A
|
z első versben
olvasható kifejezés a pogány nagyhatalmak szimbolikus megnevezése (Ézs
27,1-13). Asszíriát, Babilont és Egyiptomot állítja elénk úgy, mint akiknek
Isten ítéletével kell szembenézniük. És ez Isten népe számára azt üzeni, nem kell
félni, mert a nagy birodalmak ideje is le fog járni. Asszíria, Babilon és
Egyiptom is megítéltetik, mert Isten kézben tartja az eseményeket, a
világhatalmaknak is Őelőtte kell majd felelniük tetteikért. Mindeközben az Úr oltalmazza népét, odafigyel
rájuk, és eljön az idő, amikor a szétszóródottakat is összegyűjti, és a terméketlen
szőlő teremni fog.
Isten védelmezi szőlőjét, nincs benne harag. A korábban hűtlen és terméketlen népét maga
fogja oltalmazni. Nincs benne harag, olyan jó olvasni, mennyire más az Úr, mint
mi. Ő nem tart haragot, ha őszintén jövünk hozzá, kész megbocsátani, a haragja
a múlté. Mi hányszor cipeljük a haragot
a szívünkben. Nem akarunk megbocsátani, és a múlt sérelmeinek emléke határozza
meg kapcsolatainkat. Isten nem a
sérelmekre tekint, hanem Krisztusra, és látja: elvégeztetett. A Fiú bemutatta
az áldozatot, bűneink el vannak törölve, Isten meg van engesztelve. Nincs harag már, hanem kegyelem. Mi is lássuk
így, a múlt a kereszten el van törölve, a harag így a hátunk mögé került. Ha így látjuk életünket, meg tudunk bocsátani.
Mindez akkor működik, ha megbékülünk Vele. Erre hív most az Úr. Ha
oltalmat várunk Tőle, előbb béküljünk meg Ővele. Ez a megbékélés az Úr Krisztus
által történik. Őbenne békélteti meg életünket Önmagával az Úr. Tehát Isten
oltalmazó, védelmező munkája nem jár alanyi jogon, Ő nem biztonsági szolgálat,
arra vonatkozik, annak szól az ígéret, aki a felszólítást is komolyan veszi és
megbékül Vele. Azért hív a megbékülésre, mert lehetséges. Ma még megbékélhetünk
Urunkkal, és ne halogassuk, mert önmagunkkal is csak akkor tudunk megbékülni,
ha Istennel szemben békességünk van.
Azt is meg kell látnunk, hogy bár nincs harag az Úrban, de a bűn ellen
harcol. Fellép a gonosz munkája ellen. A megbocsátás a bűnbánó ember számára
szól, de a gonoszt megbünteti Isten ítéletében. Nem a sátáné az utolsó szó,
hanem Istené, merjünk az Úr nevében nemet mondani a sátán, a bűn minden tanácsára, és mondjunk
igent az Úr szavára.
Biztató ígéret hangzik az elveszettek, a szétszóródtak számára is. Isten
nem mond le róluk, és ami ma reménytelennek tűnik, az meg fog történni. Isten
összegyűjti Övéit. Az elveszettek visszajönnek, gyönyörű ígéret ez, hiszen
mennyi elveszett, az Isten országa szemszögéből reménytelennek tűnő élet van,
és Urunk azt üzeni, az elveszettek megkerülnek. Az Újszövetség számol be erről,
Jézus pont azért jött, hogy megkeresse és megmentse azt, ami elveszett. Mennyi
energiát fektet be az Úr elveszett életünk megkeresésébe. Áldott legyen szent
neve. Magasztallak Uram, hogy ma is keresed az elveszettet, mindent megteszel,
hogy megtaláld és visszavidd a helyére, az Atya közelébe. Tégy minket is ilyen
kereső emberekké, akik fáradhatatlanul mennek az elveszettek után, mert ők sem
reménytelenek. Nem lehet úgy elveszni, annyira elgurulni, hogy ne tudj
megtalálni. A legnagyobb mélységben, a
legsötétebb zugban is ránk találsz. Ha ránk talált az Úr, boruljunk le Előtte és
dicsérjük szent nevét.
A gonosz, hatalmát féltő Heródes tervezhet, amit akar, Isten belelát a
lapjaiba, és a nagy Király látogatóit más útvonalra tereli (Mt 2,13-23). Isten
kész útvonal-módosításra, amikor övéi veszélybe kerülnek, de ez nem
befolyásolja terve megvalósulását. Sőt, ezek a tervébe illeszkednek. A gonosz készítheti tucatszám terveit az Úr
népe ellen, ezek nincsenek rejtve a Mindenható előtt. A bölcsek továbbra is
figyeltek Isten vezetésére, így azután meglátták a megváltozott útvonalat.
Mindig figyeljünk felfelé, tartsuk fenn érzékenységünket az Úr szavával
szemben. Megtörténhet, hogy ma más úton vezet, mint amire tegnap felkészültünk,
de ha szinkronban vagyunk Urunkkal, nem tévedünk el.
Eljött a Király a maga tulajdonába, meglátogatta népét, és mindjárt
veszélybe kerül. Jézus már csecsemőkorában menekülni kénytelen. Így azután
Heródesnek ez a terve sem valósul meg. Ez is jelzés, ebből is meg kellene
látni, hogy a gyermekben Isten van jelen. Nem üldözni, hanem befogadni kell. Bár mi is meglátnánk ezt, és befogadnánk az életünkbe Őt.
Érdemes Józsefre is figyelnünk, egy szava nincs, de állandóan meghallja,
amit Isten üzen a számára, és azonnal cselekszik. Megváltoztatja eredeti
terveit és elképzeléseit, Názáret helyett Egyiptomba megy, egy
újszülöttel. Nagy próba volt ez számára,
mégis így cselekedett. Komolyan vette az álombeli figyelmeztetést. József teljesen
az Úrra van hangolódva, bármikor jelez, meghallja szavát. Hangolódjunk mi is
így Urunkra, és a mindennapok forgatagában is figyeljünk szavára. Érzékeny vagyok-e az Úr hangjára?
Felismerem-e, amikor változást eszközöl a terveken, és kész vagyok változtatni,
ahogyan József is tette?
József mindig figyel felfelé, és mozdul, kész felkelni, amikor az Úr
mondja. Letelepszik Egyiptomban, már
megszokják az életet, rendeződik a megélhetésük, és Isten szól: kelj fel és
menj Izráel földjére, és Ő azonnal, ellentmondás nélkül cselekszik. Kész
mindent otthagyni és azonnal változtatni életén. Legyünk készek mi is mozdulni, merjük magunk
mögött hagyni kiépített életünket, és bízzuk magunkat Urunkra. Engedelmeskedjünk Isten vezetésének, ahogyan
József is tette.
Vezess, Jézusunk,
S véled indulunk
1. Vezess, Jézusunk, S véled indulunk. Küzdelemre hív az
élet, Hadd kövessünk benne téged; Fogjad a kezünk, Míg megérkezünk.
2. Adj erős szívet, Hogy legyünk hívek. És ha terhet kell
viselnünk, Panaszt mégsem ejt a nyelvünk; Rögös bár utunk, Hozzád így jutunk.
3. Sebzett szívünk majd Mikor felsóhajt, Vagy ha másért
bánat éget, Adj türelmet, békességet, Reménnyel teli Rád tekinteni.
4. Kísérd lépteink Éltünk végéig, És ha roskadozva járunk,
Benned támaszt hadd találunk, Míg elfogy az út S mennyben nyitsz kaput.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése