E
|
lifáz nagyon
tudja, mit is kell tenni, de élete nem támasztja alá szavait, így azok nem hitelesek
(Jób 22,21-30). Mert könnyű másnak mondani, bízza magát Istenre, de úgy élek-e,
hogy ez a bizalom kialakul a szívében? Nagyon fontos, hogy ne csak mást
biztassak az Istennel való megbékélésre, hanem kezdjem én. Mert az Úr megadja
számunkra ma is, hogy minden dolgainkban Rábízhatjuk magunkat. A Vele való kapcsolat a gyermekei bizalmon
alapszik. Nem aggodalmaskodom semmin, hanem
bízom Atyámban. Nem én erőlködöm dolgaim
elrendezésében, hanem bízom abban, hogy mennyei Atyám munkálkodik.
A békesség is az Úrral való élő kapcsolatból fakad. Aki megtapasztalja,
hogy az Úr Jézus meghalt a bűneiért, és átéli azok bocsánatát, békességre jut
Istennel. Krisztus a mi békességünk. Azonban az Úrral való békesség nem jelent
szenvedés nélküli életet. Amikor az Úrra bízzuk magunkat, az nem biztos, hogy
azonnal a problémák megoldását hozza magával. Lesz, ami megoldódik, mert az új
életnek megvan a maga életrendező hatása. Azonban nem biztos, hogy minden
betegségből kigyógyulunk, vagy azonnal rendeződik anyagi helyzetünk. Elifáz azt
ígérte Jóbnak, ha megtér, felépül, de ez nem mindig történik így. Pál apostol
életében is voltak betegségek, amikor azért könyörgött háromszor is, hogy a
tövise múljék el, nem kapta ezt meg. Nem gyógyult meg, hanem megkapta az erőt,
hogy ilyen állapotban is úgy tudjon szolgálni, hogy azon Isten ereje áradjon keresztül.
Elég neked az én kegyelmem, mondta az Úr - gyakran ma sem kapnak övéi más
választ, de jön az erő. Megtapasztaljuk, hogy az Ő ereje valóban mindenre elég.
Az Úrban mindenkor gyönyörködhetünk, még betegen és nyomorultan is. Pál
apostol a börtönben örült az Úrban, de ez az öröm nem hozta magával az azonnali
változást. Öröm volt a szívében, dicsérte az Urat, de még továbbra is börtönben
maradt. Az Úrral való élő és áldott kapcsolat sem jelenti azt, hogy minden
sikerül. Mert nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mindig az Ő akarata valósuljon
meg. Istent nem lehet a saját érdekeinkben felhasználni, Ő azt várja, hogy az
életünket szenteljük neve dicsőítésére.
Jób szenvedésében és a mi életünkben is a hangsúly a hűségen van: akkor
is bízom-e az Úrban, és kitartok-e követésében, amikor nem sikerül azonnal a
tervem, amikor szenvedés és baj ér? Jézus a kereszten is hű maradt azt Atyához,
az első gyülekezetek tagjai mindhalálig hűek voltak Megváltójukhoz. És Ő is azt
kéri, legyünk hűek mindhalálig. Legyünk hűek akkor is, ha ez az életünkbe
kerül.
Jánost ismét szólítja a már hallott hang, és ő indul és megteszi, amit
mond (Jel 10,8-11). János mindig engedelmeskedik, teszi, amit mondanak neki.
Ennek a készségnek kellene a mi szívünkben is jelen lenni - figyelek az Úrra és
teszem, amit mond. János mindenkor készen áll az Úr szava cselekvésére. Számára
az a legfontosabb, hogy amikor az Úr szól, készen álljon. Olyan, mint a katona,
ő valóban Krisztus katonája, bármikor hangzik a parancs, mindent félretesz és
indul.
Az a feladata, hogy a tengeren és a földön álló angyaltól átvegye a
nyitott könyvet. Az Úr követe kezéből át kell venni a könyvet, nem elég
csodálni, hanem kézbe is kell venni. Nem elég, hogy legyen Bibliánk, azt
használni is kell. Csak akkor tudjuk
másoknak is továbbadni az Úr üzenetét, ha mi magunk is ismerjük azt, és
használjuk is.
Jánosnak nemcsak át kell vennie, hanem meg is kell ennie, vagyis élnie
kell Isten Igéjével, előbb az ő életét kell, hogy átjárja az Úr üzenete. Mert
az Isten szava a lélek tápláléka, azért kapjuk, hogy éljünk vele. Olvassuk rendszeresen, és engedjük, hogy
átjárja szívünket, egész belsőnket. Mert Isten először mindig nekem szól.
Mindig az én számomra van üzenete, és azt kell majd továbbadnom, ami az én
életemet is megérintette.
A hang felkészíti Jánost az Igével való élés következményeire: olyan lesz,
mint a méz, tehát jó lesz, örülni fog neki, ám amikor alaposabban megrágja és
megemészti, megkeseríti a gyomrát. Azt jelzi ez, hogy az Ige jó, csodálatos
üzenetet tartalmaz, elmondja, hogy szeret az Úr, terve van az életünkkel. Nincs
nagyobb öröm annál, mint amikor átéljük, hogy Isten megbocsát és új, örök
életet kapok. A Krisztust követő élet csodálatos, tele van örömmel, mert az
Úrból fakad. Jézushoz tartozni boldogság.
Azonban János megtapasztalja, hogy az Igének vannak kemény üzenetei is,
és ezt is komolyan kell venni. Ne csak a pozitív tartalmú Igéket olvassuk,
hanem az ítéleteseket is. A keményebb szavak is hozzánk szólnak. Az ítéletről,
számonkérésről szóló részek is valóságosak. Az Úr körülvesz kegyelmével, de a követésének gyakran szenvedés a
velejárója. A szenvedést nem lehet megspórolni, hiszen az Úr is szenvedett
értünk. Nincs olcsó keresztyénség, hiszen Istennek sokba kerültünk, és vannak
helyzetek, amikor a követőknek is kerül valamibe a hit, a jézusi tanítványság.
A keserűséget az is okozza, hogy János hirdeti az evangéliumot, de nem
mindenki fogadja nyitott szívvel. Látja, hogy kevesen veszik komolyan Isten
szavát. Fáj-e nekünk az emberek közömbössége, fáj-e a bűn terjedése?
Táplálkozzunk ma is az Úr Igéjével, de ne válogassunk benne, mint ahogy az
ételben tesszük. Olvassuk sorban, és a nehéz részeket, a kemény, ítéletes
szavakat is engedjük át lényünkön, mert azokra is szükségünk van.
Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Mindenható Isten
1. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Mindenható Isten, Énekünk jó
reggel száll hozzád szívesen. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Végtelen
kegyelem, Három személyben áldott egy Isten!
2. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Kit a szentek áldnak, Koronájukat
letészik teelőtted; Angyali seregek térdelve imádnak, Ki voltál, vagy s nem
érsz soha véget.
3. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Földi köd bár elfed, És bűnös szem
nem látja dicsőségedet, Csak te vagy szent, Isten, és senki kívüled: Teljes
hatalmú szentség, szeretet!
4. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Nagy és erős Isten; Minden műved
dicsér az ég-, föld- s tengeren! Szent vagy, szent vagy, szent vagy, áldott,
véghetetlen: Három személyben egy áldott Isten!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése