A
|
mi késik, az nem
múlik, mondhatjuk mai igeszakaszunkkal kapcsolatban, az ígért büntetés Jeruzsálemre
megérkezik (Ez 9). Sokan gondolták, hogy már ez nem következik be, nem vették
komolyan az Úr figyelmeztetését. Így voltak Péter apostol szolgálata idején is,
a gyülekezet tagjai úgy vélték, az Úr Jézus visszajöveteléből nem lesz semmi,
hiszen egyik generáció követte a másikat, meghaltak emberek, az első tanúk, és
még mindig nem történt semmi. Az élet változatlanul ment tovább a maga útján. „Nem
késlekedik az Úr az ígérettel, amint egyesek gondolják, hanem türelmes
hozzátok, mert nem azt akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy
mindenki megtérjen” (2Péter 3,9). A mi korunkban is hasonló
gondolkodással találkozunk, a mai ember is úgy él, benne az egyház is, hogy nem
veszi komolyan az Úr Jézus visszajöveteléről és az ítéletről szóló ígéreteket.
Gondtalanul él, miközben az idő múlik, a jelek beteljesednek, az életünk nem
változik, egyre mélyebben járunk a bűnben, Isten azonban meg fogja ítélni az
embert. Nem hagyja büntetés nélkül a bűnt, hiszen oly sok időt adott a
megtérésre, az újrakezdésre. Komolyan vesszük-e mindezeket, leszámolunk-e a
bűnnel és az Úr akarata szerint igyekszünk-e élni?
Megérkeztek
az ítélet végrehajtói Ezékiel látomásában, tehát szembe kell nézni bűneikkel és
annak következményeivel. Mielőtt azonban az ítélet végbemegy az Úr egy
küldöttnek megparancsolja, hogy jelölje meg azokat, akik nem vettek részt a bűnben, akiknek fájt a
hűtlenség, az istentelenség és akik kiáltottak miatta. Ebből látjuk, hogy a
nehéz időben is voltak, akik megmaradtak az Úr útján. Nemet mondtak kortársaik
felfogására, szokásaira és elutasították a bűnre való csábítást. Megmutatták lehet másképp élni, nem kötelező
a többihez igazodni. Minket is körül vesz a bűn, mindenfelől a bibliai
értékekkel, az Igével ellentétes szokások alakulnak ki. A bűn mára természetes
lett, ezen nem tudunk változtatni, azonban az már rajtunk múlik, hogy mi úgy
gondolkodunk és élünk, vagy hűek maradunk Urunkhoz.
Azt
is látjuk, hogy akik az Úrhoz hűek maradtak, akiknek fájt a vétkezés azokat az
Úr megóvta az ítélettől. Isten odafigyel övéire. A pecsét jelzi, azt, hogy
kihez is tartoznak, és aki az Úré, azt elkerüli az ítélet. Az egyiptomi
szabadulás idején a bárány vére jelentette a megkülönböztetést, a menekülést.
Ahol a vér ott volt az ajtófélfán, oda nem ment be az ítélet követe. Számunkra
az Úr Jézus vére jelenti az oltalmat, akinek az életét megtisztítja, az
elkerüli az ítéletet, az életre megy.
Ezékielt
is megfigyelhetjük, nem megelégedéssel veszi tudomásul, ők sem maradnak ki, ha
én fogságra kerültem, csak ők is jöjjenek. Nem mondja, megérdemelték úgy kell
nekik, hanem arcra borulva kiállt értük az Úrhoz. Ez a mi feladatunk is,
imádkozni azokért, akik még a bűn útján járnak és ítélet felé sodrónak. Az Úr
gyermekei azért vannak a világban, hogy életükkel, mint egy lámpással
belevilágítsanak a sötétségbe és így reménységet, új utat mutassanak az emberek
számára. Ma még nem késő, még segítségül lehet hívni az Urat, hiszen az ígéret
mára is érvényes. „Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én
megszabadítlak, és te dicsőítesz engem” (Zsolt 50,15).
A
gyolcsba öltözött férfi példa a számunkra, hiszen nem kérdezősködik, nem keres
kifogást, csak végzi amivel megbízza az Úr. Tulajdonképpen ennyi lenne a
tanítványi élet, megtenni, amiit nekem parancsol az Úr. Ennyi a feladatunk, nem
vár el többet, csak ennyit. Tegyük meg, amit mond. Az engedelmesség mindennél
többet ér. Ezen a próbán bukott el Saul király, ezért mondja számára a próféta:
„Bizony, többet ér az engedelmesség az áldozatnál, és a szófogadás a kosok
kövérjénél! Olyan az engedetlenség, mint a varázslás vétke, és az
ellenszegülés, mint a bálványimádás” (1Sám 16,22).
Pál
számára a korinthusiak, testvérek, igen, minden probléma ellenére, így látja
őket (1Kor 12,1-3). Az apostol már Krisztuson keresztül látja őket. Tudja, hogy
még nincs minden rendben, az életükben, van sok ki javítanivaló, ám ők ennek
ellenére is Krisztushoz tartoznak, így a testvért látja bennük. Számunkra is fontos ez a látás, ha a másik
vét, akkor ne azon keresztül, hanem az Úron keresztül tekintsünk rá. Lássuk meg
benne is a testvért, azt, akiért az Úr az életét adta.
Az
apostol tudja, hogy az Úr övéit lelki ajándékokban részesíti, és a velük való
élésről tájékoztatja őket. Ez fontos, mert a jót is lehet rosszul használni,
ebben a gyülekezetben több lelki ajándékkal rosszul éltek, így kárt okoztak a
gyülekezetnek és rossz bizonyságot tettek a pogányok felé.
Azt
is elmondja Pál, hogy a pogányság a néma és cselekvésképtelen bálványokat
tiszteli, azonban az Úr él és ajándékokat ad övéi számára. Fontos, még, hogy az
életünk, a magatartásunk, a beszédünk mutatja meg pontosan, hogy ki számunkra
az Úr. Mert bárki mondhatja, hogy Uram, de a próbatételek, a gondok, az
üldöztetések a szenvedés hitelesíti a hitvallást. Ahogyan a magvető példázatában is olvassuk: „e
világ gondja, a gazdagság csábítása, vagy egyéb dolgok megkívánása megfojtja az
igét, úgyhogy ez sem hoz termést” (Mk 4,19). Mindig a szív teljességéből
szól a száj, és ez a teljesség bajban, nehéz helyzetekben, bántások, sérelmek
közepette mutatkozik meg. Pál számára a filippi börtön jelentette ezt a próbát,
de ott meglátszott mi van a szívében. Kalodába zárva, sebekkel a testén
imádkozik és énekel. Adja Urunk, hogy mi is hasonlóképpen nyilvánuljunk meg
saját életkörülményeink közepette.
HAGYJAD az Úr Istenre Te minden utadat
1.
HAGYJAD az Úr Istenre Te minden utadat, Ha bánt szíved keserve, Ő néked nyugtot
ad. Ki az eget hordozza, Oszlat felhőt, szelet, Napját rád is felhozza, Atyád
ő, áld, szeret.
2.
AZ ÚRRA bízzad dolgod: Könnyebbül a teher; :/: Ezer baj közt is boldog, Aki nem
csügged el. Minek a gond, a bánat? Mit gyötröd lelkedet? Az Istent kérjed,
várjad, S megnyered ügyedet.
3.
A TE irgalmasságod Van rajtam, Istenem, :/: Te jól tudod, jól látod, Hogy mi
használ nekem. Sorsomat úgy intézed, Amint te akarod; Bölcs a te végzésed, Ha
áld, ha sújt karod.
4.
UTAD van számtalan sok, Uram, és eszközöd; :/: Reánk is szent áldásod Bőséggel
öntözöd. Művednek akadálya, Szünetje nincs soha; Úgy téssz, amint kívánja
Gyermekeid java.
5.
BíZZáL, bánatos lélek! Mit bánt a bú, a gond? :/: Él még, ki annyi vészek
Torkából már kivont. Bajaidból kiment ő, Szűnnek keserveid; Rád még a jó
Teremtő Víg napot is derít.
6.
ŐBENNE vesd halálig Jó reménységedet: :/: Ő biztos révbe szállít A bajból
tégedet. Bár késik a segítség És nem találsz vigaszt: Eloszlik gond és kétség
Előbb, mint véled azt.
7.
Ő MEGCSELEKSZI végre
Velünk azt, ami jó; :/: Ösvényünk erőssége Te vagy, Mindenható! Bár nehéz földi
pályánk, Könny lepi és tövis, De örök pálma vár ránk: Utunk a mennybe visz.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése