J
|
ób szenvedései
közepette reménytelenné válik, már csak a halát, a sírt látja maga előtt (Jób
17,1-10). Jövőképe semmivé lett, a napok fogynak, és csak a sír várja, gondolja ez
az ember. Ilyen mélységbe jut, mert a mellette lévők csak gúnyolódók, nem
tudnak hitet és reményt önteni belé. A barátok hite gyönge, nem képesek Jób
számára reménységet közvetíteni, nem tudják Isten hatalmát elé élni. De vajon
mi hogyan viseljük szenvedéseinket? Milyen a jövőképünk, amikor
orvostól orvosig kell járni, és egyre rosszabbak lesznek az eredmények? Van-e
olyan hitünk, amelyből ilyen élethelyzetben is erőt merítünk, vagy mi is
elveszítjük reménységünket és csak a halált látjuk magunk előtt? A Krisztusba vetett hit által
feltöltődhetünk, és a rendkívüli helyzetekben, a szenvedések, fájdalmak idején
is erőt meríthetünk belőle. Sőt, a krisztusi hit olyan alapot kínál, amelyre
lehet építeni, mert az élet legkeményebb viharai közt sem dől össze az, amit
ráépítettünk. Adjunk hálát a Bibliánkért, mert kifogyhatatlan erőforrás, olyan
tartalékok vannak benne, amelyek a legnehezebb időkben is át tudnak segíteni a
holtponton. A Biblia, mint Isten szava a sötétség idején is biztos fényforrás.
Tulajdonképpen Jób számára azért volt nehéz próba ez az időszak, mert nem volt a
kezében a Szentírás, ami által tudott volna tájékozódni, amiből erőt merített volna,
és másképp láthatta volna a helyzetét, mint így.
Jób szenvedése alatt barátai véleménye ellenére kitart meggyőződése
mellett, vállalja, hogy nem vétkei miatt szenved. Ezzel a kijelentéssel továbbra is Istenbe
kapaszkodik. Ha nem is érti, miért történtek a dolgok, az Úrhoz fordul, és
hiszi, hogy megerősödve kerül majd ki ebből a helyzetből. Jó meglátnunk, hogy nem muszáj a nehéz
időszakokban összeroppanni, hanem meg lehet erősödni bennük. Az első
keresztyének is megerősödve jöttek ki az üldözéses időszakból. Nem roppantak
össze, pedig nehéz helyzetben voltak, hanem inkább javukra vált a nagy
nyomorúság. Miért? Mert nem vették le
szemüket az Úrról, hanem mindvégig Belé kapaszkodtak. A Jelenések könyvében is
látjuk, hogy János apostol a kőbányában, idős korban sem roppan össze, nem is
borul ki, mert átéli, hogy az Úr ott is jelen van. Az Úr velünk van, ott, ahol vagyunk,
megnyitja előttünk a mennyei világ kapuit, és oda bepillantva másképp látjuk a
történéseket. János is látta, hogy nincs maga, és az Úr kézben tartja az eseményeket.
Sőt, úgy látja a gonosz legnagyobb tombolása idején, hogy le van győzve, mert
Júda oroszlánja legyőzte.
Az ötödik és a hatodik pecsét is felnyitásra került, most nem lovasok
jelennek meg, hanem előbb János az Úr mártírjait látja az oltár alatt (Jel
6,9-17). Már akkor volt sok olyan tanítvány, akinek a hite az életébe került,
mégis vállalták, mert tudták: az Úr is vállalta őket. Vállalták a mártírságot,
mert tudták azt is, hogy az Úrhoz mennek, hogy a halállal nem fejeződik be az
életük. Tulajdonképpen azért tudtak meghalni Jézusért, mert Ő előbb meghalt
értük, másrészt túlláttak a földi élet határain, és felragyogott előttük az
örökkévalóság.
A mennyben azt látjuk, hogy türelmetlenekké válnak, azt kérik, Isten
álljon bosszút értük, de türelemre intik
őket. A földi bűnökért felelni kell, de Isten nem türelmetlen, és ad lehetőséget
arra, hogy megtérjünk és éljünk. Bárcsak sokan élnének ezzel a haladékkal.
Másrészt azt is megtudjuk, hogy lesznek később is mártírok, lesznek, akiket
hozzájuk hasonlóan megölnek hitükért. Én tudnám-e vállalni az Urat, ha az
életembe kerülne a hűség, a kitartás, a hit?
Mennyire más az időszámítás Isten világában, azt kapják a türelmetlen
lelkek, hogy még egy rövid idő - már eltelt kétezer év, és még mindig tart a
kegyelmi idő. Isten mennyei világában ez rövid idő, ne türelmetlenkedjünk,
hanem hittel várjunk.
A hatodik pecsétet követően rendkívüli erejű földrengés következik
be. Hatására sötétség keletkezik a
földön és pánikhelyzet alakul ki. Az emberek fejvesztve menekülnek, keresik a
túlélés lehetőségeit. Mindenki csak magával törődik, talán az is kiviláglik, hogy vannak, akik már előre felkészültek a rendkívüli katasztrófára, és túlélési
helyeket építettek ki a maguk számára. Azonban látjuk, nem ez a megoldás, nem a
menekülés, nem a túlélési készletek mentik meg az embert, hanem az őszinte
bűnbánat, az Istenhez való megtérés.
Azonban megtérést nem látunk, az ember továbbra is magában bízik, maga
akarja megoldani a problémát. Pedig a szövegből kiderül, felismerték, hogy a
természeti katasztrófa nem lemezmozgások következménye, hanem a trónon ülő és
a Bárány haragjának a kifejeződése. Ez a katasztrófa Isten ítélete, amellyel
még mindig fel akarja rázni az emberiséget, azt akarja, hogy visszatérjünk
Hozzá. Ők azonban menekülnek. De a
menekülés sem megoldás, a maguk választotta rejtekhelyek sem nyújtanak
biztonságot, mert a katasztrófa elől el lehet bújni, de Isten haragja elől nem.
Az egyetlen megoldás, ha szembenézünk önmagunkkal és vállaljuk bűneinket, majd
a kereszt alatt kegyelmet kérünk. Mert
még mindig áll a Krisztus szent keresztje elmúlás és rom felett. Ma még nem késő a kereszthez menni, nem késő
bocsánatot kérni Megváltó Urunktól.
Egyedüli reményem
1. Egyedüli
reményem, Ó, Isten, csak te vagy; Jövel és nézz meg engem, Magamra, ó, ne
hagyj! Ne légy tőlem oly távol, Könyörülj hű szolgádon, Úr Isten, el ne hagyj!
2. Ha a nehéz
időkben Elcsügged a szívem, :/: Vigasztalást igédben, Uram, te adj nekem! Ha
kétség közt hányódom És mentségre nincs módom, Te tarts meg, Istenem!
3. A földön ha
elvesztem Szerelmem tárgyait, :/: Maradjon meg mellettem Szerelmed és a hit;
Csak azt el ne veszítsem, Mi benned, ó, Úr Isten, Remélni megtanít!
4. Földi jó és
szerencse Mulandó, mint magunk, :/: De a hit drága kincse Örök és fő javunk;
Hitünk áll rendületlen, Hogy Isten véd szüntelen: Élünk vagy meghalunk.
5. Uram, a
nyomorultat, a gyöngét el ne hagyd, :/: Az árvát, elhagyottat Gyámolítsd te
magad! A szegényt, ki remélve Csak reád néz az égre: Úr Isten, el ne hagyd!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése