A
|
templom felszerelését is elkészíttette Salamon
király (2Krón 4,1-22). Nem volt elég az épület kialakítása, hanem az
istentisztelethez kellékekre is szükség volt. Mivel áldozatbemutatásra is sor
került, sok tárgyra volt szükség. Tehát nem végeznek félmunkát, nem a látvány a
lényeg, hanem a benne folyó szolgálat, az istentisztelet. A templom nem múzeum,
hanem olyan hely, ahol az élő Isten imádata és tisztelete megy végbe. De nem
is szolgáltató központ sem az egyház, sem a templom. Ma sokan azt gondolják, hogy a
templomban ugyanolyan szolgáltatásokat kínálnak, mint bárhol az életben. Ha
megfizetjük, azt kapjuk, amit kérünk. Itt azonban Isten van jelen, és Ő ingyen
kínálja a lélek táplálékát, nem kell érte fizetni. Isten nem üzletel, Ő maga
kifizette Jézus élete és vére árán megváltásunk árát, így ingyen kegyelemből
van üdvösségünk, és ezt Isten ajándékba adja.
Elkészült a tenger, amiben a papok mosakodtak be és ki a szolgálat
végzésekor. Ez fontos, a be- és kimosakodás. Az Úr szolgálatában, a
lelkigondozás és igehirdetés végzése során be kell mosakodnunk. Ez azt jelenti, hogy szolgálat előtt csendesedjünk el az Úr színe előtt, ott tisztulhat le rólunk
mindaz, ami a világból ránk rakódott. Szolgálat után ismét álljunk Urunk elé,
ha ezt megtesszük, nem adjuk tovább azokat a fertőzéseket, amik ránk rakódtak a
másik emberrel való foglalkozás közben. Mindennap az Úr előtti csendből
mehetünk munkánkba, majd oda érkezhetünk vissza. Ha így teszünk, munkahelyi
ártalmainkat nem fogjuk családunkra terhelni.
A lámpatartók elkészítése jelzi: Isten a világosság. Nem mi vagyunk a
fény, hanem az Úr, Ő maga mondta: „Én vagyok a világ világossága” (Jn
8,12). Az Ő Lényének fénye ad világosságot a számunkra, és ez a fény az igén keresztül
érkezik el hozzánk. Nagy sötétségben él a világ, ezért nagyon fontos az ige,
amit lámpásnak ad az Úr. Az ige ad fényt és mutatja meg a jó utat.
Egy jól ismert és kedves történet a mai, ami az Újszövetségben elénk
kerül (Lk 18,35-43). Jézus már Jerikó közelében jár, és nemsokára bevonul
Jeruzsálembe, és bemutatja az örök érvényű áldozatot a bűnös emberért. Önmagát
adja oda értünk, mert nincs más megoldás, és Ő ezt engedelmesen vállalja.
Ennyire szeret, hogy kész lemondani a földi élet folytatásáról, csakhogy
kiszabadítson a gonosz karmaiból, és átvigyen az Atya országába.
Az út mellett egy vak koldus ült, és kéregetett, így tudta magát
fenntartani. Akkor még nem volt ilyen modern az orvostudomány, nem végeztek
szemműtétet, de valahogy meg kellett élni, hát koldult. Megszokott látvány a
vak koldusok képe. De Jézus számára nem megszokott, mert Ő maga az élet, a
világosság, és amerre jár, Lénye és élete gyógyít.
Ez az ember vak volt ugyan, de nem fáradt bele az életbe, nem
kiábrándultan ült, hanem figyelmesen. Használta a hallószerveit, volt benne kíváncsiság
és érdeklődés. Megkérdezte, mi ez a zaj,
és elmondták, hogy a názáreti Jézus megy arra. Érdekes a világ, ma megold mindent a tudomány, így már nem is
érdeklődünk, nem keressük Isten megoldását. Mivel van orvosi megoldás, már kevesen gondolnak arra, hogy bajaikkal az
Urat keressék. Ez a vak ember Jézushoz fordult, elkezdett kiáltozni. Ha nem is
lát, megtesz mindent azért, hogy felhívja magára a figyelmet. Nincs sok
lehetősége, de ami van, azt megragadja. Csak akkor van esély a változásra, a gyógyulásra, ha kilépek a magamba süppedésből, ha figyelem Jézust, és kiálltok.
Kiáltani mindenki tud, a némákon kívül, hát kiáltsunk.
A vak koldus Jézusban felismeri a Messiást, tudja, hogy Ő az, akit Isten megígért, és
hiszi, hogy képes látást adni neki. Minden nap ezzel a kiáltással fordulhatunk
Hozzá: Jézus, könyörülj rajtam. Igen, ez nem alkalmi kiáltás, hanem jelzi,
egész életemben Őreá szorulok. Nélküle nem vagyok képes életem dolgait
megoldani.
Azonban ritkán mennek simán a dolgok. Itt sem, vannak, akik el akarják
hallgattatni, mert a saját vágyaik fontosabbak, meg zavarja is őket ez
a rendbontó koldus. Az elöl haladóknak
sietős volt, így ezért el akarják hallgattatni a vakot. Olyan szomorú, hogy az
életváltozást igenlő nem fontos, a mi kis vágyaink, érvényesülési terveink azonban igen. Ebbe a képbe nem fér bele a vak koldus. Urunk könyörüljön rajtunk, hogy Jézus mellett haladva ne váljon
akadállyá mások számára az életünk.
Próba is ez: hogyan reagál ez az ember. Megsértődik, kiábrándul Jézusból,
Istenből? Hát nem! Ő nem adja fel, hanem annál inkább kiabál. Nem játssza el a
jó fiút, nem húzódik szerényen vissza. Mi hányszor túl jólneveltek vagyunk. Ha
ránk szólnak, hogy ne használjuk Jézus nevét, ne vegyük elő a Bibliát, ne imádkozzunk
nyilvános helyen, szót fogadunk. Pedig nekünk inkább Istennek kellene
engednünk, mintsem embereknek.
Jézus megáll, magához rendeli és megkérdezi: mit tegyek veled? És ez az ember Uramnak szólítja, és a
lényeget kéri, hogy lásson. Nem alamizsnát vagy szociális védelmet kér, hanem
látást. Azonban, ha jól megnézzük, ez az ember vak létére is látott, mégpedig
belső látással, mert felismerte, kicsoda Jézus. Kérjünk mi is ilyen látást.
Kérjük Urunktól a lényeget, az életünk gyógyulását, és ne elégedjünk meg
alamizsnával.
Az Úr azt akarja, hogy meggyógyuljunk, hogy lássunk. Láss! A hited
megtartott. Hogyan? A hite, mert hitte, hogy Jézusban Istennel találkozik, és
ezért Ő képes meggyógyítani Őt. Ez a lényeg, hiszem-e, hogy Jézus képes
meggyógyítani azt a bajomat, amivel épp most küzdök?
A gyógyulás után Jézus követése jön. Ez az ember rádöbbent, hogy egész
életével tartozik Jézusnak. És, hogy az Ő követésében válik teljessé az élete.
Jézus mindig arra gyógyít meg, hogy azután látó szemekkel, meggyógyult élettel
kövessük Őt.
ELDŐLT A SZÍVEMBEN
Eldőlt a szívemben,
Hogy követem Jézust.
Eldőlt a szívemben, hogy követem őt,
Eldőlt a szívemben, hogy követem Jézust.
Nincs vissza út, nincs vissza út.
Ha nincs is társam, követem mégis őt,
Ha nincs is társam, követem Jézust.
Ha nincs is társam, követem mégis őt,
Nincs vissza út, nincs vissza út.
Mögöttem a világ, előttem a kereszt,
Mögöttem a világ, előttem Jézus,
Mögöttem a világ, előttem a kereszt,
Nincs vissza út, nincs vissza út.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése