A lévitát látjuk. Aki
elment a másodfelesége után (Bír 19,11-30). Az apósánál
tartózkodik és nem indul azonnal vissza, hanem néhány napot ott
tartózkodnak. Az após az, aki mindig marasztalja és arra
bátorítja, hogy útnak indulás előtt, gyűjtsön erőt. Erre
érdemes odafigyelnünk, mert az erőgyűjtés mulatozással
történik. A lévita az Úr szolgája, így számára az Igének, az
Úrral való élő kapcsolatnak kellene erőforrássá válni.
Azonban ő nem Istenhez fordul, nem az Igében mélyed el, nem
csendességet tart, hanem mulatozik. Milyen csodálatos, hogy
számunkra az Úr biztosítja Igéjét, a Vele való áldott
közösséget. Rajtunk múlik, hogy élünk e vele, bemegyünk e
belső szobánkba, ahol megtapasztalhatjuk az Úr jelenlétét.
Számunkra Ő az igazi erőforrás. Ő maga mondja: „akik az
ÚRban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok,
futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el” (Ézs
40,31).
Ennek
ellenére mégis sokan a lévita módszerét alkalmazzák az
erőgyűjtéshez, a feltöltődéshez. Pedig az Úr Jézus sem az
alkoholhoz nyúlt fáradtság idején, nem is pusztán pihenni
indult, hanem mindig az Úrral való imádságos közösségben nyert
erőt. Isten jelenlétében töltődött föl. Nagyon mai embernek
tűnik a lévita apósa, neki csak az a lényeg, hogy jól érezzék
magukat, vidámak legyenek, de nem számít Isten akarata, a Neki
való engedelmesség.
A
további bonyodalmak a halogatásból fakadnak. Jó, amikor az Úr
indít egy feladat elvégzésére, ha azonnal, késedelem nélkül
cselekszünk, hiszen mindennek rendelt ideje van. Mivel nem reggel
indultak szükségük volt szállásra. Azonban nem hallgat a
tanácsra, nem lehet őt vezetni, mert csak a külső dolgokra
figyel. Ő, mint lévita nem akar a pogány jebúsziaknál
megszállni, de amikor másodfeleséget vett magának, nem ügyelt
ennyire a törvényre. Mi is milyen kínosan ügyelünk a látszatra,
de mi van a szívünkben?
Gibeában már Isten népének tagjai élnek, de nincs bennük
vendégszeretet. Sőt azt kell megtapasztalnia a lévitának, hogy az
ott lakók teljesen elferdültek, hiszen férfiakra gerjednek fel.
Meg kell látni, hogy ahol Isten ki kerül az élet közepéből,
ahol már nem Ő a forrás, ott hamar a környezet hatása alá kerül
még Isten népe is. A pogány népek szokásaihoz igazodtak,
természetessé vált számukra a bűn, az amire Isten ítéletet
mond. A lévitának látnia kell, mi történik, ha nem hirdetik
Isten akaratát, ha a törvény nem világít a számukra.
Végül
a másod feleségét vitte ki a város férfiai számára. A lejtőn
nincs megállás, de, miért kell rákerülni? Miért nem figyelünk
az Úrra. Lássuk meg, ha nem engedelmeskedünk Isten akaratának
olyan helyzetekbe kerülhetünk, amelyekből nincs visszaút, és sok
fájdalmat kell átélni. Felesége holttestének részeit elküldi a
törzsek számára, de nem bűnbánatra hívja őket, csak
gondolkodásra, tanácskozásra. A bűn megoldása mindenkor a
bűnbánat és a bűnbocsánat. Enélkül nincs megújulás,
megtisztulás újrakezdés. Amikor szembesülünk bűneinkkel nem
tanácskozni kell róla, hanem kimondani: „Menj el tőlem, mert
bűnös ember vagyok, Uram” (Lk 5,8)! Mindenkor ez az egyedüli
megoldás, őszintén vállalni az Úr előtt vétkeimet, azt amit én
tettem, aki vagyok, csak ekkor léphetünk előre. Az egyház
megújulását is az igazi bűnbánat segíti elő, amikor kimerjük
mondani, hogy miattunk alakultak így a dolgok, hogy mi is felelősek
vagyunk a mai állapotokért.
Pál
apostol őszintén leírja mindazt amire vágyik, az pedig nem más,
mint, hogy az Úr dolgaira legyen egyedül gondja, Isten gyermekeinek
(1Kor 7,32-8,1-7). Azt szeretné, ha a világi gondoktól
megszabadulnának és egyedül az Úrnak élnének. Pál maga is az
Úrra vetette minden gondját, abban a hitben, hogy Neki gondja rá.
Így azután szabad volt önmagától, az aggodalomtól, a félelemtől
és képessé vált minden helyzetben az evangélium hirdetésére.
Fontosnak
tartja az apostol, hogy osztatlan legyen a szívünk, tehát egyedül
az Úr éljen benne. Ezzel nem a házasság ellen beszél, hiszen a
családon kívül, amit Istentől kaptunk, mennyi minden betölti a
szívünket. A fölöslege dolgoknak az eltávolításáról beszél,
mindazokról a dolgokról, amelyek meghatározzák életünket,
amelyek úgy lefoglalnak, hogy az Úrra nem marad időnk. Mi az ami
betölti a szívemet, kitölti időmet? A megosztott élet
felaprózódik, nem tud igazán bizonyságtétellé válni.
Nagyon
lényeges kérdésnek tartom, hogy van-e hatalmunk saját akaratunk
felett, vagy ki vagyunk szolgáltatva neki? Jézus Krisztusban kapunk
lehetőséget arra, hogy győzzünk önmagunk felett és kimondjuk,
ne úgy legyen ahogyan én akarom, hanem, amint Te Atyám. Kérjük
ma is, az Atya akaratának megvalósulását.
Az
Isten Bárányára Letészem bűnöm én
1. Az
Isten Bárányára Letészem bűnöm én, És lelkem béke várja Ott
a kereszt tövén. A szívem mindenestül Az Úr elé viszem,
Megtisztul minden szennytül A Jézus vériben, A Jézus vériben.
2.
Megtörve és üresen Adom magam neki, :/: Hogy újjá ő teremtsen,
Az űrt ő töltse ki. Minden gondom, keservem Az Úrnak átadom, Ő
hordja minden terhem, Eltörli bánatom, Eltörli bánatom.
3.
Örök kőszálra állva A lelkem megpihen; :/: Nyugszom Atyám
házába Jézus kegyelmiben. Az ő nevét imádom Most mindenek
felett; Jézus az én királyom, Imámra felelet, Imámra felelet.
- Szeretnék lenni, mint ő, Alázatos, szelíd, :/: Követni híven, mint ő, Atyám parancsait. Szeretnék lakni nála, Hol mennyei sereg Dicső harmóniába Örök imát rebeg, Örök imát rebeg.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése