E
|
gy korszak
lezárult Izráel életében (1Krón 10,1-14). Az első király, Saul elesett, új
uralkodó veszi majd át a nép vezetését. A korszak zárultával látni kell a királysággal együtt járó problémákat. A
nép akart királyt, ők szerettek volna a többi néphez hasonlítani, ezért az
államformájukat is hozzájuk igazították. Amikor kinyilvánították ezt a
vágyukat, Istennek mondtak nemet. Nem akarták,
hogy az Úr uralkodjon felettük, pedig pont erre hívattak el. A teokrácia lett
volna a többi nép számára a minta, ám ők nem vállalták, és inkább a maguk
életét igazították a pogányokhoz. Ma is valami hasonlót látunk, a hívők
igazodnak a világhoz, nem akarnak elmaradni tőle. Különösen az életszínvonal a
csábító, úgy és olyan szinten akarunk élni, ahogy a nem hívők. A mi jelszavunk
is a kényelem, a jólét és a minden meglegyen.
Sault legyőzték a filiszteusok. Isten népe vereséget szenvedett, és ez
olyan szomorú látvány. Az Úr seregének kellene győzni, és most mégis ők futnak
a ellenség elől. Az Úr Jézus, amerre ment, győzelmet aratott a bűn, a gonosz
felett. Emberek gyógyultak, szabadultak, a tisztátalan lelkek kimentek az
emberekből, az élet felváltotta a pusztulást. Az Úr nem a menekülésre hívott
el, nem a hátunkat akarja látni a csatában, mert mi nem a meghátrálás emberei
vagyunk, hogy elvesszünk, hanem a hitéi. Ne adjuk fel a küzdelmet, ne
meneküljünk el. Ha mégis úgy látjuk,
felülkerekedik az ellenség, vizsgáljuk meg a szívünket. Nézzük meg, miben
tértünk el Isten akaratától, vagy nincs-e bűn az életünkben. Saul vereségének oka a bűn, engedetlenné vált
Istennel szemben, és nem az Ő szavára hallgatott. Saul nem Istent kérdezte,
inkább elment az endori halottidézőhöz, de nem borult bűnbánattal az Úrhoz.
Sault az Úr hívta el, csodálatos lehetőséget kapott, Istent képviselhette
a nép számára. Az ő feladata volt az élő kapcsolat megélése, bármikor
odaállhatott az Úr elé és kérdezhette. Ő azonban nem tette. De vajon én
megteszem? Odaállok mindig az én Uram elé, és kérdezem? Kérdezem, mi az
akarata, mit kell ma tennem? Mi már annyira értünk mindenhez, tudjuk, mi a
dolgunk, csak amikor baj van, akkor keressük Istent. A vereségek döbbentenek rá
arra, hogy mégsem tudunk mindent. Pedig
korábban is odafordulhatnánk Urunkhoz.
Saul halála után ilyen jellemzést kap: hűtlen lett az Úrhoz, és a halála
is ebből a tényből fakadt. Nem szeretném,
ha rólam is ez maradna fenn, nem szeretnék hűtlen lenni az Úrhoz. Hiszen Ő
hűséges hozzám, életét adta értem, és a mai napig hű. Minden helyzetben
mellettem áll, kiment a bajból, hordoz, megerősít. Az Úr könyörüljön, hogy soha ne legyünk se
Hozzá, se egymáshoz hűtlenek.
Keresztelő János figyelemmel kíséri az Úr Jézus életét (Lk 7,18-35). Ez jó, mert mindig Őt kell figyelnünk. Soha
nem lenne szabad levenni Róla a tekintetünket, mert amint ez megtörténik,
elbukunk. A tanítvány kegyelemből él,
állandóan erre van szüksége, olyan számára, mint a telefonnak a térerő, ha nincs,
a telefon sem működik. Jézusra figyelve maradunk állandó kapcsolatban Istennel.
Azonban mintha elbizonytalanodott volna János. Jézus
fellépése kezdetén olyan magabiztos volt. Határozottan jelentette ki, hogy Ő az
Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit. Most bizonytalan: te vagy-e az
eljövendő? El kell gondolkodnom, hogy ma is
biztos-e a hitem. Ma is úgy látom, mint amikor hitre jutottam? Jézus a Megváltóm? Hányan bizonytalanodnak el személyes üdvösségüket illetően. Biztos
vagyok, elég az ige számomra, és rábízom magam. Mert az ige arról beszél, hogy
aki Jézus Krisztusban, mint megváltójában hisz, annak örök élete van. A
tanítvány nem bizonytalan, Jézus nem tart kétségben, hanem arról tett
bizonyságot, hogy helyet készíteni megy az övéi számára.
Mi ingatja meg Jánost? Keresztelőt
börtönbe zárta Heródes, és hiába várta, Jézus nem tett semmit a kiszabadítására,
nem szervezett Róma ellen katonai akciót. Amikor nem látjuk, hogy az Úr kimentene a nehéz helyzetből, hányszor
csalódunk. Elmarad a várva várt gyógyulás, az életkörülmény javulása,
megkérdőjelezzük hitünket.
Jó azonban, hogy János nem fordul el Jézustól, hanem kérdezi. Mi se
távozzunk, ne tegyük félre az igét, hanem továbbra is menjünk Hozzá. Jézus
akkor is munkálkodott, a követeknek látnia kell hatalmát. Ő az emberi szívekben
munkálkodik, belülről formál át. Harca a
gonosz embert tönkretevő munkája ellen irányul. Nem fegyverrel, hanem Isten
Szentlelke által harcol. Harcát a bűn és a betegség ellen vívja, a döntő csatát
pedig a kereszten nyeri meg.
El kell mondani Jánosnak, amit látnak. Nem ad Jézus teológiai választ,
hanem a bizonyságtételt jelöli meg feladatként. Mondjátok el, amit láttatok és
hallottatok, ennyi elég, többre nincs szükség. Erre van ma is szükség, amit látunk, hallunk Jézus munkájából, tehát
amit magunk is átéltünk, azt adjuk tovább. Az igehirdetés lényege is ez, amit
én kapok az Úrtól készülés, csendesség közben, azt adjam tovább, mert előbb
mindig engem akar megszólítani.
Ebben a válaszban benne van: ne keress mást, csak higgy bennem. Bízd Rám
magad, mondja az Úr. Ne keressünk mi sem mást, csak hittel bízzuk Rá magunkat.
Fontos, hogy mindig azt tegyük, amit kell, ne akarjunk mást, mint a gyerekek.
Ha szól az ige, vegyük komolyan. Amikor látjuk Jézus munkáját, fogadjuk el és
dicsérjük Istent, hogy elküldte hozzánk a bűnösök barátját. Igen, Ő barát, olyan
barát, Aki életét adta bűnös életünkért, hogy örök életre mentsen meg.
Jézus, te égi szép
1. Jézus, te égi szép, tündöklő fényű név,
Legszentebb itt alant a föld színén!
Benned van irgalom,
Terólad zeng dalom,
Erőd magasztalom,
Ragyogj felém!
2. Az élet száz veszély, én lelkem, mégse félj!
Míg Ő tart karjain, hű Mestered!
Elhagynak emberek,
Mit árt, ha Ő veled?
Töröld le könnyedet,
Jézus szeret!
3. Akaratod nekem mutasd meg szüntelen,
Ne rejtsd el, Mesterem, tetszésedet!
Alázattal tele,
Hadd merüljek bele,
Hisz idegenben jár
Itt gyermeked!
4. Tisztíts meg teljesen, szentelj meg, hadd legyen
Fényedből fénysugár az életem,
Míg a homályon át,
A lelkem otthonát,
Világosságodat
Elérhetem!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése