I
|
sten jelen van, ezt tapasztalták
az elmúlt időszakban, a pusztában is (2Móz 17,1-16). Kaptak kenyeret és húst.
Az Úr hatalmas, a puszta sem akadályozza meg Őt abban, hogy népét
eltartsa. Azonban nem arra kaptak elhívást,
hogy Szín pusztájában telepedjenek le.
Tovább kell menni az ígéret földje felé. Azonban ez nem kirándulás, ahol maguk
szabják meg a tempót és ütemezik be a pihenőhelyeket. Az Úr vezeti őket, ez az út vándorlás az
Istentől kapott haza felé. Így azután az útiterv is Isten parancsához igazodik.
Ott és addig táboroznak, ahol Ő mutatja. És amikor Isten mozdul, Vele mozdulnak
ők is. A hívő élet zarándoklat, nincs
itt maradandó városunk, gyakran idézzük is ezt az igét, azonban mégis nagyon is
le vagyunk telepedve a világban. Annyira kötődünk a világ életformájához, a
jóléthez, hogy nehéz mozdulni.
Azonban a vándorút
nem azt jelenti, hogy minden mindig rendben van. Jelentkeznek ismétlődő problémák.
Többször is szembenézhetünk ugyanazzal a hiánnyal vagy ellenséggel az úton. De
mindaz, amit korábban átéltünk, segítség arra nézve, ahogyan a mostani
pillanatokat megéljük. Izráel népe nem merített reménységet a mannából és a
fürjekből, hanem zúgolódni kezdtek. Nem erősítették egymást: semmi gond,
nézzünk az Úrra, mert ahogyan tegnap megsegített, úgy tesz ma is. Az volt a
probléma, hogy Mózestől, a vezetőjüktől várták a vízhiány megoldását. Nem
felfelé tekintettek, hanem emberekre figyeltek. Kitől várod a problémáid
megoldását? Kire figyelsz, amikor elakadtál? Istenre nézünk, Tőle várjuk a
megoldást, vagy embereket, vezetőket keresünk fel? Isten népe ma gyakran vezetőktől várja a
segítséget.
Mózes ismét
az Úrhoz kiált. Elé viszi tehetetlenségét. Nem ő próbál valamit kezdeni a
helyzettel, hanem átéli, hogy tehetetlen, és ezt az érzést is Isten elé
viszi. Felismeri: nem a vízhiány az elsődleges probléma, hanem a nép szíve. Soha nem a körülmény az elsődleges gond,
hanem a szívünk. Mivel elszakadt Istentől, mindenre rosszul reagál. Azonnal
felelőst keres, és nem maga borul Isten elé. Nem hittel tekint Rá, Urunk,
könyörülj rajtunk. Tegyünk Mózes példája szerint, kiáltsunk mi is Urunkhoz
tehetetlenségeink idején. Ne mi akarjuk valahogy megoldani a helyzetet, hanem
azonnal forduljunk Hozzá.
Az Úr
könyörületes, ismét nem büntet, és nem hagyja őket magukra, hanem ad nekik
vizet. Megmutatja, hogy nincs az a terep, amin ne boldogulna. Valóban Ő ennek a
világnak a Teremtője. Övé a föld és annak teljessége. Az Urat a szikla sem
hátráltatja, minden engedelmeskedik a szavának, a leglehetetlenebb helyszíneken
is képes vizet és életet adni. Isten mindig megmutatja: köztetek vagyok, akkor
is, ha nem érzitek, akkor is, ha valami nincs vagy elromlik.
Az úton
ellenség is van, aki meg akarja akadályozni, hogy célba érjünk. Sőt, gyakran
elpusztítására is törekszik Isten népének. Az ellenséggel meg kell küzdeni,
azonban nem csak fegyverekkel, hanem imádsággal is vívják a harcot. Azt látjuk, hogy Isten gyermekeinek igazi ereje az imádságban van. Amikor elfárad Mózes karja és
leengedi, azért kerekedik felül Amálék, hogy a zsidók meglássák, nem a
fegyvereik, sem a kiváló hadvezéreik, hanem egyedül az Istennel való kapcsolat
befolyásolja a csata kimenetelét. Meg kell tanulniuk, hogy ne emberekben és
fegyverekben bízzanak, hanem egyedül az Úrban. Minden élethelyzetben a legfontosabb megoldóeszközünk az imádkozás.
Ehhez csak két kézre van szükség. Nem kell hozzá nagy beruházás, elég összetenni kezeinket, és az Úr jelenlétébe kerülni. Csatáinkat felemelt kézzel
vívhatjuk meg. Támaszkodj ma az imádság fegyverére, legyen ez az eszközöd. Tartsuk
mindig felemelve kezeinket és szívünket. Legyenek felemelt kezű imaharcosaink
a gyülekezetekben is. Az Úr Jézus is hangsúlyozza tanítványai kudarcakor, hogy
építsenek az imádságra.
Az Úr folyamatosan
hívogat, mégpedig menyegzőre (Mt 22,1-14). Ott akar látni téged is. Ez nagyon
megrendítő, nem akarja nélküled és nélkülem megtartani ezt az eseményt. Nem akarja,
hogy üres legyen az üdvösségben a helyünk. Ezért küld szolgákat, szól az ige
évszázadok óta. Személyes életünkben is annyi követtel találkoztunk, akik által
megkapjuk a meghívót. A sok igehirdetés, bizonyságtétel is egy-egy meghívás, de
mit kezdünk ezekkel? Komolyan vesszük, megyünk, vagy úgy teszünk, mintha nem is
hallanánk, mert nem akarunk elmenni? Annyi mindennel el vagyunk foglalva, hogy
egyáltalán nem is akarunk menni. A meghívó ma is érkezik, Urad vár, de akarsz-e
menni?
Újabb
szolgákat küld a király, nem adja fel, azonban a meghívottak továbbra sem
mennek. Olyan könnyen találnak, sőt, gyártanak kifogásokat. A mindennapi élet dolgait a király elé
helyezik. Ez a nagy probléma, életünk eseményeit, a megélhetésünket, a
munkánkat fontosabbnak tartjuk Istennél. Nem örülünk, hogy még minket is meghívnak, nem tekintjük nagy
megtiszteltetésnek, hanem inkább akadályozó tényezőnek.
Voltak, akik
megölték a szolgákat - hány bizonyságtevőt öltek már meg, és hányszor sértődtek
meg emberek, és inkább nem mentek gyülekezetbe. Azt gondolják, így megszabadulhatnak
Istentől. De nem, Ő hirdetteti az evangéliumot minden teremtménynek. Rajta nem
múlik az örök életünk.
Minden kész,
szól a nagyszerű hír. Nem dolgozni hív a menyegzőre, hanem örülni, és részt
venni rajta. Isten mindig ingyen kínálja
kegyelmét, országát. Tőlünk nem vár el
befektetést, csak azt kéri, hogy menjünk, legyünk ott, legyünk Vele, mert Ő nekünk
örül. Nem a javainkat, hanem minket akar. Neki a kapcsolatok a legfontosabbak.
Ha mi
elutasítjuk, a menyegző akkor sem marad vendégek nélkül. A király azokat is
behívatja, akik magukat méltatlanoknak tartják, akik soha nem gondolták, hogy
valaha is ott lesznek majd. Így hív, minden méltatlanságunk ellenére. Nem
kéri, hogy előbb tisztálkodjanak meg, öltözzenek át, költségkímélő módon
rendezi meg ezt a menyegzőt. A meghívottaknak nem kerül semmibe, mindent Ő
biztosít. Egyetlen elvárása van, az Általa elkészített menyegzői ruha felvétele.
Anélkül nem lehet bemenni. Ez a ruha pedig az Úr Jézustól kapott új élet.
Életváltozás, megtérés nélkül nem juthatunk be. Azonban ezt is csak elfogadni
kell. A király nem sodor pluszköltekezésbe, Ő maga kínálja az üdvösség ruháját,
aminek összegét az Úr Jézus kifizette a kereszten. Csupán átvenni és felvenni kell. Ez a ruha
eltakarja mezítelenségünket, befedezi bűneinket. Aki felveszi, annak múltja el
van törölve, nem látszik más, csak az Úrtól kapott szentség.
Magára
vette szennyes ruhámat
1.
Magára vette
szennyes ruhámat,
Így békíté
meg Istent, Atyámat.
Így békíté
meg, így békíté meg
Istent,
Atyámat.
2.
Kín, mely Őt
érte, nekem volt szánva,
De Ő fölvitte
a Golgotára,
De Ő
fölvitte, de Ő fölvitte
A Golgotára.
3.
Szerető szíve
szakadt meg értem,
Hogy
eltörölje mind, mind a vétkem.
Hogy
eltörölje, hogy eltörölje
Mind, mind a
vétkem.
4.
Jézus, Te
drága, mit adjak Néked?
Összetört
szívem hozom Elébed,
Összetört
szívem, összetört szívem
Hozom Elébed!
5.
Dicsőség
Néked, szent Vőlegényem,
Hogy eljössz
értem, s fölviszel mennybe.
Hogy eljössz
értem, hogy eljössz értem,
S fölviszel
mennybe!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése