N
|
emcsak Mózeshez beszélt az Úr,
hanem Ő szól ma is, beszél velünk is (2Móz 13,1-22). Ahogyan őt megszólította, úgy szólít meg
minket is. Ez a szó az igén keresztül
jut el hozzánk. Amikor kézbe veszem a Szentírást, Isten szól hozzám, mert a
Bibliaolvasás több, mint hogy én jó gondolatokkal indítom a napom. Az ige Isten
szava, ami által tanácsolni akar. Az
igén keresztül mondja el tervét az Úr; ahogyan elmondta Mózesnek, mit tegyenek,
mit vár el tőlük, úgy mondja el nekünk is. Megismertet Önmagával és a nekünk szánt
tervvel.
Isten azt
kéri, hogy emlékezzenek meg a szabadulás napjáról. Ne engedjék, hogy a feledés
homályába merüljön. Építsék be az ünnepek sorába, jegyezzék be a naptárukba, és
dicsérjék Istent. A felejtés nagy veszély, különösen hajlamosak vagyunk Isten
munkáját elfelejteni. Ez ellen tehetünk, ne engedjük, hogy elfelejtsük, amit
Isten tett. Írjuk fel azt a dátumot, amikor Isten kegyelmét megtapasztaltuk, és
minden évben elevenítsük fel. Jó, ha tudjuk, mikortól van két születésnapunk, és
ahogyan megemlékezünk a világba való érkezésünkről, emlékezzünk meg az új élet
kezdetéről is. Az sem baj, ha nem tudjuk már a pontos dátumot, de jelöljünk ki egy
napot, amelyen erre emlékezünk és hálát adunk. Ne magunkat ünnepeljük, hanem
az Urat. Szenteljük Neki azt a napot. De több ilyen ünnepnapot is
beiktathatunk, minden olyan állomás időpontját, amikor az Úr nagy dolgot tett
az életünkben. Vannak-e ilyen ünnepnapjaid?
A felejtés
ellenszere, ha elmondom másoknak, vagyis a bizonyságtétel. Ez azt jelenti, hogy nemcsak arról beszélek gyermekeimnek, környezetemnek, hogy mennyit dolgoztam, nem az
emberi erőfeszítésekről, eredményekről vagy kudarcokról, szenvedésekről beszélek,
hanem elmondom mindazt, amit átéltem az Úrral való élő kapcsolatom során.
Mondjuk el gyermekeinknek, hogy mindent Istennek köszönhetünk. Mindennel
mutassunk Isten kegyelmére, gondviselő szeretetére. Mutassunk rá Isten erős kezére, ami jól
látható életünkben, és a történelem eseményeiben is.
Add át az
Úrnak mindazt, ami elsőként jön a világra. Minden elsőszülött az Úré, a
gyermektől az állatokon keresztül. Mit adok én az Úrnak? Átadtam már Neki az
életemet? Odaadtam, hogy Ő vezesse és irányítsa? Vagy még mindig a magaménak tulajdonítom?
Isten a
szabadítás elvégzése után sem hagyja a népét magára. Az élre áll és vezeti
őket. Jó, hogy Ő vezet, mert ők a
rövidebb utat választották volna. De nem mindig az a jobb út, ami rövidebb, könnyebb. Mi sok esetben csak azt figyeljük, hogy könnyebb legyen, de Isten a jobbat választja, azt, ami az adott állapotunknak
megfelel. Izráel népe még nem tartott ott, hogy kész legyen egy ellenséges
támadást kivédeni. A szabadítás után erősödniük kell. Mindent a maga idejében, de egy csecsemő még
nem katona. Erről gyakran elfeledkezünk,
a frissen hitre jutottak olyan szituációkba mennek bele, ami tapasztalt
harcosoknak való. Isten ismeri fejlettségi szintünket, és nem hagy feljebb
kísértetni, mint ahogy azt elbírjuk. Ezért figyeljünk Rá, és engedjük, hogy Ő
vezessen.
Az Úr
Betániában töltötte az éjszakát a templom megtisztítása után (Mt
21,18-22). Sok embert meggyógyított, és
tanította őket, ezt követően kiment egy csöndes helyre. Szüksége volt erre, mert itt hangolódott rá a
keresztre, merített erőt az Atyával való kapcsolatból a folytatásra, a
szenvedésre. Mert már most is szenved. Mitől? A meg nem értéstől. Látja, hogy
félreértik, a körülötte levők nem látják, sem az Írás bizonyságtétele, sem Jézus
tanításai által, hogy kicsoda Ő. Nem ismerik fel, hogy uralkodás helyett szolgálat
az Ő útja. És azt sem látják, hogy nem politikai, hanem személyes változásra van
szükségük.
Korán reggel
indul a város felé, most sem pihen, nem hátráltatja az sem, ami vár rá, hanem
még inkább munkára serkenti. Minél kevesebb ideje van, annál aktívabbá válik.
Nem magát igyekszik menteni, nem is kiéli az életet, hanem megy, foglalkozik az
emberekkel, bizonyságot tesz Isten országáról. Közben megáll egy fügefa
mellett, és jelzésként használja. A fügefa Izráel szimbóluma. Isten gyermekeit látja benne. És ahogyan a
fán keresi a gyümölcsöt vagy a gyümölcsre utaló jeleket, úgy keresi népe
életében is a gyümölcsöt.
A tanítványok
megdöbbenek, amikor elszárad Jézus szava nyomán a fa. Ez ítélet Isten népe
felé. Istent nem hatja meg a látvány, mert a fügefa nem díszfa. Ő gyümölcsfát
nevelt. Ma sem hatja meg az Urat a sok
szép látványos épület és program. Olyan jó lenne, ha megrendítene minket is: a
nem termő fa el fog száradni, mert nincs rá szükség. Vizsgáljuk meg életünket, gyülekezetünket,
egyházunkat, nem váltunk-e látványtervezőkké, nem ragadtunk-e le a díszletnél,
és nem maradt-e ki a lényeg.
Az élő hitet
nem lehet látványos dolgokkal, akciókkal, építkezésekkel helyettesíteni. Az Úr
élő hitet kér, mustármagnyi hitet, amiben töltés, energia található. Azért
helyezett a világba, hogy hatást fejtsünk ki. Élettelen dolog azonban nem tud
hatni. Ha van hitetek, mondja az Úr, és ez elgondolkodtató, a sok produkcióval nem a hit hiányát akarjuk-e eltakarni. Ha
van hitünk, akkor életek változnak. Szabadulások, gyógyulások, megtérések,
minőségi életváltozások történnek. Ahogyan az Úr Jézust is ezek a jelek
kísérték. Boruljunk le Urunk elé, merjük megvallani: Uram, nincs gyümölcs, de
adj, kérlek, élő hitet, és akkor lehetetlennek tűnő dolgok fognak végbemenni
néped által. Akkor majd nem a külső változásokba fektetjük az sok energiát,
hanem az életváltozásokba.
Hinni
taníts, Uram, kérni taníts!
1. Hinni
taníts, Uram, kérni taníts! Gyermeki, nagy hitet kérni taníts! Indítsd fel
szívemet,
Buzduljon
fel, neked Gyűjteni lelkeket! Kérni taníts!
2. Hinni
taníts, Uram, kérni taníts! Lélekből, lelkesen kérni taníts! Üdvözítőm te vagy,
Észt, erőt,
szívet adj. Lelkeddel el ne hagyj! Kérni taníts!
3. Hinni
taníts, Uram, kérni taníts! Gyorsan elszáll a perc: kérni taníts! Lásd
gyengesé-
gemet,
Erősíts engemet, Míg diadalt nyerek: Kérni taníts!
4. Hinni
taníts, Uram, kérni taníts! Jézus, te visszajössz: várni taníts! Majd ha
kegyelme-
sen Nézed az
életem: Állhassak csendesen. Hinni taníts!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése