M
|
ai zsoltárunk
sok erőt adó üzenetet tartalmaz (Zsolt 16,1-11). A szentíró lénye mélyéből
fakadnak fel a bizonyságtétel szavai, amit elmond, az mind az övé, azt ő így
gondolja és éli meg. Ezeket tapasztalta meg az Úrral való személyes kapcsolatában.
Mert a zsoltárosnak élő kapcsolata van Istennel, nemcsak a bajok idején sóhajt,
jaj, Istenem, hanem állandóan beszélget Vele, úgy, mint a gyermek az édesapjával.
Erre a közvetlen kapcsolatra hív az Úr, benne Önmagával akar megajándékozni.
Micsoda vallomás: rajtad kívül nincs, ami jó nekem. Elgondolkodtam és
megkérdeztem az Úr előtt, ezt én is ilyen őszintén el tudom mondani? Valóban Ő
a legfőbb jó a számomra? Igazán ennek a vallásnak az értékét a próba mutatja
meg, amikor mindent elvesz az élet, és csak az Úr marad meg. Ha elveszítem az
egészséget, a biztonságot, a munkaképességet, a barátokat, és csak az Úrra
támaszkodhatom, akkor is ezt mondom, Te vagy a legfőbb jó? A gazdag ifjú fordítva élte meg ezt a
kérdést, nem az élet vette el javait, hanem az Úr kérte, hogy Érte adjon el és
hagyjon ott mindent, és nem tudta megtenni. Kiderült, hogy számára nem az Úr a
legfőbb jó, neki még a vagyon, az otthon melege, a biztonság, a pozíció nagyobb
jó. Eljutottam-e már oda, hogy az Úron kívül nincs, ami jó nekem? Így, ha kár
ér vagy kimaradok valamiből, már nem zúgolódom, mert megmarad az Úr, Őt senki
nem veheti el tőlem.
A zsoltáros szíve tele van hálával, áldja az Urat, mert tanácsot ad
neki. Igen, nem formális a kapcsolata
Istennel, és nem is szolgáltatás-igénylő, hanem elmondja problémáit, és
tanácsot, vezetést kér velük kapcsolatban. És azért áldja az Urat, mert jön
tanács, megkapja a vezetést. Így jöjjünk
mi is az Úrhoz, kérjük tanácsát, vezetését minden dolgunkban, mert Ő válaszol.
A vezetést az igéből adja, ezért fontos, hogy folyamatosan olvassuk a Bibliát,
mégpedig valamilyen vezérfonal mentén. Tehát a tanács nem úgy érkezik, hogy
felcsapom a Bibliát, és ahol kinyílik, rámutatok egy versre, mert ez tévútra
vezet. Az Úr tanácsa a rendszeres kapcsolat által jut el hozzánk. Lehet, hogy nem
kapjuk meg a választ azonnal, de fog jönni. Mindig a teljes Írás fényébe
helyezzük azt az igét, amiben az Úr válaszát felismertük.
Az Úr vezetésének a felismeréséhez szükséges, amit Dávid mond: Az Úrra
tekintek szüntelen. Mindig nézzünk Rá,
ne tekingessünk másfelé, népszerű tanítók véleményére, hanem csak egyedül Őreá.
Megvan az a veszély, hogy bár olvassuk az igét, de nem az a végső érv, amit
mond, hanem amit mások mondanak. Sokféle igehirdetést, tanítást hallgatunk, és
majd ezek alapján hozzuk meg a döntést. Azonban Urunk azt akarja, mindig Rá
nézzünk, mert ott van övéi mellett. Mennyire tudta Dávid, a jobbomon van, és
ezért nem tántorodom meg.
Megismerteted velem az élet útját, hát igen, magam én azt nem találom
meg. Sokféle jelzés van a világban, és
mind úgy áll elénk, hogy az élet útja felé mutat, de amikor rájuk lépünk, kiderül, hogy ezek tévutak. Szükségünk van kalauzolásra, és az Úr Jézus úgy jött el,
mint jó Pásztor, aki az élet útjára vezet. Az Úr Jézus nem vezet félre, nem ad rossz tanácsot, hiszen minden
tanácsát és útbaigazítását életével pecsételte meg. Aki meghalt értem a
kereszten, az nem fog rossz irányba küldeni. Jézus az egyedüli megbízható
idegenvezető. Szükségünk van Rá, mert Nélküle nem találjuk meg a helyes utat.
Teljes öröm van tenálad, mindig ezt hajkurásszuk, a teljes örömöt, amit
boldogságnak nevezünk, és ez Nála található meg. Az Úr megismerése és követése
nélkül csak örömszilánkokra találunk, de nem a teljes örömre. Pál Jézusban
találta meg, ezért örül a börtönben, a nélkülözés, a szenvedések közben is.
Öröme Krisztusból fakad, ezért kimeríthetetlen.
Beszélni könnyű, cselekedni nehezebb, de a keresztyén út az élet, a
cselekedetek útja (1Jn 3,18-24). Jézus is cselekedte, élte, amit tanított. A
keresztyénség ereje a megélt igében, a cselekvő szeretetben rejlik. Hiszen a
kegyelem is cselekvés, Isten megbocsát, elengedi a bűneinket. Szeretete a
kereszten ábrázolódik ki, nemcsak mondta, hogy szeret, hanem meghalt értünk a
kereszten. Mondta is, és tette is. És ennek a tanítványok életében is így kell
lennie. A szeretetnek két lábon kell állni, a kimondás és a cselekvés lábain. Mondani
és cselekedni, ez a két pillér tartja erősen hitünket, és teszi élővé. Nincs meg az egyik a másik nélkül.
Isten nagyobb a mi szívünknél, és mindent tud. Vádolhat a szív, mert az
Úr ismeri az életünket, tisztában van tetteinkkel és indítékainkkal. Ez megóv az elbizakodottságtól, a hiú
dicsőségvágytól, de le is leplezi szándékainkat. Istent nem téveszthetjük meg,
tudja, mit miért teszünk. Bizony, bűnbánatot kell tartanunk, hányszor mutatunk
kifelé önzetlen szolgálatot, de belülről a dicsvágyunk hajt, meg akarjuk
mutatni, hogy vagyunk valakik. Gyakran azt üzenjük burkoltan, több vagyok,
különb vagyok, mint a másik. Hányszor a tetteink nyomán várunk valamit,
elismerést, megbízatást. Uram, tisztítsd
meg a szívem a rejtett üzenetektől, és könyörülj, hogy mindig Téged tudjalak
láttatni. Ne én akarjak kitűnni a jó tettek, a szeretet cselekedetei által sem,
hanem neved dicsőíttessék.
Fontos az Isten Fia nevében való hit, tehát hinni azt, hogy Jézus a
Krisztus. Azt jelenti ez, hogy a názáreti Jézus több, mint ember, Ő az élő Isten
Fia, Aki elvette bűneimet, Ő az én Megváltóm, életem Ura. Ez pedig magával
hozza a Neki való engedelmességet, teszem, amit mond.
Hinni taníts, Uram, kérni taníts!
1. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Gyermeki, nagy hitet kérni taníts!
Indítsd fel szívemet, Buzduljon fel, neked Gyűjteni lelkeket! Kérni taníts!
2. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Lélekből, lelkesen kérni taníts!
Üdvözítőm te vagy, Észt, erőt, szívet adj. Lelkeddel el ne hagyj! Kérni taníts!
3. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Gyorsan elszáll a perc: kérni
taníts! Lásd gyengeségemet, Erősíts engemet, Míg diadalt nyerek: Kérni taníts!
4. Hinni taníts, Uram, kérni taníts! Jézus, te visszajössz: várni taníts!
Majd ha kegyelmesen Nézed az életem: Állhassak csendesen. Hinni taníts!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése