E
|
zékiel hét napig szótlanul tartózkodott népe fiai közt (Ez
3,16-27). Az üzenet, amit kapott nehéz volt, és így képtelennek bizonyult a
szólásra. Amikor az Istentől érkező üzenetet kellene továbbadnia, lebénul,
képtelen megszólalni. Hányszor tapasztaljuk mi is, hogy mennyi mindenről tudunk
szabadon és őszintén beszélni, de amikor az Igéről kellene szólni, képtelenek
vagyunk megszólalni. Megfigyeltem, hogy egy alkalom előtt intenzív beszélgetés
folyik, sőt egyenesen beszéd kavalkád megy végbe, amikor azonban az elhangzottakhoz
kellene hozzászólni, már nem megy a beszéd.
Az egyik dolog, hogy az ördög pont azt akarja, hogy
néma keresztyének legyünk. Isten a beszéden, a kommunikáción keresztül végzi a
munkáját. Az evangélium hirdetése bízatott ránk, ahhoz pedig beszélni kell. Így
ha az ellenség eléri a beszédképtelenségünket, tulajdonképpen nyert ügye van és
kifogta a szelet a vitorláinkból. Beszéd nélkül nem terjed az evangélium. Ha
nem teszünk bizonyságot, nem jelentünk veszélyt a sátán számára.
Hét napig érhet az üzenet a prófétában, vagy ennyi
időt kap, hogy rászánja magát és végre megszólaljon. Nem azért hívta el az Úr,
hogy félrevonulva elmélkedjen a hallottakon, hanem adja tovább, amit
hallott.
Az Úr szava ismét szól. Milyen jó, hogy újra szól, hogy
nem fárad bele Isten és kész a némákat is beszélőkké tenni. Áldott legyen
Urunk, hogy ma is szól, hogy még mindig van szava hozzánk, hogy Ő nem törődik
bele némaságomba, hanem ki akar mozdítani belőle. Őrállónak adta Izráel
számára, tehát nem a befelé fordulás a félrevonulás a feladata, hanem az
éberség. Neki kell ügyelni, hogy Izráel népe megmaradjon az Úrba vetett hit
mellett.
Az őrállónak először is felfelé kell figyelnie,
mert itt nem önkényes fegyelmezésről van szó. Nem akkor szól Ezékiel a népnek,
amikor neki nem tetszik valami, hanem akkor, amikor Isten szól, amikor az Úr
szól bele valakinek az életébe, amikor megmutatja mi a rossz. Itt nem ő a
mérce, hanem az Úr Igéje, Isten kijelentése, ezek alapján szól. Mi gyakran
akkor szólunk, ha nekünk nem tetszik valami a másik életében, és ha nem
változtat, ha nem igazodik hozzánk, hamis kegyességgel megsértődünk és
önelégülten sorsára hagyjuk. Én figyelmeztettem, mondjuk és meg vagyunk magunkkal
elégedve. Azonban nem erről van szó.
Itt az Úr figyeli népe életét és a prófétának
javító, megújító szándékkal mondja el, ha valakinek az életében bűnt, hűtlenséget
lát. A próféta feladata, hogy figyelmeztesse a vétkezőt. Ennek a figyelmeztetésnek
nem az ítélet, a kirekesztés a célja, hanem a megjobbítás, a megváltozás. Azért
kell szólnia, hogy a vétkező meglátva bűnét, megbánja és visszatérjen az Úrhoz,
megváltoztassa életét.
A félelmes szívű prófétát erősíti és lelkigondozza
az Úr. Mégpedig azáltal, hogy szívére helyezi a felelősséget. Az üzenet
továbbadásáért felelős, azért már nem, hogy mi lesz a sorsa, annak, amit tovább
ad, de azért igen, hogy tovább adja e. A félelem, az önsajnálat sem lehet indok
arra, hogy ne adjuk tovább, amit az Úr ránk bízott. Másrészt, ezzel a felelősség
hangsúlyozással az üzenet felhígításától is óvja gyermekét. Ez szokott minket
kísérteni, beszélünk ugyan az Igéről, de nem teljes evangéliumot hirdetünk,
hanem csak azt mondjuk, amit hallani szeretnének. Kicsemegézzük az Igét, és
csak a finomabb falatokat, az édességet adjuk tovább, és keményebb eledelt, az
ítéletes szavakat kihagyjuk. Nem lehet az Igét felhígítani, mert ezáltal becsapjuk
az embereket.
Minden szabad nekem, olvassuk a jól ismert Igét
(1Kor 10,23-33). Igen, ez így van, és ez csodálatos. Jézus Krisztus tanítványa megszabadított ember, ő már nem kényszerek és félelmek között él. Jézus
Krisztusban igazi szabadság részesei lehetünk. Mi már nem úgy állunk az
élethez, hogy semmit sem szabad, hanem úgy, hogy minden szabad nekem. De
mielőtt rosszul értelmeznénk és szabadossá válnánk, meg kell látni a
folytatást. Szabad ugyan mondja, az apostol, de vegyük figyelembe, hogy vannak dolgok,
amiket megtehetnénk, de azok ártalmasak. Megtehetem, de ha nem használ, vagyis
nem építi, és nem lendíti előre az életemet, akkor nem élek vele, nem teszem.
Az igazi szabadság képes mérlegelni, és ha szükséges tud nemet mondani. Az a
szabadság, amikor valaminek a megtételére van lehetőségem, de felismerve
ártalmas voltát nem teszem meg, hanem nemet mondok rá.
A szabadság megtanít felmérni, hogy amit mondani
vagy tenni akarok az épít-e, ha nem akkor nem mondom, vagy nem teszem. Milyen
sok áldás származik abból, ha így meg tanulunk szabadságban élni.
Csodálatos Igét idéz az apostol: „az Úré a föld és
annak teljessége”, igen minden az Úré. Ami körülvesz bennünket, amiben élünk,
és amivel rendelkezünk, mind az Övé. Tőle kaptuk ajándékba, hogy jól élve velük,
dicsőítsük az ajándékozót. Mindennek látása azért fontos, mert a szívünk könnyen
az ajándékhoz rögzül és nem az ajándékozóhoz. Aki azonban felismeri, hogy
minden az Úré, az mentessé válik az aggódástól és hálás életet él, mert tudja,
hogy életéről az Úr gondoskodik.
Az Úr bír ez
egész földdel
1. Az Úr bír ez egész földdel És minden benne
élőkkel; Övé a földnek kereksége, Mit a tengeren épített, Folyóvizekkel
körülvett, Melyben meglátszik bölcsesége.
2. Ki mégyen fel a szent helyre, Az Úrnak ő szent
hegyére? És vajon kitől tiszteltetik? Akinek tiszta ő szíve, És ártatlan az ő
keze, Aki hamisan nem esküszik.
3. Ezt az Úr megáldja szépen, És az idvezítő Isten
Adja igazságát őnéki. Az pedig a boldog nemzet, Mely, nézve az ő szent színét,
Jákóbnak Istenét keresi.
4. Ti szent kapuk, kinyíljatok, Fejeteket
feltartsátok: E dicső király hadd térjen be! Micsoda dicső király ez? A seregek
Istene ez, Nagy ennek hadi erőssége.
5.
Ti kapuk, emelkedjetek, Fejeteket felvessétek,
Hogy e király belétek térjen! Kicsoda e nagy királyság? Ez a Zebaoth uraság!
Mely nagy az ő dicsőségében!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése