Én is
feléd!
4. Álomlátás után Hajnal ha kél, Kínos kővánkosom Megáldom
én. Templommá szentelem, Hogy fájdalmas szívem, Uram, hozzád vigyem, Mindig
feléd!
5. Csillagvilágokat Elhagyva már, Elfáradt lelkem is
Hazatalál. Hozzád ha eljutok, Lábadhoz roskadok: Ottan megnyugodhatok Örökre én!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése