A
|
mint már
láttuk, a bűnnek mindig megvan a következménye, de ezt a következményt el lehet
hárítani, amennyiben a bűnös megtér, elhagyja bálványait és ismét az Úr törvényére
figyel (1Kir 11,26-43). Salamon is kapott időt a megtérésre, életének
korrigálására, hiszen nem azonnal megy végbe Isten ítélete. Így van ez a mi
életünkben is, kapunk időt dolgaink rendezésére, Isten azt akarja, hogy
visszakerüljünk a keskeny útra, amennyiben letértünk róla. Mindent megtesz,
hogy felébredjünk, ám ahogyan Salamon nem vette komolyan a jelzéseket, mi is
gyakran figyelmen kívül hagyjuk, vagy megmagyarázzuk, nem úgy kell érteni, ez
nem nekünk szól. Pedig az ige mindig azért szólít meg, hogy változtassunk,
visszatérjünk Isten akaratához. Vegyük komolyan Isten szavának megcselekvését,
ne engedjük el a füleink mellett, hanem tegyük meg, amit mond. Tegyük meg, mert
nem tudjuk, meddig van lehetőség a változásra, mikor ér véget a kegyelmi idő.
Hiszen a Biblia arról is beszél, hogy egyszer lejár a kegyelmi idő. A terméketlen
fügefa a vincellér közbenjárása nyomán kapott még egy újabb esztendőt, azalatt
a vincellér mindent megtett a gyümölcsért, de ha nem fog teremni, akkor a
kivágás sorsára jut. Amennyiben nem tesszük meg, amit kér az Úr, letelik az
idő, az ítélet bekövetkezik.
Az Úr elszakítja Salamontól a királyságot, és azt is megmondja, miért
teszi ezt. Azért lesz így, mert elhagyta Istent, és a szomszédos népek isteneit
imádta, és nem az Úr útjain járt. Letért az Úr útjáról. Ez nagyon lényeges,
mert az Úr látja így Salamon életét, ő bizonyára másként ítélte meg önmagát. Ha
valaki figyelmeztette, uram, király rossz úton jársz, bizonyára nem értett vele
egyet. Mint ahogy mi sem értünk egyet kritikusainkkal. Azonban mindig az a
lényeg, ahogyan az Úr látja az életünket, és ha Ő azt mondja, elhagytál engem,
akkor az úgy van, hiába is magyarázkodom.
Urunk bocsássa meg, amiért mindig kimagyarázzuk magunkat, ebben
nagy mesterek vagyunk, de magyarázkodás helyett végre tartsunk őszinte
bűnbánatot. Merjük kimondani: úgy van, Uram.
Adjunk igazat Neki, ahogy a szíroföníciai asszony is tette. Amikor Jézus
rámutatott, hogy nem jó elvenni a fiak kenyerét, és a kutyáknak adni, azt
válaszolta: úgy van, Uram, de a kutyák is esznek a lehullott morzsákból. Merjük
kimondani: elhagytalak, Uram, jól látod, baj van velem, de Hozzád jövök, mert
könyörülő és irgalmas vagy. És Ő Jézus
keresztjéért, az ott kiontott drága vérért kész megbocsátani.
Isten Jeroboámot választja ki a tíz törzs uralkodójának. Kegyelemből kapja
meg ezt a lehetőséget, de neki is figyelnie kell az Úrra. A kapott ajándékot
csak úgy tarthatja meg hosszútávon, ha azt teszi, amit helyesnek lát az
Úr. Isten országában lenni nem azt
jelenti, azt teszem, amit akarok, hanem, azt teszem, amivel megbízott az Úr.
Ezt csak úgy tudom megtenni, ha figyelek Rá, ha állandó összeköttetésben vagyok
Vele, és kérdezem, mit lát helyesnek az Úr. Mert bizony, Isten nem azt tartja
helyesnek, amit mi, amit a környezetünk. A világ véleménye állandóan változik,
ami ma helyes és jó gyakorlat, az holnap már nem felel meg. Amiért ma kitüntet
a világ, holnap elítél érte. Hogyan lehet akkor egyáltalán jól tájékozódni? Úgy,
ha Isten igéjére figyelünk, az alapján látjuk meg, mi is a helyes, és ha felismertük,
akkor cselekedjünk is aszerint.
Mindaz, ami Jézus szájából elhangzik, a legcsodálatosabb esemény felé
irányítja figyelmünket (Mk 13,21-37). Ez a világ történéseinek központi
eseménye, ezért történik minden, ez pedig nem más, mint az Emberfia eljövetele.
Minden azért van, hogy majd az Őt elutasító, megfeszítő ember meglássa a
dicsőség Királyát. Milyen csodálatos esemény is lesz, boldog mindaz, aki
részese lehet, egyszer csak megjelenik a felhőkön. Várom-e ezt a felemelő
pillanatot, várom-e az én Uramat?
Azonban ezt a napot sok nehéz pillanat előzi meg. Isten népének sok
mindenen kell keresztülmennie. A gonosz mindent megtesz, hogy elszakítson
Tőle, vagy hatástalanná tegyen. Lefoglal önmagunkkal, a megélhetésre
koncentrálja a figyelmünket, vagy álhírekkel hozza a hívőket izgalomba. Jézus
rámutat, ne higgyünk a hamis krisztusoknak, prófétáknak, még ha csodákkal is
próbálják alátámasztani üzenetüket. Maradjunk meg mindvégig az ige
bizonyságtétele mellett. Az igében mindent megtalálunk, amire szükségünk van.
Az Úr előre megmondta mindazt, ami segítségünkre lehet a sötétségben, mert az
Ő szava világosság.
Az Úr a jelekre irányítja a figyelmünket. Azt kéri, úgy figyeljünk, mint
amikor a fügefa kihajt és jelzi, itt a nyár, a gyümölcsérés ideje, úgy a jelek
is arra mutatnak, közel van Ő, az ajtó előtt. Igen, Ő itt van, szívünk ajtaja
előtt, de ezt az ajtót nekünk kell kinyitni, ezt más nem teheti meg. Lássuk
meg, hogy közel van életünkhöz, talán már régóta ott vár az ajtó előtt, várja,
hogy beengedjük. Hányszor úgy gondoljuk, messze van tőlünk az Úr, az ige
azonban rámutat, közel van Ő, csak én nem veszem észre. Nem látom, hogy itt
van, nem hallom, hogy zörget. Miért? Mert sok zaj vesz körül minket. Reggeltől
estig szól valami körülöttünk, ami igényli figyelmünket. És ebben a zajban,
pörgésben nem halljuk Őt. Szabaduljunk meg a zajoktól, legyünk csöndben, mert a
zörgetést csöndben halljuk meg. A jeleket és az Úr közelségét csak rendszeres
csendesség által vesszük észre. Szánjunk minél több időt Urunkra, ne csak
mondjuk, hogy szeretjük Őt, és hogy Ő az első, hanem éljünk is úgy, mint
akiknek valóban Ő a legfontosabb.
Az ég és a föld elmúlik, Jézus határozottan mondja, hogy el fog múlni ez
a föld, letelik a történelem ideje, és az új teremtés felé haladunk. Az
egyetlen biztos, elmúlhatatlan dolog ezen a földön az ige, az Úr szava.
Számítgatás helyett vigyázzunk. Álljunk őrhelyünkre, és várjuk visszatérő
Urunkat. Úgy várjuk, mint az őrszem várja az ellenőrzést, minden idegszálával
figyel, nem engedi, hogy meglepjék. Mi se engedjük, hogy meglepjen az a nap,
hogy alva találjon, hanem boldog várakozásban. Legyünk készen, ha váratlanul
érkezik is, ébren találjon. Ezért mondja Pál apostol, ébredj fel, aki alszol,
támadj fel a halálból, és felragyog neked a Krisztus (Ef 5,14). Serkenjünk fel
az alvásból, a lelki halálból, ne bóbiskoljunk tovább, eljött az ébredés ideje.
Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed
1. Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed, Mondd a világnak: hajnalod
közel! Mert nem hagy az, ki népeket teremtett, Senkit sem éjben, bűnben veszni
el. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
2. Lásd: millióknak lelke megkötözve, Rabláncként hordoz sötét bűnöket;
Nincs kitől hallja: Megváltónk keresztje Mily gazdag élet kútja lett neked.
Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a szabadító elközelgetett!
3. Mondd minden népnek: elveszett juháért Mit tett a Pásztor - csuda
szerelem - Földig hajolt a kárhozott világért S meghalt alant, hogy élhess
odafenn. Légy örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
4. Küldj fiaidból, akik nemhiába Élvezik kincsed: Hirdessék szavad; Öntsd
lelked értük győzelmes imába: Mindent, mit adtál, Krisztus visszaad. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
5. Ő visszajön, Sion, előbb, mint véled, Felfedi titkát minden szív
előtt. Egy lélekért se érjen vádja téged, Hogy temiattad nem látta meg Őt. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése