E
|
gyiptom volt a
másik birodalom, akitől segítséget várt Izráel királya (Ézs 19,1-25). Úgy
gondolták, együtt eredményesek lehetnek Asszíriával szemben. Azonban a próféta
látja, Egyiptom sem segíthet, sőt, ő sem lesz képes megállni a nagy birodalommal
szemben. A fáraók országa is elpusztul. Isten
nem így ad segítséget. Mi Isten segítségét is mindig emberi síkon közelítjük
meg, úgy gondoljuk, Isten a mi terveink és elképzeléseink szerint fog
cselekedni. Neki azonban a mi segítségünkre nincs szüksége. Úgy szabadít meg,
hogy ne dicsekedhessünk. Ő mindig tökéletes munkát végez, csak bízzunk Benne és
hagyjuk rá dolgainkat. A mi összefogásunkra sincs szüksége az Úrnak. Júdának is
meg kell tanulnia, ne idegen népekben, ne egy nagyobb ország fegyverében, hanem
egyedül Istenében bízzon. Amit mi jó
megoldásnak gondolunk, arról kiderül, hogy nem ér semmit. Akitől mi várjuk a
segítséget, az is segítségre szorul. Az Úr látja az eseményeket, és tisztában van
mindazzal, ami történik. Tudja, hogy Egyiptom is el fog bukni. Júda ezt még nem
látja, reménykedik, de ez a reménység minden alapot nélkülöz. Aki azonban
Istenre bízza magát, nem él át csalódást és kudarcot.
Nemcsak ítéletről szól igénk, hanem elmondja, a kegyelem ajtaja minden
nép, még Egyiptom számára is nyitva van. Az a nép, amelyről elképzelni sem tudják, hogy egykor majd az Úr nevét
tisztelje, hitre fog jutni. Lesznek
köztük olyan települések, amelyek zsidókat fogadnak be, és már ők dicsérni
fogják az Úr nevét. Azonban Isten ennél még tovább megy, lesznek az egyiptomiak
közül, akik megismerik az Urat. Mert ez a lényeg, Istent megismerni, nem egy
vallást, hanem az Ő személyét.
Megismerteti magát az Úr Egyiptommal, Isten az Úr Jézus Krisztusban
ismerteti meg magát velünk. Benne jelentette ki számunkra magát teljes
mértékben. Aki Jézust megismeri, az ismeri az Atyát. Már a gyermek Jézus is járt Egyiptomban, oda
menekült Vele József és Mária. Így azután láthatták az Urat ők is. A Jézusról
szóló bizonyságtétel, az evangélium Egyiptomba is eljutott. A mai napig élnek
ott tanítványok, akiken keresztül megismerteti Isten az egyiptomiakkal magát.
Az Úr munkája csodálatos ma is.
Láthatjuk: az Úr mindenki számára, még az ellenségek számára is kinyitja a
megtérés kapuját. Nem mond le senkiről,
így mi is reménykedhetünk. Hányszor a mai képből indulunk ki, és
elreménytelenedünk. Az Úr azonban látja azt, amit még senki más, és tudja, mit
lehet kihozni belőlünk. A csapást, a sebet is javunkra használja fel Urunk. Ő
nem hagy magunkra, meggyógyítja szívünket, és új élettávlatot nyújt a számunkra.
Az Úr Jézusban kapunk új távlatokat, Ő látja azt, amivé lehetünk. Mi még csak a
kudarccal szembesülünk, úgy gondoljuk, már nem is változhatunk, ám az Úr
meglátja bennünk az újat. Amikor elhívta a tanítványokat, messze álltak attól, akivé később váltak. De az Úr már akkor
látta bennük az új embert, a kősziklát, az evangélistát. Nemcsak látta, hanem
ki is hozta belőlük. Az Úr a mi életünkből is kihozza, amit Ő eltervezett, és
többet tud megvalósítani általunk, mint amit mi el tudnánk képzelni.
Micsoda különbséget hozott az újszövetség a számunkra (Zsid 12,18-24). Már nem a
megközelíthetetlen, félelmetes Istent hozza elénk, hanem a bűnöst szerető,
annak megbocsátó Atyát. Isten Jézusban megközelíthető. Olyan jó, hogy mi már
ezt tudjuk, és olyan korban élhetünk, amikor nem kell félnünk Istentől. Még a
legbűnösebb, a legtávolabb került, tönkrement életű ember is reménységgel közelíthet Hozzá, Jézusban a kegyelmet, az életet küldi számunkra.
Isten közel került hozzánk, csak meg kell szólítani, sőt, hit által
megérinthetjük Őt. Nincs már messze tőlünk. Azonban nagy kérdés: élünk-e ezzel
a lehetőséggel? Keressük-e Őt, és visszük-e Hozzá elrontott életünket?
Aki látja bűneit, bizalommal jöhet, nem kell rettegni, elég megvallani: vétkeztem Ellened, Atyám, kérlek, bocsáss meg, és Ő megbocsát, mert Jézus elrendezte
a kereszten tartozásunkat.
Jézus vére hatalmasabban beszél Ábel és minden ember kiontott vérénél.
Mert Jézus vére bocsánatért kiált. Ő
nem bosszút hirdetett meg, hanem Isten kedves esztendejét. Lássuk ezt meg, és
közeledjünk Hozzá. Ma még a kegyelem ideje tart, de ne halogassuk a megtérést,
mert egyszer lejár az idő.
Az ember mindig bosszúért kiált, bármi sérelem éri, a bosszú nyelvén
reagál rá. Azonban Jézus a megbocsátás nyelvét hozta. Ő a kereszten sem bosszúért kiáltott, hanem
azt kérte, bocsásson meg nekik az Atya. Jézus vére mindig a kegyelemről beszél,
bár ne feledkeznénk meg Róla. Engedjük, hogy a vér megtisztítsa szívünket a
bosszúállás szellemétől, mert soha nem a bosszú, hanem a megbocsátás, a kegyelem
hozza el a gyógyulást.
Tudom, az én Megváltóm él
1. Tudom, az én Megváltóm él, Hajléka készen vár reám, Már int felém, és
gyermekének Koronát ád a harc után. Bár a világ gúnyol, nevet, Honvágy tölti el
lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! Kitárt karjával vár
az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
2. Jézus nevében bízom én, Ő törli el sok bűnömet, Jézus ajkáról hallom
én: Ó, jöjj haza, vár Mestered. Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy tölti el
lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt karjával
vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
3. Előttem, ó, az oly csodás, Hogy értem szállt a földre le, Hogy érettem
is szenvedett, Én bűnömért is véreze. Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy
tölti el lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt
karjával vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
4. Tudom, hamar jő Mesterem, Az óra fut, a nap közel, Előtte állok
csakhamar, Édes Jézus, jövel, jövel! Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy
tölti el lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt
karjával vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése