K
|
ét gyönyörű, békességet
és erőt kölcsönző zsoltár jutott karácsony napjaira (Zsolt 27,1-28,9). Ha nem
kaptuk meg azt, amire a lelkünk vágyik, vonuljunk félre ezzel a két zsoltárral, és bizonyosan feltöltődünk általuk. Árad belőlük az Úr jelenléte, az Úr
megtapasztalt közelsége és az ebből áramló biztonság. Mert az igazi
biztonságot nem a fegyverek, nem a kőfalak, hanem az Úr karjai adják. A
zsoltáros határozottan jelenti ki, az Úr a segítségem és életem ereje - kitől
félnék? Pedig vannak ellenségei, körülveszik olyan emberek, akiktől félnie
kellene, ám ő mégsem fél. Nem követi a trendet, mert kitől is félne, ha élő
Istene van? És ő ehhez az Istenhez tartozik.
Mindig lesznek körülöttünk ellenségek, sőt, a mai világunk egyre
félelmetesebbé válik, úgy alakul, hogy az emberekben félelem alakuljon ki, és
tovatűnjön a biztonságérzet, ám, aki ismeri az Úr Jézus Krisztust, az a
legnagyobb terror idején is biztonságban tudja magát, mert annak az Úr a
menedéke. Félelmetes helyzetek és időszakok mindig lesznek, de a félelem mégis
távol lehet a szívünktől, mert az Úr legyőzte a félelmet.
A biztonságot nem emberek nyújtják egymásnak, hanem az Úr, ismerjük fel
mi is. A békés ünnep és élet nem belőlünk fakad, hanem az Úr Jézus
Krisztusból. Az Úrban való bizalom
bátorrá tesz. Mennyire nem félt Pál apostol a viharba került hajón, mert
ismerte az Urat, megbízatása volt Tőle. Tudta, hogy az Úr célba juttatja a
hajótörés által is.
Nekünk is szól az ige, légy erős és bátor szívű, vagy ne engedjünk a
félelmeknek, és merjük bátran vállalni Isten akaratát. Ne csak az ünnepben, hanem a mindennapokban
is.
Dávid mindig úgy áll az Úr elé, hogy meghallgatja őt. Igen, Isten nem
zárkózik el övéi imádsága elől. Jó ezt nekünk is tudni, beszélgethetünk vele,
mert kész meghallgatni minket. Sőt, a király hálát ad, mert meghallgatta az Úr.
Bizonyos ebben, nem jövő időben fogalmaz, nem reménykedik benne, hanem biztos
benne. Sok csodálatos ígéret van ezzel kapcsolatban, sőt, az Ószövetségben is
gyakran látjuk, amikor Izráel nehéz helyzetben kiált az Úrhoz, Ő meghallgatja
népét, és készíti a szabadulás útját. Ezért vallja meg Dávid: erőm és pajzsom az
Úr, benne bízik a szívem. Mivel annyi
tapasztalata van, bízik Benne. Bízz Te is az Úrban, drága kegyelmében, mert Ő
nem hagy cserben. Lehet, hogy nem a kívánságainkat elégíti ki, de mindig közel van ahhoz, aki őszintén és igazán hívja.
A karácsony lényegét mondja el Pál apostol, megjelent Isten üdvözítő kegyelme
(Tit 2,11-3,7). Eljött Jézus Krisztusban
a kegyelem, és így nem a gyermekre, hanem a felnőtt, értünk munkálkodó és
életét adó Úrra helyezi a hangsúlyt. Ha nekünk karácsony csupán egy rég
született gyermekre való emlékezést jelent, akkor leragadunk és lemaradunk.
Akkor a karácsony csak egy letudnivaló ünnep, amin túl kell lenni, ki kell
bírni valahogy, aztán egy évig ismét nyugtunk lesz tőle. Nem kell jövő
karácsonyig templomba menni. Azonban, aki itt tart, az igazából nem hívő
keresztyén, az nem tanítvány. Akkor csupán egy hagyománynak teszünk eleget,
amihez a személyünknek semmi köze, kívül marad rajtunk. Azonban Jézus azért
jött el, hogy közünk legyen Hozzá, nem kívül akar maradni, hanem közel akar
kerülni a szívünkhöz, a mindennapi életünkhöz. Beleszólást akar az életünk
folyásába. Beleszólhat a dolgaidba? Van köze a szívednek is Jézushoz?
Amikor Jézus belép az életünkbe, elkezdődik egy új életforma, amit
tanulni kell. Messze nem fejeződik be a keresztyénség a hitre jutással pláne
nem a konfirmációval. Isten iskolájába nyerünk felvételt, és megkezdődik az
oktatás, a kiképzés. Ehhez az Úr a Bibliát és a gyülekezeti alkalmakat kínálja
fel. Mindennap olvassuk az igét, és a Lélek vezetni fog az ige és az Úr mélyebb
megismerésében, akarata cselekvésében.
A kegyelem megszabadít az önző és önpusztító élettől, amit folyatunk.
Nincs más a magmaradáshoz, mint az élő hit Krisztusban, és az Ő életformája. A
kegyelem minden ember számára megjelent, vagyis Isten nem zár ki senkit az új
élet lehetőségéből, az üdvösségből. Mi zárhatjuk ki magunkat, ha nem törődünk
ilyen nagy kegyelemmel, ha úgy teszünk, mint a menyegzőre meghívottak, hogy
nem törődünk a meghívással, és csak saját magunkkal, dolgainkkal vagyunk
elfoglalva.
Az életünk lehet bizonyságtétel a még nem hívők számára. Mindig
hangsúlyozni kell, hogy amíg az Úr nem talált ránk, mi is tévelygők voltunk.
Minket is fogva tartottak a különféle élvezetek. Nem a magunk erejéből lettünk
más emberek, hanem az Úr szabadítása, bűnbocsátó kegyelme által.
Mindez bizonyságtétel is a még rabok számára, ők is lehetnek szabadok.
Jézus Krisztus azért jött, hogy a rabságból kiszabadítson. Jézus eljövetelével
Isten emberszeretete érkezett meg világunkba. Ez fontos, Isten szereti az
embert, és meg akarja menteni. Nem a mi cselekedeteinkért, kiválóságainkért
lehet új életünk, hanem ingyen kegyelemből. Isten Szentlelke Jézus érdeméért
elvégzi bennünk újjászülő munkáját. Erre
mindenkinek szüksége van.
Lényeges még látnunk azt is, hogy az Úr Jézus nem gyermek, Ő Úr, Aki el
fog jönni. Mi pedig boldog reménységgel várjuk a jövetelét. Igen, várjuk Őt,
mert jönni fog!
Itt állok
jászolod felett
1. Itt állok
jászolod felett, ó, Jézusom, szerelmem, Eljöttem, elhoztam neked, amit kezedből
nyertem; Vedd elmém, lelkem és szívem, Hadd adjam néked mindenem, Hogy kedves
légyek néked!
2. Nem éltem
még e föld színén: te értem megszülettél; :/: Még rólad mit sem tudtam én:
tulajdonoddá tettél; Még meg sem formált szent kezed, Már elválasztál engemet,
Hogy társam légy e földön.
3. Halálban,
éjben vártam én: fölkelt a nap rám véled. :/: Terólad ömlik rám a fény: a béke,
boldog élet, A lélek ékességei; Belőlük hitnek mennyei Szép tisztasága árad.
4. Csak nézlek
boldog szívvel, és nem győzlek nézni téged, :/: Szóm és erőm mind oly kevés,
hogy elmondhassa néked: Bár felfoghatna tégedet Az emberszív és ismeret, Hogy
megfejthesse titkod!
5. Megváltóm,
egy kérésemet nem vetheted meg nékem: :/: Hogy szívem mélyén tégedet
hordozhatlak, remélem, És bölcsőd, szállásod leszek; Jövel hát, tölts el
engemet Magaddal: nagy örömmel!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése