E
|
lkezdődött az
Úr házának építése Jeruzsálemben (2Krón 3,1-17). A Mórijja hegyére készül a szenthely, oda,
ahol Isten jelenlétét az ősök megtapasztalták. Ezen a hegyen akarta áldozatként bemutatni Izsákot Ábrahám, de Isten
angyala megjelent, és megállította az ősatyát, aki a fia helyett egy, a bokorban
fennakadt kost áldozott fel. Tehát ezen
a hegyen Isten adott áldozati ajándékot, mert nem kívánta az emberáldozat
bemutatását. Izsákot megkímélte, de később a saját Fiát odaadta értünk. Ez a hegy a maga áldozatával előremutat
Isten Fia tökéletes áldozatára, a keresztre.
Áldott az Úr, amiért nem várja el tőlünk azt, amit magától megkövetelt.
Ő mindig szívünk készségét nézi, kész vagyok-e mindent Neki adni. Bízom-e Benne
tökéletesen? Ábrahám bízott Benne - és te, te is bízol? Mindent Rá mersz hagyni?
Dávidnak is megjelent ezen a helyen az Úr. Engedetlensége idején, amikor
megszámlálta a népet, majd ezért Isten kezébe esett, megtapasztalta az Úr
irgalmát. Amikor a csapás befejeződött, Dávid itt mutatott be áldozatot
Istennek. Azért fontos ez a hely, mert bizonyságot tesz az élő Istenről,
hirdeti: Izráel Istene él, megjelenik övéi számára. Igen, a mi Urunk élő Isten, ma is kijelenti
magát, és hatalmasan cselekszik, mert Ő tegnap, ma és mindörökké ugyanaz.
Salamon számára fontos a múlt, mindaz, amit Isten apja életében
elvégzett. A korábbi megjelenésekre épít. Jó, ha mi is figyelünk mindarra, amit
az Úr elődeink életében elvégzett. Az egyház nem velünk kezdődik, sokan megtapasztalták
már előttünk is az Úr kegyelmét, és éltek Neki szentelt életet. Sok nagy
dolgot vitt már végbe Urunk, és ezek a bizonyságok a megerősítésünkre szolgálnak.
A múltból, Isten múltbeli tetteiből sok erőt lehet meríteni. Segítenek
feldolgozni a nehéz időket, másrészt bátorítanak a hitben való járásra és a
Benne való kitartásra.
A templom készül, a szentek szentje is megépül, és az Úr jelenlétét
hirdető kerúbok is. Megépül minden
pontosan, ahogyan az Úr azt kijelentette. A szentek szentje az a hely, ahol az
Úr megjelenik, ahol át lehet élni a csodát, a misztériumot, a menny és a föld
összeérésének nagyszerű pillanatát. Mert az élet legnagyszerűbb pillanata,
amikor az Isten lehajol a földre, kijelenti magát nekünk. Ez a legnagyszerűbben
és leglélegzetelállítóbban Jézusban történt meg. Őbenne valóban összetalálkozott a
föld és az ég. Isten világát, annak erejét és lehetőségeit élte meg közöttünk Urunk. Általa léphetünk kegyelemből bele ebbe az országba. Dicsérjük az Urat,
amiért ebben a bűntől átitatott, sok nyomorúsággal, szenvedéssel sújtott földön
vállalta az életet, vállalt minket. Ezért van ma is reménységünk, Ő eljött,
hogy találkozzon velünk. Jelenléte reménység a nyomorból való talpra állásra
és az üdvösségre. Ma is Vele és általa élhetünk.
Amikor a tanítványok hallották Jézus véleményét, magukra gondoltak, ők
mindent elhagytak Jézusért (Lk 18,28-34). Egész addigi életformájuknak hátat
fordítottak, mindent feladtak, és Őt követik. Mire számíthatnak, mi lesz ennek a jutalma? Urunk rámutat: aki Érte és Isten országáért
mindent elhagy, azé Isten országa lesz. Nem veszít, hanem megtapasztalja annak
bőségét. Természetesen nem kap meg mindent egyszerre, de átéli, hogy az Úr
gondoskodik róla.
Az ige tükrébe tekintve kell végiggondolnom: elhagytam-e Érte mindent? Mindennél fontosabb-e számomra Jézus és az Ő országa? Bizony, gyakran
elindulunk követni Őt, de a világból és régi életünkből annyi mindent magunkkal
cipelünk, így azután leterhelődünk és lemaradunk. Mi az, amit nem akarok elengedni, amitől nem
kívánok megválni? Hányan elhagynak szinte mindent, hazájukat, családjukat a jobb
megélhetés reményében, és amikor az Úr kéri, hogy mindent hagyjunk el Érte, megbotránkozunk.
Merjük az igére bízni magunkat, és megtapasztaljuk, hogy az Úr szava valóság, Ő
valóban megadja mindazt, amire szükségünk van. Gyakran bőségesen is.
Azonban azt se feledjük, hogy mindez akkor válik valósággá, ha követjük
Őt. Az Úr nem saját jólétünket, kényelmünket akarja kiszolgálni, hanem a
követést, a szolgálatot kívánja támogatni. Az Érte való elhagyás nem önző
érdekből történik, hanem azért, mert Ő mindennél nagyobb kincs, Benne
kiteljesedem, békességre jutok. Őt követem, akkor is, ha nem kapok semmit. Ott
van-e ez a szívünkben, követem Őt, bármerre visz is útja? Megyek Vele, ha kell,
a halálon át is?
Bizony, mi is úgy vagyunk, hogy ezt a beszédet nem értjük. A szenvedés,
a harc már nem jön át, mert a mai világ nem akar hallani szenvedésről. Különösen
nem a hívők, úgy gondolják, Isten gyermekeként minden rossz elkerüli őket. Ám
ez nem így van. Urunk szenvedett és meghalt a kereszten. Az apostolok számára
sem a földi jólét volt az életcél, hanem az evangélium hirdetése, amelyért sok
szenvedést és lemondást vállaltak. Pál
apostol is elmondta, hogy megtanult szűkölködni és bővölködni is. És mennyi testi
szenvedés érte, botozás, kövezés, börtön és hajótörés formájában. Mi ma jól akarunk élni, és ehhez hitünket is
eszközként akarjuk használni. Pál apostol pedig önmagára tekintett úgy, mint
eszközre az Úr kezében. Ne mi használjuk
eszközként Urunkat, hanem engedjük, hogy Ő használja fel életünket neve és
országa dicsőítésére, szolgálatára.
AZ ÚR CSODÁSAN MŰKÖDIK
1.
Az Úr csodásan működik, de útja rejtve van:
Tenger takarja lábnyomát, szelek szárnyán suhan.
Mint titkos bánya mélyiben, formálja terveit,
De biztos kézzel hozza föl, mi most még rejtve itt.
2.
Bölcs terveit megérleli, rügyet fakaszt az ág.
Bimbója bár igénytelen, pompás lesz a virág.
Ki kétkedőn kutatja Őt, annak választ nem ád,
De a hívő előtt az Úr megfejti önmagát.
3.
Ne félj tehát, kicsiny csapat, ha rád felleg borul:
Kegyelmet rejt, s belőle majd áldás esője hull.
Bízzál az Úrban, rólad Ő meg nem feledkezik,
Sorsod sötétlő árnya közt szent arca rejtezik.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése